[Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

[Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

Witam wszystkich : )
Ostatnio zakupiłem moje upragnione "szósteczki". Zdziwiłem się jego pracą, byłem zawiedziony, ponieważ u mojego kumpla chodzi bardzo fajnie a u mnie jak jakis kloc... cięzko go wbic, i wgl słabo chodzi. Jest straszny..
Wiem tyle ze nie jest wgl napompowany, ale to chyba wiele nie zmienia?

Co poradzicie, aby go odnowic, by chodził tak jak powinien chodzic 66 w idealnym stanie jest, wiec prosze nie pisac ze jest zepsuty :P
Moze zmiana oleju? Jesli tak to na jaki? Co jeszcze mozna zrobic aby poprawic pracę? waze 60kg.
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
Jarell20
Posty: 336
Rejestracja: 01.09.2010 11:17:55
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Jarell20 »

Bawiles sie pokretlami ? jak to nie pomoze to znaczy ze masz zbyt twarde sprezyny :mrgreen: :mrgreen:
http://patrykfr.pinkbike.com/

https://www.instagram.com/kolek_czc?igsh=ZW84MnIyYmpvZmE0
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: MARZOCCHI BOMBER 66 VF 2006

Post autor: kornelio1997 »

niestety ale ten model nie posiada zadnych pokretel/regulacji zewnetrznych.
Jedyną "pokretlem" jest regulacja umieszczona w prawej goleni w tlumiku i mozna pobawic sie. Ale nie mam pojecia jak to ustawic.
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
Ignacek
Posty: 175
Rejestracja: 28.09.2011 22:49:32
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: MARZOCCHI BOMBER 66 VF 2006

Post autor: Ignacek »

66 vf to amortyzator powietrzny, nie można mieć "za twardej sprężyny".
powietrzny amor nie napompowany powinien być "zapadnięty"..
spróbuj napompować tyle psi ile masz podane na stronie gregorio w dziale "ciśnienie powietrza" pod swoją wage :wink:


jak to nie pomoże to oddaj do serwisu, na wymiane oleju itp. :wink:
rowerek:
[url]http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=66814[/url]
adrian4477
Posty: 222
Rejestracja: 24.07.2008 18:13:35
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: adrian4477 »

Ignacek pisze:66 vf to amortyzator powietrzny, nie można mieć "za twardej sprężyny".
Nie jest powietrzny, tylko ma asystę powietrzną, a to duża różnica.
Pompowanie go może tylko pogorszyć sprawę, no chyba że ważysz ponad 100kg.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Moje 66vf 05 były na podciśnieniu, bo były i tak za twarde.
Sprawdź czy nie ma powietrza, jesli jest to spuść i kluczem do kaset wykręć korki. Wyjmij spręzyny, zlej olej i sprawdź czy "gołe" golenie ciesno wchodzą w dolne. Jeśli tak to odkręcasz dolne nakrętki i rozkręcasz wszystko, wyjmujesz tłumiki (segery) po czym czyste lagi bez wnętrzności wkladasz na golenie, jeśli Bez problemów i oporów chodzi, to znak że winne są tłumiki.
Pozdro.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
chicken002
Posty: 51
Rejestracja: 06.11.2009 14:49:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: chicken002 »

może czas na serwis . Zależy też wszystko od gęstości oleju bo moze twój kołega ma 2,5 w a ty masz 10 w i wtedy możesz mieć gorszą prace . Ja osobiscie przy 66 vf zalał bym je 2,5 w + troche powietrza powinny mieć fajna prace
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

Ok, spróbuje wszystkich ze wskazanych metod, może oprócz pompowania :mrgreen:
Czy aby pobawić się regulacją w prawym tłumiku naprawdę trzeba wyjąć tłumik? Wiem tez ze istnieje specjalny klucz do regulacji tłumienia, niestety ja takowego nie posiadam :( Czy może ktoś z was ma taki klucz na sprzedaz? Wie gdzie mogę taki kupic, lub jakies inne sprawdzone sposoby na regulacje tłumienia ?
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Lepkością oleju. vf chyba nie ma regulacji, przynajmniej moje 888 nie mają ( sensie zadnego pokrętła, nawet w środku.)
Zrób podciśnienie, serwis i będzie ok. Jak nie, to wyjmij jedna sprężyne i dopompuj jak będzie za miękko. Bo w 66 vf są 2, prawda?
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

Ta, oczywiście w VF są 2.
Jak zrobic podcisnienie :?:
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

prosisz kumpla i nacikacie amora "naraz". W tym samym momencie Ty albo 3-cia osoba wypuszcza powietrze przez wentyl. Innego nie znam :)
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

kornelio1997 pisze:Ta, oczywiście w VF są 2.
Ciekawe gdzie. Oprócz powietrza nie ma niczego.
To jest ssvf, więc i wewnętrznie nie ma regulacji tłumienia.
Dziękuję dobranoc -.-.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Loki_Balboa
Posty: 32
Rejestracja: 15.08.2009 10:04:27
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Loki_Balboa »

Ciekawe gdzie. Oprócz powietrza nie ma niczego.
To jest ssvf, więc i wewnętrznie nie ma regulacji tłumienia.
Dziękuję dobranoc -.-.
z jakiej choinki się urwałeś? Mam 66VF z 2006r. i mogę Cię zapewnić, że w środku są 2 sprężyny, jak również jest tam regulacja prędkości powrotu w prawym goleniu (trzeba wykręcić korek, żeby się dostać). Nie wiem gdzie wyczytałeś, że jest inaczej ale radzę zmienić źródło informacji, bo aktualne nieźle Cię oszukuje.
Pozdro.
http://smudza.pinkbike.com/
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Kumpel ma vf z 06, tak samo mówi że nie ma regulacji.
Tam jest ssvf, czyli bez regulacji. Chyba że masz OEM z systemem IRA a co za tym idzie jeden tłumik ssv.
VF2 06 mają zewnętrzną regulację kompresji i tłumienia/tłumiki ssv (później pod nazwą RCV/RV).
Loki_Balboa pisze: i mogę Cię zapewnić, że w środku są 2 sprężyny
Tak samo jak w vf 05, rc 05 ale co sprężyny mają do gadania, jeśli mowa o regulacji tłumienia?

Miałem OEMowego drop offa III z IRA, wtedy się regulowało w tłumiku imbusem 12mm
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

RCV to ssvf nie ssv. RV będzie połączeniem ssvf i ssv. To samo CV ale tego osobno nie wydali bo bez sensu jest.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

kornelio1997 pisze:Czy aby pobawić się regulacją w prawym tłumiku naprawdę trzeba wyjąć tłumik? Wiem tez ze istnieje specjalny klucz do regulacji tłumienia, niestety ja takowego nie posiadam :( Czy może ktoś z was ma taki klucz na sprzedaz? Wie gdzie mogę taki kupic, lub jakies inne sprawdzone sposoby na regulacje tłumienia ?
Z tego co pamiętam jak kiedyś miałem drop offa to ta regulacja jest na imbus 12mm więc kupujesz takowy, ucinasz kawałek, wklejasz do końcówki nasadowej 12mm i masz klucz do regulacji bez rozbierania amora
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

W moim 66 akurat jest imbus 3mm, ale nie do konca rozumiem. Może masz jakąś fotke takiego klucza, lub jak wygląda oryginał?:)
Pozdro :)
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

W moim drop offie 06 to był imbus 12mm, a żeby wyregulować trzeba było odkręcić górny korek i wyjąć sprężynę.
Klucz miałem taki tylko że do końcówki miałem wklejony kawałek imbusa (oczywiście musi wystawać :mrgreen: )
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
miechooo
Posty: 250
Rejestracja: 08.03.2010 19:15:06
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: miechooo »

Gęstość oleju ma wpływ tylko na tłumienie, najpierw zrobiłbym mu porządny serwis( radzę nasmarować uszczelki olejowe i górne ślizgi wazeliną albo jakimś smarem do amortyzatorów), a później bawił się z resztą. Dobrą opcją było by dla ciebie wyjęcie 1 sprezyny i dopompowanie komory pod twoją wagę, albo załatwić miększe sprężyny. Również miałem drop off'a w którym regulowało się odbicie kluczem imbusowym 12mm, tylko nic nie ucinałem, a wyjmowałem sprężynę, wciskałem amortyzator, wsadzałem klucz i w ten sposób regulowałem, jakby się pobawić to można by dorobić do tego amortyzatora pokrętło regulacji przy górnym korku, trochę zdolności manualnych, dobry tokarz i coś by wyszło.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość