Saint 2013? Proto

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:Spaced - ale w rowerach są i długo będą

Bedą. Nie wiem jak nowa generacja gustava bo uzywalem krótko ale starsza była bardziej awaryjna od sainta przez nadwrazliwe na uderzenia klamki ;)
zachar
Posty: 104
Rejestracja: 23.02.2011 08:22:13
Kontakt:

Post autor: zachar »

Przerzutka strasznie mi się podoba :D Ciekawe czy cena podskoczy.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Teraz mnie zastanawia czy będzie w ogole grupa SAINT
czy tak jak w tym roku zrobią upgrade XTR-a na dwie grupy. Lajtowo-Hardcorowo :) zastepując saint-a.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Przeciez oficialnie mówia ze bedzie tylko, ze dojdzie tansza grupa grawitacyjna.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Tyle co zainstalowałem na prędkości dźwignie XTR no to po kolei:

Przy zamianie z dźwigni saint na xtr trzeba nowe oliwki. W saincie sa na głębokosci 5mm w XTR cos kolo 2mm.
Poza tym wszystko plug and play :)
Zestaw odpowietrza sie wręcz bajecznie duzo lepiej niż zwykły saint. Instalujemy funnel i wszystko sie samo robi :)

teraz działanie:
- Łojezu jaką to ma modulacje ;O
- Klamka jest ze 3cm krotsza względem sainta więc w przypadku boobara wszelakie problemy z oddaleniem idą sie ten no tego... :D
- Dużo wygodniejsze od sainta.
- Na klamkach sainta nie czułem puchnięcia przewodów, teraz zdecydowanie przewody 80-ki puchną w palcach.
- To samo zaciski kładziesz dłoń i czujesz jak sie wygina, takiego efektu na klamach sainta nie było.
- Nareszcie czuć żę smiga free stroke :)
- Mniej siły cza użyć do postawienia roweru na koło :)
- Wyżłobienia w dźwigni są super :D

Co do wad tu na szybko co zauwazyłem:
Cała dzwignia nie siedzi tak sztywno na kierownicy, przy mocnym pocśnieciu widać jak sie oddala od kiery ;)
Pasuje dać troszkę smaru na bierznie w klamce fabrycznie hmm nic tam nie ma :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Pomarancza!
Posty: 17
Rejestracja: 29.10.2011 16:14:34
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pomarancza! »

Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ? :) a powiedz jescze,ile zapłaciłeś za jedną klamke xtr ?
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Pomarancza!, off_road
Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór), a tak to ta osoba twierdziła, że siła hamowania tkwi raczej w zacisku niż w klamce. Ja stojąc przed dylematem jakie klamki wybrać (nowe czy stare slx'y) wybrałem stare, gdyż obawiałem się tego co napisał off_road - braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica. Co do większej siły to spowodowane może to być lepszym odpowietrzeniem hamulca, sam Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce), więc sekret w większej mocy hamulców może tkwić w tym, że jak pisał off_road nowy zestaw łatwiej odpowietrzyć, a wiadomo, jakakolwiek sprężystość powoduje straty mocy (w tym na klamce i przewodach, jednak najbardziej na płynie), mam nadzieję, że nie będę żałował zakupu starych klamek ;)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

quilong pisze:Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce)
Potwierdzam, ale stare da sie odpowietrzyc idealnie dopiero mając specjalny przyrząd montowany do klamki cos a'la zacisk do klejenia drewna :)
W przypadku klamek nowej generacji odpowietrzanie zajmuje max 10min. I dosłownie wszystko z układu wyłazi :)

Co do ceny 208zł cyklotur :) promocję mają :D Ostatnio pare ich sprzedali hehe własnie do zamian w saintach :D;)

Na najwiekszą uwagę zasługuje totalnie wypasiona ergonomia dźwigni. Fajne jest to ze jest duzo krotsza mniejsza i zgrabniejsza. Wczesniej padła opinia o strefę zgniotu na porownaniu śmiem twierdzic ze szybicej oberwie regulacja w 810 niz 988 :)

Fotka z porownaniem old i new :)
Obrazek

Co do odpowietrzania, potrzeba funnela za 18zł :) ktory ma podstawkę do ktorej kładziemy sobie szpikulec w trakcie machania klamką, mozna do niej wstawić caly juz sciagniety zestaw zawierajacy olej coby sie nie rozlało w trakcie wkryncania sruby w dźwignie. Otwieracza na browar mi tam tylko brakuje :D

Można się nawet pokusić o zatkanie ową podstawką całego zestawu ze szpikulcem w srodku:)

Ja mialem plan zatkać go gdy jest zamontowany walnąc jakąś lajtową rundke zeby wyszły wszystkie bomble. Ale nie ma takiej potrzeby wszystkie wyłażą ładnie juz w garazu :)
Obrazek

quilong pisze:Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór),
Przy maks wykręconej regulacji pad contakt 988 też mają wyraźny opór :) ze względu na tor po ktorym sie docisk tłoczka porusza. W starych to była po prostu załamana linia, teraz są 2 załamania :)
Jedna rzecz jest fajna. Pad contakt ma blokadę przed wykręceniem :)
Pomarancza! pisze:Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ?
Nigdy nie wroce do starej generacji dźwigni shimano ;)Jak tylko wyjdzie pełnoprawny saint na 2013 czy ile tam zmieniam zacisk i cisne dalej :D Będzie niezły lans na radiatorki w klockach xD
quilong pisze:braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica.
Efekt jest jedynie wizualny w praktyce nie czuć tego :) w miejscu gdzie jest końcówka osłaniająca przewód pojawia sie przesuniecie o jakis 1mm.
Przy dwuręcznym cisnięciu na klame ;) Efekt będzie w praktyce obserwowany juz dawno po zablokowaniu koła ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Kokolino
Posty: 94
Rejestracja: 25.02.2011 22:48:16
Kontakt:

Re: Saint 2013? Proto

Post autor: Kokolino »

niech ją pomaluja bo na razie wyglada okropnie :wink:
Załączniki
p4pb7823169.jpg
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

własnie super, taki brutalizm :D
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

To proto wycięte na CNC ;>
pozdro

frango
Sudoku
Posty: 50
Rejestracja: 30.06.2009 19:01:00
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Sudoku »

Nie sądzicie chyba, że tak będzie wyglądała wersja finalna ? Chociaż trzeba przyznać, wygląda to pancernie.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Ja bym nawet takie przygarnął i imię wygrawerował u jubilera ;)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Pojawiło się kilka fotek więcej, to chyba już produkcyjne wersje.

Obrazek

http://factoryjackson.com/2012/04/17/20 ... neek-peak/
pozdro

frango
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Mniam, mniam, mniam, i jeszcze raz CHOLERA MNIAM !
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

fap fap?
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

Ciekawy myk z tymi zaślepkami (?) śrub od blatu.
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Hymm teraz spekulujcie na temat cen ?
Ja stawiam ze cena przerzutki tylnej może dojść do ok 1k.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

adrian50005 pisze:Ja stawiam ze cena przerzutki tylnej może dojść do ok 1k.
Jaja sobie robisz? Saint jest pozycjonowany na poziomie XT więc czemu ma być drozszy od XTRa?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości