tłumaczę jako regulację progresji odbicia.Romo pisze: regulacje odbicia w końcowej fazie skoku tłumaczysz sobie jako regulacje progresji tłumienia w końcowej fazie skoku
[Damper ] RS VIVID 5.1 Regulacje
KubaLaPL ale pierniczysz smuty...
wedle Twojego myślenia można regulować shimami progresje ;D jak rzuce ten tekst paru osobom serwisującym zawieszenia chyba sie posikają ze smiechu albo nie uwierzą w to, ze ktoś tak powiedział
Cie oświecę z deka element o który się wykłócasz a mowa o PROGRESJI można regulować TYLKO I WYŁĄCZNIE:
1. Zmianą cisnienia/objetosci komory powietrznej
2. zmiana sprezyn na progresywne
2.1. Budując specialistyczny tłumik (tylko i wyłącznie przedni) ktory owszem olejowo moze tak zadziałać np HSCV od marzocchi. Ale tam są dziury w tlumiku ktore "wyłączają" tłumienie od 0 do np 180mm. wiec takie fanaberie sobie odpuszczamy w naszym rozumowaniu.
Druga fanaberia to tzw abs stosowany w avalanche. Równiez olejowy ale nieregulowany system. To kolejna fanaberia ktorej nie bede opisywać.
Nie da sie tego ot tak ustawiać żadna regulacją typu:
1. shimy (hsc, hsr)
2. otwór przelotowy (lsc, lsr)
wedle Twojego myślenia można regulować shimami progresje ;D jak rzuce ten tekst paru osobom serwisującym zawieszenia chyba sie posikają ze smiechu albo nie uwierzą w to, ze ktoś tak powiedział

Cie oświecę z deka element o który się wykłócasz a mowa o PROGRESJI można regulować TYLKO I WYŁĄCZNIE:
1. Zmianą cisnienia/objetosci komory powietrznej
2. zmiana sprezyn na progresywne
2.1. Budując specialistyczny tłumik (tylko i wyłącznie przedni) ktory owszem olejowo moze tak zadziałać np HSCV od marzocchi. Ale tam są dziury w tlumiku ktore "wyłączają" tłumienie od 0 do np 180mm. wiec takie fanaberie sobie odpuszczamy w naszym rozumowaniu.
Druga fanaberia to tzw abs stosowany w avalanche. Równiez olejowy ale nieregulowany system. To kolejna fanaberia ktorej nie bede opisywać.
Nie da sie tego ot tak ustawiać żadna regulacją typu:
1. shimy (hsc, hsr)
2. otwór przelotowy (lsc, lsr)
Btw. jestem w stanie sobie wyobrazić "progresję tłumienia odbicia" w taki sposób. Byłby to tłumik w którym wartość tłumienia zwiększa się wraz ze skokiem tłumika. Czyli na małych nierównościach tłumik ma małe tłumienie, na średnich ma średnią wartość tłumienia , a dużych nierównościach tłumienie się maksymalnie zwiększa i widelec wraca najwolniej. Fajny patent ale w tutaj zadajesz 2 wartości tłumienia które są stałe i są niezmienne. Stąd brak progresji. Rozumiesz już?
Ja walę, słowo progresja oznacza wzrost. Nie można regulować samego wzrostu, tylko np wzrost tłumienia, wzrost twardości. Ja rozumiem jak to działa i w jakim znaczeniu używacie słowa progresja ale próbuje wam wytłumaczyć, ze dla laika progresja = wzrost. Wzrost nie wiadomo czego.
Noo, dokładnie, czyli skręcenie jej powoduje wzrost twardości, chyba że masz jakąś inną teorięRomo pisze:Nakrętka służy do ustawienia naprężenia wstępnego.

Z gówna bata nie ukręcisz.
KubaLaPL pisze:można zmienić, można regulować wzrost kwiatków, wzrost populacji, wiele wzrostów można regulować. I wg Ciebie do tego jest jedno pokrętło?
Nie wiem jak działają tamte systemy bo nigdy ich nie miałem w ręku. może to być regulacja progresji twardości, może to być regulacja progresji odbicia. Nie wiem dokładnie co się zmienia gdy kręcisz tymi regulacjami w RS i damperach foxa.
Prosty przykład. Ta nakrętka ściskająca sprężynę. To jest regulacja progresji twardości. Kapisz?
Ale w vividzie nie ma regulacji progresji. I dalej mi nie odpowiedziałes czemu twoim zdaniem nie mozna regulowac jak bardzo progresywny jest dany damper jak np. dzieje sie w rc4? Czemu nie jest to regulacja progresywnosci dampera? Prosze cie wytłumacz mi to.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Jestem użytkownikiem Vivida i rozwieje te wątpliwości.
niebieskie pokrętło - kompresja
czerwone pokrętło na oczku - tłumienie odbicia w początku skoku - pierwsze 25% ugięcia tłoka
regulacja na imbus 2,5mm - tłumienie odbicia końca skoku - 25% - 100% ugięcia tłoka.
Co do tego odbicia, nie jest ono zależne od szybkości czyli nie (szybkie i wolne) tylko odzielnie reguluje sie odbicie w rózych fazach ugiecia zawiechy. Jest to skonstruowane tak aby damper bo ugięciu wracał najpierw szybko a na samym końcu zwalniał. Dzięki temu zawiecha może reagować szybko na duzych nierównościach i jednoczenie nie katapultuje przy skakaniu i nie powoduje bujania. Troche jednak komplikuje sprawe to że obie te regulacje są od siebie zależne. Czerwone pokrętło wpływa na szybkośc odbicia w calym skoku a to na imbus zmienia proporcje. Obrazując to: Gdy wkręcimy pokrętło na imbusa na maxa damper działa prawie jak normalny czyli ma jednakowe tłumienie w całym skoku. Natomiast gy pokrętło imbusę odkręcimy zmniejsza sie sila tlumienia w zakresie skoku 25-100% a początek zostaje taki jak ustawiliśmy czerwonym pokrętłem wcześniej.
P.S. śrubka na torxa którą zaznaczyl autor tematu to coś czego nie wolno odkręcać! Zapewne jest to złącze które pozwala "maszynowo?" zalewać dampery. Podczas normalnego domowego serwisu tego sie nie rusza.
P.S.2 oczwiście jest regulacja progresji - głównie za pomocą zmiany objętości komory powietrznej jak np w damperach foxa albo w 888 RC3 lub poprzez zwiększenie ciśnienia. Vivid jest całkowicie liniowy a jedyna regulacja dobicia to wymienne odbojniki które są genialne! Wole to 100 razy niż skręcona komora ifp. Odbojniki kompresują sie prawie całkowicie i idealnie wytracaja energie dobicia - nic nie czuć skok sie kończy i tyle. Moja rama ma regresywna końcówke skoku wiec dobry odbojnik to podstawa.
niebieskie pokrętło - kompresja
czerwone pokrętło na oczku - tłumienie odbicia w początku skoku - pierwsze 25% ugięcia tłoka
regulacja na imbus 2,5mm - tłumienie odbicia końca skoku - 25% - 100% ugięcia tłoka.
Co do tego odbicia, nie jest ono zależne od szybkości czyli nie (szybkie i wolne) tylko odzielnie reguluje sie odbicie w rózych fazach ugiecia zawiechy. Jest to skonstruowane tak aby damper bo ugięciu wracał najpierw szybko a na samym końcu zwalniał. Dzięki temu zawiecha może reagować szybko na duzych nierównościach i jednoczenie nie katapultuje przy skakaniu i nie powoduje bujania. Troche jednak komplikuje sprawe to że obie te regulacje są od siebie zależne. Czerwone pokrętło wpływa na szybkośc odbicia w calym skoku a to na imbus zmienia proporcje. Obrazując to: Gdy wkręcimy pokrętło na imbusa na maxa damper działa prawie jak normalny czyli ma jednakowe tłumienie w całym skoku. Natomiast gy pokrętło imbusę odkręcimy zmniejsza sie sila tlumienia w zakresie skoku 25-100% a początek zostaje taki jak ustawiliśmy czerwonym pokrętłem wcześniej.
P.S. śrubka na torxa którą zaznaczyl autor tematu to coś czego nie wolno odkręcać! Zapewne jest to złącze które pozwala "maszynowo?" zalewać dampery. Podczas normalnego domowego serwisu tego sie nie rusza.
P.S.2 oczwiście jest regulacja progresji - głównie za pomocą zmiany objętości komory powietrznej jak np w damperach foxa albo w 888 RC3 lub poprzez zwiększenie ciśnienia. Vivid jest całkowicie liniowy a jedyna regulacja dobicia to wymienne odbojniki które są genialne! Wole to 100 razy niż skręcona komora ifp. Odbojniki kompresują sie prawie całkowicie i idealnie wytracaja energie dobicia - nic nie czuć skok sie kończy i tyle. Moja rama ma regresywna końcówke skoku wiec dobry odbojnik to podstawa.
Przeszukałem całe googleKubaLaPL pisze:co to znaczy progrsywny

Jedno sprostowanie:
- wykresy jak widać nie zależą od pozycji tłoka a od jego prędkości

Chcecie zobaczyc co daje regulacja na imbus 2.5?:

A to robi czerwona:

CCDB i vivid niemal identycznie mają wykonane HSR i LSR tyle ze LSR jest na tłoczysku a w CCDB jest zintegrowana z zaworem od HSR.
Tak jak kolega wyżej mozna sobie tłumaczyc, ale fakt faktem poszli na łatwizne pisząc ze działa 0-25% i 25%-100% ugiecia


-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
CCDB ma wolne i szybkie odbicie a vivid odbicie początku i końca skoku. To jest całkiem co innego. W vivdzie wyraźnie czućzależnośc od połorzenia tłoka. Reg na imbusa można praktycznie wyłączyć tłumienie środka skoku a na końcu skoku zamulić i poczuje to każdy kto klapnie dupą na rame. Testami ręcznymi i podczas jazdy wyraźnie stwierdzam że nie jest to tłumienie zależne od prędkości. Dodatkowo potwierdza to budowa. Regulacja początku skoku działa na zasadzie tradycyjnej iglicy w tłoku a regulacja na imbusa dodatkowo jest poprowadzona obwodem bypassowym - tzw budowa twin tube jak w ccdb z tą różnicą że ten obwód kończy się przy 25% ugięciu tłoka bo w tym miejscu tłok muja dziurke od obwodu - uaktywnia sie wtedy tradycyjna regulacja iglicą co daje efekt nagłego zwiększenia tłumienia. W CCDB wszystkie regulacje są pociągniete bypassem i oba zawory kompresji i odbicia wyglądaja podbonie z tą różnicą że są odwrócone bo olej przepływa przez nie w przeciwnych kierunkach. Dzieki temu odbicie zależne jest od prędkości i działa w całym zakresie skoku tłoka.
Stary teraz to mnie wgniotłeś w fotel ze śmiechuSchokowafel pisze:CCDB ma wolne i szybkie odbicie a vivid odbicie początku i końca skoku. To jest całkiem co innego.


Rozbierałeś CCDB albo Vivida sie tak jeszcze zapytam?
taa a świstak siedzi i zawija... draw dla vivida niemal identycznie wygląda i w tych samych miejscach lądują dziurySchokowafel pisze:- tzw budowa twin tube jak w ccdb z tą różnicą że ten obwód kończy się przy 25% ugięciu tłoka bo w tym miejscu tłok muja dziurke od obwodu - uaktywnia sie wtedy tradycyjna regulacja iglicą co daje efekt nagłego zwiększenia tłumienia.



CCDB:

Vivid:

CCDB ma tak samo


Dalej mi nie odpowiedziałes na pytanie jakim cudem rc4 i mój boxxer maja regulacje progresji. Odpowiedz prosze bo na razie gówno mi tłumaczysz i tylko testujesz ile czasu mi zajmie zanim zaczne bić głowa o kant stołu czytajac twoje bezsensowne wypowiedzi.KubaLaPL pisze:Wytłumaczyłem Ci co to znaczy progrsywny.
Czemu nie można regulować jak bardzo wzrastający jest dany damper? Odpowiedz sobie sam czy to pytanie jest w jakikolwiek sposób logiczne...
Przykro mi nie rozumiem pytania. Wytłumacz mi co to jest regulacja wzrostu, to Ci odpowiem jakim cudem masz takie coś. Tylko nie mów mi o regulacji wzrostu tłumienia, ani niczym innym. Jedyne co mi przychodzi na myśl to regulacja wzrostu to jakiś magiczny guzik od którego rośnie Ci damper... Ale to chyba nie jest fabrycznie montowane...
Z gówna bata nie ukręcisz.
Wszystko zostało wyjaśnione, więc zadam jeszcze swoje pytanie w tym temacie. Mam vivida 5.1 z którego jestem bardzo zadowolony, ale jedna rzecz mnie dość mocno denerwuje. Mianowicie damper stuka przy szybkim ruchu tłoka podczas kompresji. Na początku myślałem, że jest zapowietrzony więc zrobiłem mu domowy serwis, po którym nadal stukał. Stwierdziłem, że coś sknociłem i damper jest zapowietrzony więc oddałem go do serwisu, lecz po wizycie w serwisie dalej stukał (wykluczam już tutaj zapowietrzenie). Myślicie , że to po prostu shimy stukają? Przy lekkim ugięciu zawieszenia jest taki dziwny "luz". Dodam , że wszystkie regulacje działają, damper działa poprawnie i jest nabity wg zaleceń RS.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Nie wiem jak działa CCDB w praktyce ale coś co ma inną budowe nie może działać tak samo. Na pewno nie wmówisz mi, że tłumienie odbicia w vividzie nie zmienia się w fazach skoku. Do tego Tradycyjna iglica nie jest speed sensitive i nie może być bo przepływ oleju jest ustawiany na sztywno pokrętłem - szpara jest ciągle taka sama a shimy które są na końcu stacka nie wpłyną na szybkość przepływu oleju powyrzej wartości granicznej ustalonej przez iglice. CCDB ma zawór na sprężynce i to zmienia całą postać rzeczy bo przepływ zwiększa sie wraz z ciśnieniem oleju aż zostaje zatrzymany poprzez wkręconym na odpowiednią głębokośc stoperze. Kiedy zawór wolnej kompresji domyka się olej nie majac innej drogi ucieczki przeplywa przez zawór szybkiej kompresji. W vividzie jest podobny zawór regulujący odbicie końca skoku jest zależny od prędkości ale działa tylko w 75% zakresy skoku tłoka. ostatnie 25% przejmuje obieg w iglicy która ustala stałą siłe tłumienia niezmienna od prędkości.
Zrób sobie szybki test. Zdemontuj dampa wcisnij go w rękach az dobijesz.Schokowafel pisze: Na pewno nie wmówisz mi, że tłumienie odbicia w vividzie nie zmienia się w fazach skoku.
Skrec czerwoną regulację na max i zobacz czy Ci wróci szybko



Znów Ci świat zburzyłem

Men iglica jest od wolnej kompresji bądz powrotu, i jest speed sensitive odpuszczę jesli mi wytłumaczysz dla czego krzywa rośnie z prędkością tłoczyska. Wykres dla iglicy od otwartej do zamknietej.

A i czytaj ze zrozumieniem co piszę


Napisałem zasada działanie jest TAKA SAMA
a nie że działają tak samo

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości