5 th element

adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

5 th element

Post autor: adrian50005 »

Witam.
Przy okazji wymiany tulejek postanowiłem przeserwisować mojego elementa.
Przy tej okazji mam kilka pytań.
Jak przezaworować go pod big hita 08 ? W tej chwili na boku ma napisane vp free/ v10, więc pewnie pod te ramy jest zaworowany. Nie przyszkadza mi jego praca gdyż działa bardzo dobrze, ale skoro może lepiej :mrgreen:
I jak rozpoznać rocznik tego dampera? Czy każdy rocznik był jakoś charakterystyczny??
Niestety nie znam jego przeszłości..
Obrazek
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Nowsze roczniki miały minimalnie inną naklejkę, regulacja odibcia miała przykręcone pokrętło do regulowania palcami a nakrętka dociskająca sprężynę miała nacięcia takie jak Twoja (na fotce ta starsza http://www.pinkbike.com/photo/6665099/). Tak więc masz damper z jakiejś późniejszej serii. W środku powinieneś mieć stożkowate a nie prostokątne spv (cv/t) (bo nowszy model).


Przezaworować możesz jakbyś miał zawór na shimy, w swoim damperze tego nie masz bo jest zawór spv tak więc dużo nie zdziałasz.

http://www.pinkbike.com/photo/3611608/ nowe spv
http://www.pinkbike.com/photo/2989858/ stare spv


Przy serwisie pod żadnym pozorem nie rozkładaj zaworu spv na dwie częsci bo już go nie złożysz, tam jest podcisnienie które można zrobić jakimś magicznym sposobem ale lepiej się nie przekonuj na własną rękę.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Podcisnienie w SPV? pierwsze słyszę, tam cisnienie man jest :)
Dzieki temu ze zwiekszasz cisnienie w glownej komorze automatycznie zawieksza Ci sie ciśnienie w SPV tak to działa.

Podcisnienie sie robi wtedy jak Ci padną uszczelki olej wypchnie powietrze i wtedy faktoza będzie tam podcisnienie po rozebraniu :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jak rozłożysz zaworek spv który składa się z 2 częsci i oringa i złożysz spowrotem, to damper nie będzie miał tłumienia - jak mi to wytłumaczysz? Rozkładałeś ten element?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Jasne, ze rozkladałem :)

Gdyby bylo podcisnienie to element by dociskał do pistona a zauważ, ze jest od niego oddalony. To dzieki cisnieniu w glownej komorze przesuwa sie w strone pistona i zaleznie od tego jak jest duze reguluje kompresje.

Obrazek

Prawidlowo smigający zawor spv po sciagnieciu z pistona ma ochotę sie rozłożyć na 2 czesci :) Jak pompka. Jesli tak nie jest to cos jest uszkodzone, najczesciej uszczelki :) Nawet w manualu serwisowym jest taki zapis :)
Ze po sciagnieciu oba elementy mają wychodzić na zewnątrz, po scisnieciu znow mają sie rozpychać jak gdyby w środku była sprężyna.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Rozmontowałeś obie częsci a potem po prostu wsadziłeś jedną w drugą i działało?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dokładnie z czego musisz dac troszke smaru do amortyzatorów na uszczelki.
Bez najmniejszych problemów sie ten element rozbiera :)

Jedynie gdy uszczelki były padnięte to w środku mozna znaleść albo podcisnienie albo olej zamiast powietrza :)

Obrazek

A tak wygląda SPV gdy nie ma cisnienia w komorze retencyjnej:
Obrazek
Zauwaz SPV jest oddalone od pistona :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Wiem że jest oddalone, tylko nie rozumiem dla czego jak rozłożyłem spv z kolegą a potem je złożyliśmy to damper za każdym razem nie miał tłumienia. Damper był dobrze składany, dopiero drugi kumpel który ma jakiś tam magiczny sposób na to badziewie to złożył.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

hmm nie było oleju w srodku po ponownym rozlozeniu?
Tam jedynie uszczelki moga paść, olej zamienia miejsce z powietrzem i juz nie ma jak dociskac zaworu do pistona. Kolega nie wymienił uszczelek przypadkiem? Bo to jedyny sposob :D No ewentualnie wpakowanie tam spręzyny hehe
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Przed rozłożeniem wszystko było ok, górna większa część, ta jakby miseczka była zastąpiona shimami, ale potem damper sprzedałem i przekładałem spv. Uszczelka była sprawna, oleju w środku nie było, cały zestaw działał w rękach tak jak powinien - czyli lekko sprężynował.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Łatwo to wyjaśnic :)
W atmosferycznym wszystko działało i odbijało prawidłowo :)
Za to po napompowaniu sporo wyższego cisnienia uszczelki przestawały ogarniac i robił sie problem :)
Na swingerze z fotki tez tak miałem, jeden z paru takich przypadków ktore naprawiałem. W rekach wszystko ok, a po złozeniu problem z brakiem tłumienia. Wymiana uszczelek i wszystko jak ręką odjął :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Jeszcze mam zapytanie, czy są jakieś firmy w Pl które tuningują dampery?
Wiem ze jest takie coś jak Push,ale to chyba w UK.
I czy warto dopłacać do lepszych tuleje, czy może te starczą ?
http://allegro.pl/oryginalna-tulejka-tu ... 58418.html
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
drMadej
Posty: 201
Rejestracja: 04.12.2005 22:09:05
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: drMadej »

Miałem ze swingerem ten sam problem co kolega GgG, damper działał,zrobiłem, serwis, złożyłem i brak tłumienia.W manualu jest wyraźnie napisane że zawór powinien powracac gładko do jego orginalnej pozycji która wynosi 0,6mm i rzeczywiście dopiero gdy udało mi się ten element złożyc tak aby powracał ok 0,6mm to damper zaczął poprawnie działac , i nie musiałem zmieniac zadnych uszczelek .Możliwe że składając go tak jak pisze off_road ,damper też będzie działał, jednak będzie potrzebował znacznie wyższego cisnienia w zbiorniku wyrównawczym, żeby zawór spv zmniejszył przepływ oleju przy powrocie tłumika .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości