Korba SLX - do sztywniaka? Jak to z nią jest?

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Korba SLX - do sztywniaka? Jak to z nią jest?

Post autor: MUSZEL »

Witam. Tak sie zastanawiam nad zakupem SLXa, ale swego czasu dużo sie słyszało i jego osiach i insertach itp. Chciałbym wiedzieć, po:

1) jak to jest z tą osią, czy wszystkie modele mają stalową czy tylko te z 2 zębatkami i rockringiem? Słyszałem również o pękaniu koło insertów.

2) czy warto zakładać ją do sztywniaczka, czy da rade? Rower z przeznaczeniem raczej uniwersalnym, ale głównie do jazdy po mieście, jakieś skoki z murków do 1m itp, czasem las, niewielkie hopy do paru m :) moja waga ok 70-71kg.

3) czy zapasuje tam każdy rockring jak np do Hussefelta?


W taj chwili mam właśnie Hussefelta i daje rade, ale pomyślałem może o czymś lżejszym i sztywniejszym :) ewentualnie do mojego fula (gdzie jest narazie RF Evolve DH), choć nie wiem czy tam w sumie nie będzie miała cięższego życia, więc wole zapytać jak to teraz z nimi jest :)

Jak nie SLX, jak stwierdzicie że nie będzie wytrzymywał, to może Saint...? Oczywiście nie szukam części świetnej ale na sezon, tylko na dłużej :) będe szukał używek, więc myśle np kupować od osób, które używały w am, enduro itp, by korba nie była przemęczona :) no i ciężko jest z 170tką ;/

Prosze o odpowiedzi, z góry dzięki :)
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

moge odpowiedziec na 3) mam slx m665 i rock ring race face.
to na odwrot jest - ten shimanowski nie chcial wejsc na kolegi korbe race facea
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Do takiej jazdy jak piszesz to brałbym bez obaw. Tym bardziej że dużo nie ważysz.

Na 99% wszystkie slx-y są na stalowych osiach, zresztą to na pierwszy rzut oka widać - np. starsze lx-y w wersji z alu osią miały ją wyraźnie grubszą.
Stal: http://www.pinkbike.com/photo/1920901/
Alu: http://www.pinkbike.com/photo/1548395/
MUSZEL pisze:Słyszałem również o pękaniu koło insertów.
O takie coś Ci chodzi: http://www.pinkbike.com/photo/6136575/ ?
W różnych korbach shimano widziałem takie ryski, nie przypominam sobie, żeby coś więcej się z tym działo - potwierdzają to również komentarze pod zdjęciem.

Jak znajdziesz w dobrej cenie to bierz, bo to dobre korby.
Sam planuję włożenie slx-a do mojego roweru. Niby full, ale mocno katowany ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

miki_ck pisze:Jak znajdziesz w dobrej cenie to bierz, bo to dobre korby.
czyli? :)
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Biorąc pod uwagę, że obecnie za nowego slx-a trzeba dać około 400zł, a ludzie sprzedawali zębatki za ok 130zł/komplet to wychodzi że nowa korba z suportem jest warta max 270zł ;)

Do 200 z suportem za używkę był dał, o ile by faktycznie od kogoś od xc/am pochodziła.
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: XxUzixX »

Miałem w sztywniaku, teraz też jest w sztywniaku kolegi :) Jedynie na co trzeba uważać to na inserty aluminiowe.
himself
Posty: 39
Rejestracja: 18.11.2011 01:05:22
Kontakt:

Post autor: himself »

Potwierdzam to co kolega wyżej.
Mam u siebie w sztywniaku już drugą korbę SLXa. Pierwsza poległa przez zwykłe niedopatrzenie - niedokręcony pedał. Skutek - rozwalone gniazdo i nieudolna naprawa tokarza.
W drugim egzeplarzu wkręciłem pedały na klej i póki co, odpukać, zero problemów.
P.S.
Do najlżeszych nie należę.
RE:CYCLE find us on Facebook!
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

himself pisze:W drugim egzeplarzu wkręciłem pedały na klej i póki co, odpukać, zero problemów.
Problem będziesz miał jak będziesz to odkręcać. Po co tak zrobiłeś, jak pedały wkręca się na smar?
himself
Posty: 39
Rejestracja: 18.11.2011 01:05:22
Kontakt:

Post autor: himself »

Problem będziesz miał jak będziesz to odkręcać. Po co tak zrobiłeś, jak pedały wkręca się na smar?
Dziękuję za troskę, ale nie będę miał problemu - wybrałem "słabszy" klej do gwintów, do którego podczas odkręcania nie trzeba cudować z palnikami, itp. Wystarczy troszkę więcej siły.
Zrobiłem tak, żeby mieć święty spokój na wypadek mojego gapiostwa - gdybym rutynowo, przed jazdą nie sprawdził stanu dokręcenia pedałów.
Klej ten stosuję od dłuższego czasu z powodzeniem nie tylko w przypadku roweru.
Pozdrawiam
RE:CYCLE find us on Facebook!
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jak narazie same pozytywne opinie, fajnie :) tylko teraz szukać, a chciałbym 170tke a nie 175tke...
-=robert=-
Posty: 114
Rejestracja: 29.03.2007 15:18:08
Lokalizacja: Jelenia Góra/Piechowice
Kontakt:

Post autor: -=robert=- »

od siebie także polecam, mam od połowy sezonu i jak do tej pory zero problemów, a ważę podobnie do Ciebie, nic nie pęka nic nie trzeszczy ;)
adi88
Posty: 37
Rejestracja: 09.11.2011 22:54:34
Kontakt:

Re: Korba SLX - do sztywniaka? Jak to z nią jest?

Post autor: adi88 »

Możesz zakładać bez obaw. O jej wytrzymałość nie musisz się martwić bo jest mega wytrzymała, śmigają na nich w dh, lekka i super wygląda. Poza wyglądem i dosłownie kilkoma gramami różnicy w wadze nie odbiega xt. Pasują wszystkie rockringi o rozstawie otworów 104mm. Jedyne co, to dość szybko posypały mi się seryjne łożyska shimano , wymieniłem na innej marki na maszynach i jest git.

Jeśli chodzi o inserty to jest tak samo jak ze wszystkimi korbami na świecie, jak źle przykręcone pedały to pozrywasz gwinty a jak dobrze to naprawdę ciężko to uszkodzić. Wystarczy raz na jakiś czas skontrolować temat.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości