Tarcza w rowerze Steva Peata
Tarcza w rowerze Steva Peata
http://www.pinkbike.com/photo/7090761/
Zobaczcie na tylną tarcze w rowerze Peata, z przodu ma nowy model, a z tyłu tą koszmarnie wyglądającą tarcze, myślę, że to nie jest przypadek, pytanie brzmi dla czego?
Więcej materiału daje lepsze odprowadzanie ciepła?
Dodatkowo z przodu ma zacisk elixira a z tyłu cody, to w sumie można wyjaśnić tym ,że tylni hamulec bardziej się grzeje.
Zobaczcie na tylną tarcze w rowerze Peata, z przodu ma nowy model, a z tyłu tą koszmarnie wyglądającą tarcze, myślę, że to nie jest przypadek, pytanie brzmi dla czego?
Więcej materiału daje lepsze odprowadzanie ciepła?
Dodatkowo z przodu ma zacisk elixira a z tyłu cody, to w sumie można wyjaśnić tym ,że tylni hamulec bardziej się grzeje.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Alu by starczyło... ja zdjąłem taką grubą pastę i nie wiedziałem czym to zastąpić. Z tego gówna Inpostu wyciąłem paski i wetknąłem. Tzn niby padające pamięci w tych kartach to był standardowy problem(niby wystarczyło przetulować ale przy bga to nie w kij dmuchał... może na uczelni bym sobie to mógł zrobić) ale mam wrażenie że wydatnie te "radiatory" się przyczyniły do tego.SegatiV pisze:pietryna stalowe?Do tego tylko srebro
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tarcza w rowerze Steva Peata
Pewnie się mylę, ale mi się wydaje, że sprawa wygląda tak:
-na długich, mocnych zjazdach nie idzie jechać bez delikatnego choćby hamowania, a hamowanie przodem na mocnych nierównościach mogłoby się skończyć źle... A więc pozostaje tylko dohamowywać lekko przez dłuższy czas, przez co hamulce będą tracić na mocy, a i taka tarcza przyjmie sporo więcej energii... Nagrzać ją będzie dużo trudniej niż normalną.
Tak wygląda moja poje... teoria
-na długich, mocnych zjazdach nie idzie jechać bez delikatnego choćby hamowania, a hamowanie przodem na mocnych nierównościach mogłoby się skończyć źle... A więc pozostaje tylko dohamowywać lekko przez dłuższy czas, przez co hamulce będą tracić na mocy, a i taka tarcza przyjmie sporo więcej energii... Nagrzać ją będzie dużo trudniej niż normalną.

Tak wygląda moja poje... teoria

http://dirt.mpora.com/news/santa-cruz-v ... arbon.html
Minnaar ma za to tarcze 220 (jak wyjdą, na pewno takie kupie)
Minnaar ma za to tarcze 220 (jak wyjdą, na pewno takie kupie)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Ja pieprze ludzie to jest specialny rower na champery. Normalnie chłopaki z SC maja mniejsza tarcze na tyle. Peat długo używał Juicy Ultimate. Nie jezdzicie w champery to nie kombinujcie z tarczami 220 na tył. Champery jest długie i wymaga w pyte hamowania. Normalne trasy nie. Tyle.

Bez sensu. Nie zwolnisz tyłem tyle ile chciałbys przodem. Po prostu profil trasy wymusza wiecej hamowania i dupka tam sie troche koryguje widocznie (ja hamowałem na oba heble ale nie ta prędkosc). Hamowanie na nierównosciach tyłem tez sie moze skonczyc zlemonster11pl pisze:-na długich, mocnych zjazdach nie idzie jechać bez delikatnego choćby hamowania, a hamowanie przodem na mocnych nierównościach mogłoby się skończyć źle... A więc pozostaje tylko dohamowywać lekko przez dłuższy czas, przez co hamulce będą tracić na mocy, a i taka tarcza przyjmie sporo więcej energii... Nagrzać ją będzie dużo trudniej niż normalną.

-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
już wyszły, ale nie z rąk avida:quilong pisze:Minnaar ma za to tarcze 220 (jak wyjdą, na pewno takie kupie)
http://rowerowy.com/czesci/tarcze_hamulcowe/hayesv9
Spaced przeczytaj sobie o co chodzi w temacie, czemu ma taka tarcze? bo na pewno nie bez powodu (nie chodzi mi o 220 tylko tego "koszmara"), konkretniej, z jakiego powodu z przodu ma "nową" tarcze a z tyłu "koszmara"
Co do tarczy to skąt wiesz jak i po czym jeżdżę? Po prostu chce mieć silniejsze hamulce, nie kupując nowych, Tył często przegrzewam(wymieniłem płyn i co z tego, skoro rozgrzany hamulec hamuje gorzej), chyba lepiej kupić jakoś okazyjnie tarcze wydając nawet 150zł niż nowe hamulce (zwłaszcza, że te są dość nowe i nie chce ich wymieniać). Jakoś 50% ludzi tutaj ma rowery na puchary świata i nikt im nie mówi, że takiego nie potrzebują, a ja chce mieć mocniejsze hamulce (uzasadnione) i twierdzisz, że są mi nie potrzebne bo nie jeżdżę na trasie z mistrzostw świata
"Nie jezdzicie w champery to nie kombinujcie z tarczami 220 na tył"
Co do tarczy to skąt wiesz jak i po czym jeżdżę? Po prostu chce mieć silniejsze hamulce, nie kupując nowych, Tył często przegrzewam(wymieniłem płyn i co z tego, skoro rozgrzany hamulec hamuje gorzej), chyba lepiej kupić jakoś okazyjnie tarcze wydając nawet 150zł niż nowe hamulce (zwłaszcza, że te są dość nowe i nie chce ich wymieniać). Jakoś 50% ludzi tutaj ma rowery na puchary świata i nikt im nie mówi, że takiego nie potrzebują, a ja chce mieć mocniejsze hamulce (uzasadnione) i twierdzisz, że są mi nie potrzebne bo nie jeżdżę na trasie z mistrzostw świata
"Nie jezdzicie w champery to nie kombinujcie z tarczami 220 na tył"
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Jakby sie przyjrzeć to ta tarcza z tyłu jest jakby wieksza niz na przodzie?
No i zacisk z przodu to chyba elixir, na tyle code.
Widac champery jest tak strome ze tylny hamulec gra pierwsze skrzypce
Aha no i duża tarcza to przede wszystkim lepsze odprowadzanie ciepła. Na tyle dobry hampel zatrzyma kola nawet na tarczy 160 , tylko taka tarcza spaliłaby sie raz-dwa. Róznica wagowa miedzy tarcza 180 a 203 jest znikoma, moim zdaniem raczej warto smiga 2x 203 mm.
No i zacisk z przodu to chyba elixir, na tyle code.
Widac champery jest tak strome ze tylny hamulec gra pierwsze skrzypce

Aha no i duża tarcza to przede wszystkim lepsze odprowadzanie ciepła. Na tyle dobry hampel zatrzyma kola nawet na tarczy 160 , tylko taka tarcza spaliłaby sie raz-dwa. Róznica wagowa miedzy tarcza 180 a 203 jest znikoma, moim zdaniem raczej warto smiga 2x 203 mm.
Nie zagłębiałbym sie aż tak w temat panowie, ja tu nie widze żadnej rewolucji...
Zauważcie że w rowerze są założone tarcze które dodawane były do kompletu z danymi hamulcami, elixiry mają ten nowy model a cody wychodziły właśnie z takim bliźniaczym G2CS'em który wygląda jakby był niedokończony
By the way jeżeli ten dodatek materiału ma na coś wpływać to tylko i wyłącznie na sztywność, od odprowadzania ciepła to zależy wielkość tarczy jej że tak powiem "wzór", pomijam tarcze wentylowane w stylu magury czy hopa bo to już inna bajka.
Zauważcie że w rowerze są założone tarcze które dodawane były do kompletu z danymi hamulcami, elixiry mają ten nowy model a cody wychodziły właśnie z takim bliźniaczym G2CS'em który wygląda jakby był niedokończony

By the way jeżeli ten dodatek materiału ma na coś wpływać to tylko i wyłącznie na sztywność, od odprowadzania ciepła to zależy wielkość tarczy jej że tak powiem "wzór", pomijam tarcze wentylowane w stylu magury czy hopa bo to już inna bajka.
Sell: Rower - Intense M9
Nie zabraniam ci kupowac, po prostu już widze jak wszyscy łapia nowy trend na super wielka tarcze do tyłu jak to jest sprzet specialnie na tą jedna trase. I jaki jest powód wytłumaczyłem - specyficzna trasa. Zobacz sobie filmiki o ustawieniach w champery rowerów to zobaczysz, ze chłopaki ustawiaja inaczej rowery na ta trase (heble, zawieszenie, kiera).quilong pisze:Jakoś 50% ludzi tutaj ma rowery na puchary świata i nikt im nie mówi, że takiego nie potrzebują, a ja chce mieć mocniejsze hamulce (uzasadnione) i twierdzisz, że są mi nie potrzebne bo nie jeżdżę na trasie z mistrzostw świata
A co do rowerów PŚ - nie zrozumiales chyba. Cedric miał sztyce regulowana w RPA, tez chcesz skopiowac? Inna sprawa, ze ustawieniami nasze rowery sie mocno róznia. Mamy rowery do dh, nie na PŚ

Nie wiem po czym jezdzisz ale wiem, ze nie ma w Polsce takiej trasy jak Champery. Nigdzie nie spotkalem sie z niczym podobnym do tej trasy i jestem w stanie sie załozyc, że nie ma u nas czegos równie idiotycznie stromego. Co nie zmienia faktu, ze jak masz słabe heble i czujesz paląca potrzebe zalozenia 220tki to bierz.quilong pisze:Co do tarczy to z kąt wiesz jak i po czym jeżdżę?

Normalnie w sklepach wiszą takie zdjęcia. Musi chodzić o sztywność, normalne wersje są dość wylajtowane, a z doświadczenia wiem, że oszczędzanie na wadze przy tarczy to samobój, z tego względu, że 5-10g cięższe tarcze są sztywniejsze i lepiej hamują, niż ciągle wyginające się, do tego mniej zjadają klocki. Nie zmienia to faktu, jak zauważył założyciel tematu, tarcze są okropne :P
A jemu zalecam kupno tarcz HOPE'a, poczujesz różnicę, i nie będziesz musiał wydawać 400pln na tarczę 220mm od Formuli.
SegatiV, hayes'y są po około 200zł, jakbym gdzieś dorwał w lepszej cenie to kupił bym nawet z czystej ciekawości. Teoretycznie hamulec powinien lepiej hamować o ~10%.
Spaced przeczytaj sobie jeszcze raz moje posty, gdzie napisałem, że coś chce kopiować? Napisałem że chce mieć mocniejszy hamulec, a w zasadzie nawet w tym temacie nie chodzi o tarcze 220.
A co do trendu to się nie przyjmie, bo brzydko wygląda, prędzej ludzie zaczną zakładać mniejsze tarcze.
Na tym forum jest mnóstwo ludzi którzy maja rowery jak czołówka pucharu świata i nikt im nie zarzuci, że tego w cale nie potrzebują.
Ja po prostu chce mieć moc w hamulcu (która tracę) pod koniec trasy, żeby fajnie wejść w zakręt z hamulcem w bandzie itp, czemu? bo tak lubię jeździć i do tego w cale nie potrzeba super stromej trasy.
Spaced przeczytaj sobie jeszcze raz moje posty, gdzie napisałem, że coś chce kopiować? Napisałem że chce mieć mocniejszy hamulec, a w zasadzie nawet w tym temacie nie chodzi o tarcze 220.
A co do trendu to się nie przyjmie, bo brzydko wygląda, prędzej ludzie zaczną zakładać mniejsze tarcze.
Na tym forum jest mnóstwo ludzi którzy maja rowery jak czołówka pucharu świata i nikt im nie zarzuci, że tego w cale nie potrzebują.
Ja po prostu chce mieć moc w hamulcu (która tracę) pod koniec trasy, żeby fajnie wejść w zakręt z hamulcem w bandzie itp, czemu? bo tak lubię jeździć i do tego w cale nie potrzeba super stromej trasy.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości