[Przerzutki] Starego typu, "manetka" na ramie - regulacja

Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Przerzutki] Starego typu, "manetka" na ramie - regulacja

Post autor: Sert93 »

Siema, mam przyjemność odświeżyć prawie 20-letni rower, który jest w doskonałym stanie, używany był przez 2 miesiące, resztę przestał na strychu... Dostałem go w swoje łapki i chciałbym doprowadzić go do stanu używalności, głównie wymiana opon (obecne są sparciałe), pancerze, linki i owijki na kierę, reszta na pierwsze oględziny wygląda na stan "jak nowe".

Moje pytanie brzmi, jak wygląda regulacja przerzutek przy których manetka znajduje się przy ramie, dołączam zdjęcie (z góry przepraszam za syf na rowerze, ale wczoraj do mnie przyjechał, a to kurz z prawie 20 lat). Prosił bym o jakiś poradnik ponieważ nie mogę nic znaleźć, albo o jakieś przydatne porady. Boję się, że potem nie będę potrafił tego wyregulować, tak więc zanim przystąpię do serwisu chciałbym poczytać jakąś lekturę. Z góry dzięki za info.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Ja to naprawiałem metodą prób i błędów, z tego co widzę to jest to nie na lince a na druciku. Jak cx-80 albo wd-40 tego nie odpali jedyna sensowna naprawa to wmiana wolnobiegu, manetek, przerzutki tylnej. Obecnie nie każdy serwis przyjmuje takie sprzęty przez niedostępność części. Chyba ze to nowszy mechanizm na linkę to ustawiasz to jak normalne przerzutki.
Back in black
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Tego się po prostu nie reguluje i w tym jest moc! Lewa manetka nie ma indeksacji (od przedniej przerzutki) więc przykręcasz linkę tak żeby chodziło po wszystkich biegach, a kąt dźwigni był dogodny. co do prawej manetkito ma indeksacje lub nie (albo jest wyłączana, ale tutaj widzę, że chyba nie ma) jeśli jest indeksacja to regulujesz podobnie jak zwykłą manetkę, a jeśli nie ma to tak samo jak lewą, na oko, żeby przerzutka chodziła po wszystkich biegach, a kąt dźwigni umożliwiał wygodną zmianę. Z boku jest pokrętło które zwiększa lub zmniejsza opór na manetce(lub jeśli jest taka opcja wyłącza i włącza indeksację), pozdro
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Wszystko chodzi na lince, wezmę rady pod uwagę, coś czuje, że będzie zabawa, swoją drogą, zna ktoś ten sprzęt (Cycles Gitane Champion), warto się w to pakować,bo jest szansa, aby wyrwać tę szosę za pół darmo :)? Hmm?
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Sert93 moim zdaniem wszystko zależy od ceny, przerzutki SACHSA, pamięta ktoś jeszcze plasme?. Co do manetek to one są bezproblemowe dosłownie...
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Zazdroszczę znaleziska :)
Jeśli chodzi o markę to jest z Francji i dalej istnieje (wykupiona chyba przez jakiś większy koncern), choć największe sukcesy (np. zwycięstwa w TdF czy MŚ) ma już raczej za sobą...
Sporo info na temat starego sprzętu można znaleźć na stronie www.velobase.com

Jak lubisz takie zabytki (po odrobinie pracy nadające się do całkiem przyjemnej jazdy) i możesz naprawdę tanio kupić ten rower to myślę że warto :)
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Jak dobrze pójdzie to będę go miał za darmo, zawsze chciałem mieć szosę, żeby robić kilometry :) Wrzucę foty jak zrobię rower :) Wczoraj go umyłem i lakier wygląda super, na chromach lekki nalot, spróbuję coś z tym zrobić, ale generalnie jak nówka :D
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

korzystajac z tematu o starych rowerkach pochwale sie moja koza :P http://www.pinkbike.com/photo/5664637/ :D kiedy trafila w moje rece byla totalnie zdezelowana, doprowadzenie jej do stanu jak na zdjeciu zajelo mi bardzo duzo czasu ale teraz ladnie smiga i jest wyposazona w lampe karbidowa :P . zalozycielowi tematu zycze cierpliwosci, nawet najwiekszego trupa da sie uratowac
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Nalot na chromie to sprawa przewalona. Polecam pasty polerskie od K2 ale one narobią "pajączków".
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

LestatBiker pisze:Obecnie nie każdy serwis przyjmuje takie sprzęty przez niedostępność części
Relaks w warszawie przyjmie bez problemu. Regularnie takie sprzety tam widze.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

U mnie w wielu serwisach jak wjeżdza taki eksponat to max co to ogumienie zmieniają bo czasowo często naprawia się takiego o wiele dłuzej niz obecne rowery co jest często nieopłacalne, również ceny serwisu u nas są chore... Hm, jutro pochwalę się moją kozuchą na niedziele ;]
Back in black
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Szakall pisze:zalozycielowi tematu zycze cierpliwosci, nawet najwiekszego trupa da sie uratowac
Tyle, że to nie jest trup a rower który był tak naprawdę używany 2 miesiące... całą resztę przestał na francuskim poddaszu. Generalnie nie ma co ratować, bo wszystko jest w stanie jak nowe :) Kwestia wymiany linek, opon, owijek na kierze i pancerzy ;)
EZrider pisze:Polecam pasty polerskie od K2
Chrom zostawie na koniec, najpierw zajmę się sprawą samej jazdy :) Dzięki za info.

Czy tym modelem roweru, który przedstawiłem w tym temacie nie ścigano się przypadkiem na Tour De France dobrych naście lat temu? Chciałbym więcej info o tym rowerku, może ktoś pomóc?
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

W końcu zrobiłem tę nieszczęsną szose, wrzucam foto. Pierwsze jazdy przeszły pomyślnie, naprawdę fajnie się śmiga ;)

Obrazek
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Fajne cudo ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość