Kupno amortzatora - RS Pike

Goner
Posty: 37
Rejestracja: 18.04.2011 18:39:21
Kontakt:

Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: Goner »

Hej!

Przymierzam się do zakupu amortyzatora. Szukam używki, bo na nowke nie mam niestety kasy. Powiedzcie mi w takim razie, na co zwrocić szczególną uwagę przy zakupie?

Prawdopodobnie mój wybór padnie na Pike'a i tu rodzi się kolejne pytanie, a mianowicie, są jakieś znaczące różnice miedzy modelami 426, 409 i 351?
Z góry dziękuję za odpowiedz ;)




P.S.Jeśli był już taki temat to przepraszam, prawdopodobnie go przeoczyłem, proszę wtedy o wrzucenie linka do niego :)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

351 to OEM, 454 jak już. Na to żeby podkowa była już z tych, które nie pękają. I na to, żeby ślizgi były ok, bo w RSie to droga rzecz. I ogólnie żeby nie był zapuszczony.
karii111
Posty: 161
Rejestracja: 06.05.2011 07:21:50
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: karii111 »

409 , 426 i 454 różnią się pokrętłami kompresji i floodgate plus do tego 454 ma aluminiową sterówkę.
Występują też wersje sprężyny Dual-Air i Air U-Turn , lecz to niezły syf z którym ciągle są problemy w Pajkach:)
Goner
Posty: 37
Rejestracja: 18.04.2011 18:39:21
Kontakt:

Post autor: Goner »

Dzięki bardzo za odpowiedzi, rozjasniliscie Cie mi juz nieco temat ;)
A czy można jakos po tych modelach poznac z ktorego roku jest dany amor czy tylko pytajac wlasciciela?


Las3k_91 Ldz - . ;)
karii111
Posty: 161
Rejestracja: 06.05.2011 07:21:50
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: karii111 »

te modele występują od 2006 r (bodajże) wcześniej występowały pod nazwami team race itp. i miały całkiem inne golenie dolne które potrafiły pękać:)
i nie sugeruj się rokiem korony ponieważ wkładają je jak chcą i nawet w pajku 2009 możesz mieć koronę 2007:)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

karii111 pisze:te modele występują od 2006 r (bodajże) wcześniej występowały pod nazwami team race itp. i miały całkiem inne golenie dolne które potrafiły pękać:)
http://www.youtube.com/watch?v=HZcLfhq4l98
W 2005 był Race, SL i Team, potem RS zmienił na oznaczenia numeryczne, a z Signów FR '06 poszły w Polskę setki Pików 409 za grosze i do tej pory odbijają się czkawką po allegro. W 2008 zmienili dolne golenie, 327 i 351 to oemy, normalnie w sklepach były 409, 426 i 454, każdy w 3ech wersjach.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Uważaj czy nie jest wytarta anoda. Sporo pike jest tłuczona na dirtach czy streecie, zero jakiegokolwiek serwisu, amortyzatory doprowadzone do stanu złomu i wpuszczają to na allegro. Domagaj się dokładnych fotek lag przy pełnym skoku, nie obniżonych na max jak to często niestety widzę na aukcjach...
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: XxUzixX »

Posiadam Pike 351 OEM, jeśli masz możliwość go kupienia to bierz go bez zastanawiania. Lekki, sztywny amortyzator. Bardzo ładnie pracuje.
karii111
Posty: 161
Rejestracja: 06.05.2011 07:21:50
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: karii111 »

ja spotkałem się z dwoma OEM-ami 327 i 351 właśnie i któryś z nich nie ma tłumika MotionControl a drugi nie posiada Floodgate, Więc co jak co ale OEMy mają mniejszy zakres regulacji albo wcale go nie posiadają.
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: XxUzixX »

Ja nie mam tylko U-turna, floodgate mam i mc też
kubekki
Posty: 50
Rejestracja: 31.07.2009 12:32:37
Kontakt:

Post autor: kubekki »

Mam Pike 409 U-turn wyciągnięty z Signa już 5 sezon w tym 2 lata łojony w tylko w dh a teraz enduro. Polecam, nic się nie dzieje wymieniam uszczelki i olej i nic więcej. Od początku jak go kupiłem słyszałem że niby Pike 409 z Signów sa jakieś wadliwe i na pewno zaraz sie zdupczy, jasne, na przykładzie mojego moge powiedzieć że g.. prawda, propaganda harfy i tyle.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

kubekki
Posty: 50
Rejestracja: 31.07.2009 12:32:37
Kontakt:

Post autor: kubekki »

Tak ten z prawej, wychodzi z tego że ten nowszy Pike jest lepszy, ale u mnie stary buster nie pęka po tylu latach użytkowania więc raczej też jest ok. W dircie przy niedokręconych 360 prędzej pęknie stary, w enduro wg. mnie to nie ma żadnego znaczenia. Ale jakbym miał brać to ten nowszy :D
karii111
Posty: 161
Rejestracja: 06.05.2011 07:21:50
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: karii111 »

XxUzixX pisze:Ja nie mam tylko U-turna, floodgate mam i mc też
http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/776918/2414530.jpg
Czyż to nie twój amortyzator?
Więc 351 nie ma Floodgate ma samo MC^^
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: XxUzixX »

Ja jak zablokuje Pike'a i mocno uderzę nim o ziemie to blokada puści w jakimś stopniu jest to właśnie system Floodgate, także wydaję mi się że mój pike posiada floodgate. A regulacje do floodgate są w środku amortyzatora, tak jak w niektórych amortyzatorach RS'a. Jeśli się myle to przepraszam :)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

karii111 pisze:Więc 351 nie ma Floodgate ma samo MC^^
Widać że nie wiesz o czym mówisz.

To że 888vf nie ma regulatora na zewnątrz to znaczy że nie ma tłumika?
Motion Controll nie istnieje bez floodgate.
karii111
Posty: 161
Rejestracja: 06.05.2011 07:21:50
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kupno amortzatora - RS Pike

Post autor: karii111 »

Chodziło mi o to że nie ma regulacji floodgate^^ I na tym polega różnica pomiędzy tym OEMEM a zwykłym pikiem^^
A ten drugi oem 327 nie posiada nawet tłumika MC ma tylko zaślepiony korek^^
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

OEMy to amorki wkładane do seryjnych rowerów, seria zamawiana przez producenta roweru i mogą się różnić specyfikacją między sobą.
Goner
Posty: 37
Rejestracja: 18.04.2011 18:39:21
Kontakt:

Post autor: Goner »

Dzięki bardzo za liczne odp ;) A tak jeszcze nie co poza tematem, nie wiecie może czy znajde gdzieś jeszcze Duro FR 20 do kupienia? Nówke mam na mysli.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości