Porównanie rowerów.
boogiel po prostu praca Vigo mi nie odpowiada. Na Vividzie to jest porazka, sa gorzej pracujace ramy. Jakbys tam wsadzil DHX 5 na Ti springu to prawdopodobnie mogło by to cos pracowac. Mi praca Omena nie podchodzi i nie mam zamiaru go nigdy nabyc. Do tego Vigo jest awaryjne roczniki 2010 pękaly, podobno wersja na 2011 została poprawiona i sie juz z nia nic nie dzieje.
Nic nie zmienia poza efektem placebomatin89 pisze:
Nie wiem, ale sprezyna tytanowa raczej poprawia prace niż ja psuje.
matin89 pisze:
boogiel po prostu praca Vigo mi nie odpowiada. Na Vividzie to jest porazka, sa gorzej pracujace ramy. Jakbys tam wsadzil DHX 5 na Ti springu to prawdopodobnie mogło by to cos pracowac.
Ustawiales pod siebie zawieszenie? Czy jestes jedna z tych osób ktore kochaja dhxa za to, ze ma mniej tłumienia niz kawałek drewna? Jak dla mnie dobrze ustawiony vivid pracuje znacznie lepiej niz dhx wlasnie dlategom, ze ma dobre tlumienie.
No to dużo mówi bo vivid jest bardziej dotłumionym damperem od dhxa. Nawet blisko minimalnych ustawien biorac pod uwage jak niesamowicie mało tlumienia ma dhx.matin89 pisze:Zawieszenie było usatwione pod znajomego. Wole dhxa bo mnie mniej tlumienia,tak i jestem jedna z tych osob ktorzy go wola. Sam mam damper ustawiony na nie bardzo stlumiony.
Co do kony http://img708.imageshack.us/img708/9799/konap.jpg
Na lapierre jeździłem przez ok. 30 min i bardzo miło się jeździło zawiecha fajnie pracuje itd
Na lapierre jeździłem przez ok. 30 min i bardzo miło się jeździło zawiecha fajnie pracuje itd
W moim odczuciu sprężyna tytanowa 'poprawia' prace zawiechy. W różnych konstrukcjach to sprawdzałem ( vpp, maestro ), nawet w 888 rc2x na ti sprężynach i stalowych. To co było odczuwalne dla mnie i nie tylko, to mniejsze lub brak przycinania się skoku przy takich powolnych ruchach zawiechą. W normalnej jeździe nic to nie zmienia na pewno, ale jeżeli chodzi o parking to mam przekonanie że jest różnica.
dedekFR1 pisze:W moim odczuciu sprężyna tytanowa 'poprawia' prace zawiechy. W różnych konstrukcjach to sprawdzałem ( vpp, maestro ), nawet w 888 rc2x na ti sprężynach i stalowych. To co było odczuwalne dla mnie i nie tylko, to mniejsze lub brak przycinania się skoku przy takich powolnych ruchach zawiechą. W normalnej jeździe nic to nie zmienia na pewno, ale jeżeli chodzi o parking to mam przekonanie że jest różnica.
Zrobic trzebaby slepe testy kiedy nie wiesz ze jest załozone ti. Do tego masz na maksa roztłumione zawieszenie? O to chodzi, ze nie ma takiego fizycznego zjawiska które powodowaloby wieksze przycinanie stali.
Bez zmian w regulacjach zawiechy, zmiana samej sprężyny. Najbardziej było to czuć w m6, 267mm damper. A to że sprężyna tytanowa ma mniej zwoi na nic nie wpływa? mowa o sprężynach do dampera, bo do amortyzatora przedniego sprężyny są chyba takie same w ilości materiału. Nie wiem co, nie wiem jak, ale wiem że jeżeli jest możliwość, sprężyna tytanowa to super sprawa przy dłuższych damperach, najlepsza ta że jeżeli kupisz używke to sprzedaż ją po roku za tyle samo albo więcej, jeżeli kupiłeś okazyjnie.
Nie. Jest mniej zwoi bo przy tej samej ilosci bylaby inna twardość. Róznice mogłes odczuwac bo z reguły stalówki sa gorzej wykonane i po prostu twardosć mogła sie od nominalnej róznic. 2 rózne twardosci to wydawało ci sie ze gdzies jest lepsza praca.dedekFR1 pisze:A to że sprężyna tytanowa ma mniej zwoi na nic nie wpływa? mowa o sprężynach do dampera,
Panowie moze skupmy sie jednak na tym o co pytal tomek909. Sam jestem posiadaczem treka sessiona 8 z 2010r (Fox 40 FIT RC2 2011 ti, FOX DHX 4.0)i jestem z niego mega, mega zadowolony. Kupujac Treka nie bedziesz zawiedziony. Jednak ja na Twoim miejscu celowalbym w Lapierra. Malo osob to ma, zawiecha pracuje naprawde dobrze. I jeden i drugi rower to kawal dobrego sprzetu. Wszystko zalezy od tego ile mozesz wydac bo trek bdz pewnie tanszy. pozdro
Dlatego do VIGO jest sugerowany damper ELKA suspension Stage 5 z specjalnie dobranymi pod rame zaworami. Tuning odbywa sie na etapie produkcyjnym w kanadzie. Wojtek Foks na poczatku tez jezdzil na Vividzie, potem pojezdzil na mojej i sam stwierdzil ze to przepasc. I jak widac, Foksiu juz pare razy stal na pudle, pomimo ze to byl jego drugi sezon na fullu, a OMEN VIGO wedlog niektorych jest niesprawdzony w boju. Tytanowa sprezyna jest ciutke mieksza od stalowej wiec czuc troche roznicy. Tu sie zgodze w 2010 byl problem z malym peknieciem, lecz bylo to w miejscach ktore w zaden sposob nie narazalo samej konstrukcji ramy (czyli nie bylo pekniec na glowce, mufy, wachaczu ect) i jak kolega zauwazyl, od razu zostalo to poprawione i na chwile obecna nie slyszalem zeby cos niedobrego sie z tym dzialo. Vigo na 2012 zostanie jeszce bardziej wylajtowione i bedzie wiecej miejsca na opone. Waga zejdzie ponizej 3,5kg.
OMENRACING
Anałana pisze:Foksiu juz pare razy stal na pudle, pomimo ze to byl jego drugi sezon na fullu, a OMEN VIGO wedlog niektorych jest niesprawdzony w boju
Jestem fanem tej ramy ale 1 zawodnik nie sprawdza ramy. Zwlaszcza, ze Wojtek jezdzi dość "lekko", a nie jest morderca. Sprawdzony sprzet to taki, który ma sporo ludzi i nic sie nie dzieje, ew na prawde duzy team testowy. 1 przypadek to zawsze moze miec szczescie. Mam znajomych co wg. wszystkich przykazan powinni niszczyc rowery, a wcale im sie nie udaje

Chociaz jak mówie caly rower jest bardzo fajny zwłaszcza biorac pod uwage cene. Ciekawe czemu vivid nie pracuje dobrze z twoja ramka. Wielu tunerów zawieszenia bardzo lubi ten damper. Vigo jest progresywne, dobrze rozumiem?
btw. Co z projektem fort william?

Proszę... nie róbcie off topu ! Mam do wybory Treka session 8 2011 na podtsawowych komponentach i commencala Supreme Dh [ http://allegro.pl/commencal-supreme-dh- ... 84508.html ]. Commencal ma lepszy osprzęt, ale nie wiadomo jak tam z pracą ? Pomoże ktoś w decyzji ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości