Teflonglide Protone i Teflonizer Protone czy dają efekty?

rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Teflonglide Protone i Teflonizer Protone czy dają efekty?

Post autor: rafimax »

Mamy tu koncentrat z mikrocząsteczkami teflonu( Teflonizer Protone ) dolewany do oleju, który ma za zadanie chronić i wspomagać naszego amorka i drugi specyfik (Teflonglide Protone), który działa na zasadzie wszystkim nam znanego Brunoxa.

Interesuje mnie to czy warto wydawać ponad 100zł na ten komplet,czy daje on lepszą pracę itp?
No ride... No Life...
premier
Posty: 61
Rejestracja: 11.05.2006 15:29:54
Kontakt:

Post autor: premier »

Użyłem tego pierwszego czyli teflonizera do oleju w 888 rc3 evo 2011.
Muszę powiedzieć, daje ten środek rade. Ale olej jaki stosujesz też ma znaczenie. Ja trochę eksperymentowałem z olejami, najpierw Silkolene Pro RSF 7.5 W, który ma świetne parametry lepkości itd. Lecz w moich 888 pracował nie za bardzo, można powiedzieć wręcz o zjawisku przycinania się. Dopiero po zmianie na Liqui Moly Fork Oil 10W i zmieszaniu z nim Teflonizera masełko wróciło. Szczerze polecam więc zarówno Teflonizer jak i Liqui Moly.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

"premier" a nie zauważyłeś że pomiędzy Silkolene 7,5W a Liqui Moly Fork Oil 10W, jest znaczna różnica gęstości o równy jeden poziom?

Nie wierzę w takie bzdety jak dodatki do oleju, olej albo ma właściwe parametry do danego widelca albo nie i to tyle (a szczególnie co do płynności pracy), a że gęstość ma znaczenie w tłumieniu, to wie każdy co się tym zajął bardziej wnikliwie. Polecam kupić dwa oleje o tego samego producenta o różnych gęstościach i stworzyć, własną tj. odpowiednią gęstość oleju!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Roman_Maxx pisze:Nie wierzę w takie bzdety jak dodatki do oleju, olej albo ma właściwe parametry do danego widelca albo nie i to tyle (a szczególnie co do płynności pracy)
Poczyta sobie kolega o zjawisku slip-stick a później sie wypowiada ok?
Producenci zalecają dany olej do ich projektu z jednego powodu, ażeby to zjawisko jak najbardziej wyeliminować. Dany śliżg i laga praktycznie tylko przy danym oleju dobrze współpracuje.
Myślisz, że kashima to wynalazek dla lansu i twardszej powloki? To efekt badań fox-a nad zjawiskiem slip-stick ;)
To samo rock-shox i ich patenty na nowe powłoki na lagach, oni szukają fox już znalazł :)

No ale dla takich jak Ty wszystkie oleje są takie same ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

W foxie kashima tez pomaga sobie radzic z naturalnym duzym tarciem na tych wielkich lagach.

off_road pisze:No ale dla takich jak Ty wszystkie oleje są takie same
Przeciez nie było mowy o tym ze oleje sa takie same tylko, ze magiczny dodatek do oleju nie pomaga. Oczywiscie srodki ala progold czy odpowiedniki brunoxa (trzymajace sie goleni dłuzej oczywiscie ) wpływaja na prace ale 3/4 zmiany w pracy kolegi raczej wynikało ze zmiany oleju, a nie dodatku od protone.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

"off_road " czytania ze zrozumieniem w podstawówce nie było, czy chory wtedy byłeś?
Sam pisze powyżej o dobieraniu gęstości oleju poprze zmieszanie różnych a Ty mi tu wyjeżdżasz, no chyba że obecnie magisterkę z tarcia robisz i przejęty jesteś za nadto! Dodatki zmniejszające tarcie w olejach to tylko w bajkach dla blondynek po psychologii... ktoś coś widział ale empirycznie dowodów nie stwierdza się. Zatem jeśli Kolega który zaczął tego posta nie spostrzegł, że w druszlaku zwanym Marcochem, dużą rolę odgrywa gęstość oleju a nie lepkość, bo tutaj Silkolene jest lepszy od Moly! Ale skoro kolega uważa, że taki produkt jak Teflonizer, czyni cuda - to proponuje zalać Marcocha olejem Kujawskim dodać super Teflonizer i udać się na prawdziwą trasę DH - nie za domem, tylko prawdziwie grawitacyjną trasę - choćby do braci Czechów, czy Słowaków
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Post autor: BikeBert »

Wszystkim Wam polecam zapoznanie się z poniższym postem na temat olejów w amortyzacji rowerowej, który pozwoli lepiej zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi.

Olej do amortyzatorów - FAQ - lepkość, zamienniki, etc.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości