Komora powietrzna Marzocchi Junior T

Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Komora powietrzna Marzocchi Junior T

Post autor: Kammil »

Siema. Zastanawiam się nad zrobieniem komory powietrznej w moim Juniorku :D Miał już ktoś coś takiego u siebie? Zalety, wady? Potrzebuję wszelkich przydatnych informacji :) Czy wystarczy zrobić korek powietrzny, wywalić spreżynę i będzie chulać? No oczywiście jeszcze zabawa z dobraniem odpowiedniej ilości oleju... Mam rację?

Pozdro :D
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Będzie działać jak wstawisz korek ale będzie działać jak gówno. Jeśli chciałbyś zachować tłumik to musiałbyś nieźle się napracować. Prosta sprężyna powietrzna pokroju dual air czy protone to kilkadziesiąt(albo i więcej ale góra 150) złotych dla tokarza. Musisz tylko wiedzieć co robisz i co chcesz osiągnąć.

Ale wg mnie jak zadajesz takie pytanie to nie powinieneś się za to zabierać.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Nie prawda. Kumpel do juniora 05 wykręcić same regulacje, zamiast nie wstawił wentyle z dętek samochodowych i uszczelnił, działa bdb, praca się nie zmieniła
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Na pewno wybornie... Ja pamiętam jak asysta upośledzała pracę właśnie ze względu na to że była tak "skonstruowana". Teraz zdaje się każda sprężyna powietrzna ma albo dwie niezależne albo zależne od siebie komory. Bez tego nie ma co myśleć aby charakterystyka ugięcia była nawet podobna do sprężyny.
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Pytam o to ponieważ mój junior jest strasznie twardy nawet na rozkręconych regulacjach naprężenia wstępnego... Gdzieś czytałem że przy komorze pow. amor jest bardziej czuły i miękki. Jeśli nie komora powietrzna to jak zmiękczyć juniora? Inne sprężyny? ;)
DisC
Posty: 428
Rejestracja: 13.08.2011 11:56:30
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: DisC »

Mieksze sprężyny , zmiana oleju.
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Z tego co pamiętam w juniorach były 4 spręzyny.
Zmień ich kolejność może to coś da :)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

adrian50005 pisze:Zmień ich kolejność może to coś da :)
2+1=3
1+2=4? :)

Zmiana oleju również nic nie da.

Jak miałem juniora to zrobiłem do niego asyste ( korek z dropoffa, czy dja)
Chciałem mieć regulacje naprężenia wstępnego inną niż skręcanie sprężyny ( bo ta utwardza mocniej koniec, powietrze dopompowywanie bardziej utwardza początek) Działało to dobrze pod warunkiem że powietrza jest niewiele, inaczej z juniora robi się rst.
Na samym powietrzu w jednej ladze i sprężynach w drugiej nie dało się jeździć.
A i korek powietrzny z dja czy dropoffa nie pasuje do juniora (bez przeróbek), jedynie z tripla ma gwint taki jak trzeba, z jednopółek mają gwint o 2mm większy (chyba 30mm i trzeba na tokarce przerabiać to pod juniora)

Kammil , szukaj miękkich sprężyn
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Chodzi o to że strasznie ciężko znaleźć sprężyny miekkie :roll: Jakieś inne sposoby?

przed chwilą zrobiłem korek powietrzny, wywaliłem sprężyny z jednej lagi i napompowałem 1 atmosferę i miękkość juniora mi odpowiada z tym że trochę bardziej muli :wink:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości