[Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
- Kontakt:
[Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi
Witam wszystkich : )
Ostatnio zakupiłem moje upragnione "szósteczki". Zdziwiłem się jego pracą, byłem zawiedziony, ponieważ u mojego kumpla chodzi bardzo fajnie a u mnie jak jakis kloc... cięzko go wbic, i wgl słabo chodzi. Jest straszny..
Wiem tyle ze nie jest wgl napompowany, ale to chyba wiele nie zmienia?
Co poradzicie, aby go odnowic, by chodził tak jak powinien chodzic 66 w idealnym stanie jest, wiec prosze nie pisac ze jest zepsuty :P
Moze zmiana oleju? Jesli tak to na jaki? Co jeszcze mozna zrobic aby poprawic pracę? waze 60kg.
Ostatnio zakupiłem moje upragnione "szósteczki". Zdziwiłem się jego pracą, byłem zawiedziony, ponieważ u mojego kumpla chodzi bardzo fajnie a u mnie jak jakis kloc... cięzko go wbic, i wgl słabo chodzi. Jest straszny..
Wiem tyle ze nie jest wgl napompowany, ale to chyba wiele nie zmienia?
Co poradzicie, aby go odnowic, by chodził tak jak powinien chodzic 66 w idealnym stanie jest, wiec prosze nie pisac ze jest zepsuty :P
Moze zmiana oleju? Jesli tak to na jaki? Co jeszcze mozna zrobic aby poprawic pracę? waze 60kg.
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
- Kontakt:
Re: MARZOCCHI BOMBER 66 VF 2006
niestety ale ten model nie posiada zadnych pokretel/regulacji zewnetrznych.
Jedyną "pokretlem" jest regulacja umieszczona w prawej goleni w tlumiku i mozna pobawic sie. Ale nie mam pojecia jak to ustawic.
Jedyną "pokretlem" jest regulacja umieszczona w prawej goleni w tlumiku i mozna pobawic sie. Ale nie mam pojecia jak to ustawic.
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
Re: MARZOCCHI BOMBER 66 VF 2006
66 vf to amortyzator powietrzny, nie można mieć "za twardej sprężyny".
powietrzny amor nie napompowany powinien być "zapadnięty"..
spróbuj napompować tyle psi ile masz podane na stronie gregorio w dziale "ciśnienie powietrza" pod swoją wage
jak to nie pomoże to oddaj do serwisu, na wymiane oleju itp.
powietrzny amor nie napompowany powinien być "zapadnięty"..
spróbuj napompować tyle psi ile masz podane na stronie gregorio w dziale "ciśnienie powietrza" pod swoją wage

jak to nie pomoże to oddaj do serwisu, na wymiane oleju itp.

rowerek:
[url]http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=66814[/url]
[url]http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=66814[/url]
-
- Posty: 222
- Rejestracja: 24.07.2008 18:13:35
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Moje 66vf 05 były na podciśnieniu, bo były i tak za twarde.
Sprawdź czy nie ma powietrza, jesli jest to spuść i kluczem do kaset wykręć korki. Wyjmij spręzyny, zlej olej i sprawdź czy "gołe" golenie ciesno wchodzą w dolne. Jeśli tak to odkręcasz dolne nakrętki i rozkręcasz wszystko, wyjmujesz tłumiki (segery) po czym czyste lagi bez wnętrzności wkladasz na golenie, jeśli Bez problemów i oporów chodzi, to znak że winne są tłumiki.
Pozdro.
Sprawdź czy nie ma powietrza, jesli jest to spuść i kluczem do kaset wykręć korki. Wyjmij spręzyny, zlej olej i sprawdź czy "gołe" golenie ciesno wchodzą w dolne. Jeśli tak to odkręcasz dolne nakrętki i rozkręcasz wszystko, wyjmujesz tłumiki (segery) po czym czyste lagi bez wnętrzności wkladasz na golenie, jeśli Bez problemów i oporów chodzi, to znak że winne są tłumiki.
Pozdro.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 06.11.2009 14:49:05
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi
może czas na serwis . Zależy też wszystko od gęstości oleju bo moze twój kołega ma 2,5 w a ty masz 10 w i wtedy możesz mieć gorszą prace . Ja osobiscie przy 66 vf zalał bym je 2,5 w + troche powietrza powinny mieć fajna prace
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
- Kontakt:
Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi
Ok, spróbuje wszystkich ze wskazanych metod, może oprócz pompowania
Czy aby pobawić się regulacją w prawym tłumiku naprawdę trzeba wyjąć tłumik? Wiem tez ze istnieje specjalny klucz do regulacji tłumienia, niestety ja takowego nie posiadam
Czy może ktoś z was ma taki klucz na sprzedaz? Wie gdzie mogę taki kupic, lub jakies inne sprawdzone sposoby na regulacje tłumienia ?

Czy aby pobawić się regulacją w prawym tłumiku naprawdę trzeba wyjąć tłumik? Wiem tez ze istnieje specjalny klucz do regulacji tłumienia, niestety ja takowego nie posiadam

' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
- Kontakt:
Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi
Ta, oczywiście w VF są 2.
Jak zrobic podcisnienie
Jak zrobic podcisnienie

' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 15.08.2009 10:04:27
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
z jakiej choinki się urwałeś? Mam 66VF z 2006r. i mogę Cię zapewnić, że w środku są 2 sprężyny, jak również jest tam regulacja prędkości powrotu w prawym goleniu (trzeba wykręcić korek, żeby się dostać). Nie wiem gdzie wyczytałeś, że jest inaczej ale radzę zmienić źródło informacji, bo aktualne nieźle Cię oszukuje.Ciekawe gdzie. Oprócz powietrza nie ma niczego.
To jest ssvf, więc i wewnętrznie nie ma regulacji tłumienia.
Dziękuję dobranoc -.-.
Pozdro.
http://smudza.pinkbike.com/
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Kumpel ma vf z 06, tak samo mówi że nie ma regulacji.
Tam jest ssvf, czyli bez regulacji. Chyba że masz OEM z systemem IRA a co za tym idzie jeden tłumik ssv.
VF2 06 mają zewnętrzną regulację kompresji i tłumienia/tłumiki ssv (później pod nazwą RCV/RV).
Miałem OEMowego drop offa III z IRA, wtedy się regulowało w tłumiku imbusem 12mm
Tam jest ssvf, czyli bez regulacji. Chyba że masz OEM z systemem IRA a co za tym idzie jeden tłumik ssv.
VF2 06 mają zewnętrzną regulację kompresji i tłumienia/tłumiki ssv (później pod nazwą RCV/RV).
Tak samo jak w vf 05, rc 05 ale co sprężyny mają do gadania, jeśli mowa o regulacji tłumienia?Loki_Balboa pisze: i mogę Cię zapewnić, że w środku są 2 sprężyny
Miałem OEMowego drop offa III z IRA, wtedy się regulowało w tłumiku imbusem 12mm
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Z tego co pamiętam jak kiedyś miałem drop offa to ta regulacja jest na imbus 12mm więc kupujesz takowy, ucinasz kawałek, wklejasz do końcówki nasadowej 12mm i masz klucz do regulacji bez rozbierania amorakornelio1997 pisze:Czy aby pobawić się regulacją w prawym tłumiku naprawdę trzeba wyjąć tłumik? Wiem tez ze istnieje specjalny klucz do regulacji tłumienia, niestety ja takowego nie posiadamCzy może ktoś z was ma taki klucz na sprzedaz? Wie gdzie mogę taki kupic, lub jakies inne sprawdzone sposoby na regulacje tłumienia ?
Kod: Zaznacz cały
.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
- Kontakt:
Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi
W moim 66 akurat jest imbus 3mm, ale nie do konca rozumiem. Może masz jakąś fotke takiego klucza, lub jak wygląda oryginał?:)
Pozdro
Pozdro

' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
W moim drop offie 06 to był imbus 12mm, a żeby wyregulować trzeba było odkręcić górny korek i wyjąć sprężynę.
Klucz miałem taki tylko że do końcówki miałem wklejony kawałek imbusa (oczywiście musi wystawać
)

Uploaded with ImageShack.us
Klucz miałem taki tylko że do końcówki miałem wklejony kawałek imbusa (oczywiście musi wystawać


Uploaded with ImageShack.us
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
Gęstość oleju ma wpływ tylko na tłumienie, najpierw zrobiłbym mu porządny serwis( radzę nasmarować uszczelki olejowe i górne ślizgi wazeliną albo jakimś smarem do amortyzatorów), a później bawił się z resztą. Dobrą opcją było by dla ciebie wyjęcie 1 sprezyny i dopompowanie komory pod twoją wagę, albo załatwić miększe sprężyny. Również miałem drop off'a w którym regulowało się odbicie kluczem imbusowym 12mm, tylko nic nie ucinałem, a wyjmowałem sprężynę, wciskałem amortyzator, wsadzałem klucz i w ten sposób regulowałem, jakby się pobawić to można by dorobić do tego amortyzatora pokrętło regulacji przy górnym korku, trochę zdolności manualnych, dobry tokarz i coś by wyszło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość