

Spaced pisze:Ew. alternatywnie dogadac sie z jakas manufaktura i zamiast nexusa wziac zamówic własna piasto-gearbox. Straitline?
Oni coraz bardziej zwiększają możliwości produkcyjne wiec koszty beda mieć coraz nizsze. Do tego to troche pozycjonowanie na rynku jest. Zerode i tak jest drogie wiec nie musieliby wysokiej ceny cisnąc, a mogliby do ramy zrobic pare komponentów.GgG pisze:Patrząc na ceny dupereli straita takie jak klamki, podkładki pod mostek to taka piasta kosztowała by pewnie drugie tyle co rama w wykonaniu tej firmy
Ja bym jeszcze troszkę inaczej widział ten patent, może kiedyś ktoś to zmieni.
Całkiem sporo ram, konstrukcyjnie powinna byc bardziej pancerna. Po czym takie wnioski?LestatBiker pisze:Poza tym, sposród wszystkich nowoczesnych ram dh właśnie ta wydaje sie być najbardziej pancerna i najmniej awaryjna dzięki swojej konstrukcji, ktoś kto projektował ja miał głowę, cóż, czas pokaże.
Popatrz na sam wahacz. na jego punkt obrotu, ten system zawiechy jest naprawdę skuteczny, widać że jest on skłonny pochłonąć na trasie niemal wszystko bez zająknięcia. Dobrym pomysłem jest też samo spawanie dolnej rury w okolicach suportu, To rozwiazanie zwiększa sztywność i wytrzymałość, popatrz na profil górnej rury i w jaki sposób jest to przyspawane. W całej ramie widzę dużo porządnych spawów oklejających grube rury o przemyślanych kształtach. Jedyne czego mógłbym się czepić to dolnych profili wahacza. Ale jak mówiłem wcześniej, czas pokaże co ta ramka tak naprawdę potrafi i jaki jest w niej potencjał. Widze w niej niemal wszystko na plus i bardzo mało minusów.Spaced pisze: Po czym takie wnioski?
Sa ramy z mniejsza ilsocia spawów na dolnej rurze, sa też takie z odkuwanym koszykiem. Dobrze, ze dolna rura nie jest płaska ale bez przesady.LestatBiker pisze:Dobrym pomysłem jest też samo spawanie dolnej rury w okolicach suportu, To rozwiazanie zwiększa sztywność i wytrzymałość,
Jakość spawów nie wpływa znacząco na wytrzymałosc, chyba ze sa mocno złe.LestatBiker pisze:W całej ramie widzę dużo porządnych spawów oklejających grube rury o przemyślanych kształtach
Jakby miała profil V Była by jeszcze sztywniejsza i lżejsza, za czym idzie wytrzymalsza. co do okolicy suportu nie mylisz się co do tego jakby koszyk był tam odkuwany, faktycznie było by mocniej i lżej.Spaced pisze: Dobrze, ze dolna rura nie jest płaska ale bez przesady.
Wpływa, wpływa, bo jak wiadomo każdy dobrze położony spaw jest mocniejszy i wytrzymalszy od spawanego materiału.Spaced pisze:Jakość spawów nie wpływa znacząco na wytrzymałosc, chyba ze sa mocno złe.
Owszem były przez to ze ścianki rury były zbyt cienkie, dobrym tego przykładem jest mój stary złamany wasp w garażu, albo np ten połamany antidote na forum. Sadzę że zeroode nie bez powodu ma niby te 500 gram więcej. To sytuacja jak z kondomem: Lepiej mieć w portfelu i nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć, tak samo z tymi gramamiSpaced pisze:A co do szerokich profili to było na rynku całkiem sporo ram z rurami o dużej średnicy, które były mało wytrzymałe.
Gówniany spaw vs. średni. Miedzy średnim a bardzo dobrym różnice sa minimalne.LestatBiker pisze:Wpływa, wpływa, bo jak wiadomo każdy dobrze położony spaw jest mocniejszy i wytrzymalszy od spawanego materiału.
Myslisz, że wszyscy zawsze robia wszystko idealnie i a jesli cos sie dzieje to zawsze jest to w pełni inżyniersko uzasadnione? Życie cie w dupe ugryzie. Kompetencje, zasoby i wiedza są ograniczone. Nawet w dużo wiekszych biznesach niż rower pójście na skróty i partactwo (Nie mówie ze Zerode partaczy - raczej brak wiedzy/hajsu)LestatBiker pisze:Sadzę że zeroode nie bez powodu ma niby te 500 gram więcej.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości