Rock Shox Totem -170mm
Rock Shox Totem -170mm
Hej, chciałem zapytać was czy naprawde były Totemy 170mm skoku. Nie moge sie w necie doszukac. Na allegro jest taki http://allegro.pl/rock-shox-totem-widel ... 55550.html . Dziwna tez chyba ta aluminiowa sterowka 1 1/8? Wydawalo mi sie, ze RC ze sterowka 1 1/8 mialy ja stalowa.
Wiem, ze byly jakies Domainy ktorym sterowka odpadala i one chyba wlasnie mialy Alu? Co myslicie?
pozdro
Wiem, ze byly jakies Domainy ktorym sterowka odpadala i one chyba wlasnie mialy Alu? Co myslicie?
pozdro
Re: Rock Shox Totem -170mm
Może ja totema nie mam, ale mam aluminiową sterówkę. Wszystko jest w porządku, jeszcze nie pęka jak do tąd 

Re: Rock Shox Totem -170mm
Ja raz w życiu miałem amortyzator ze stalową sterówką i teraz nigdy w życiu nie zamienił bym alu na stal. Mam obecnie pike z alu i czasami dostaje konkretne strzały a sterówka nawet nie piśnie. plusem jest to że sterówka nie rdzewieje. Miałem już 2 amortyzatory z alu i nigdy się nic nie wydarzyło. Kolega również posiada pike tyle że ze sterówką stalową i odkąd ja mam rs pogiął już 2 stalowe. Ja bym sie nie bał o sterówkę aluminiową tymbardziej że jednak zamontowana jest w amortyzatorze do cięższych zastosowań a więc konstruktorzy musieli rozwarzyć wszystkie możliwości.
U MZ to dobrze widać. Alu sterówka w sprzęcie do XC jest cieniutka. W amorach DC jest odrobinę grubsza, a w 66 np. ma na dole wewnętrznej średnicy mniej więcej 1cm(~29mm zewnętrznej jest.)
Alu sterówki są ok. Nie rdzewieją, są normalnie wytrzymałe. I jak to alu prędzej pękną niż się zegną.
http://www.pinkbike.com/photo/2710950/
Alu sterówki są ok. Nie rdzewieją, są normalnie wytrzymałe. I jak to alu prędzej pękną niż się zegną.
http://www.pinkbike.com/photo/2710950/
W przypadku sterówek nie widzę różnicy w sposobie pękania, moja stalowa też poszła na raz, nie zgięła się:pietryna pisze:I jak to alu prędzej pękną niż się zegną.
http://www.pinkbike.com/photo/3574236/

Chyba tylko sterówki z kiepskej stali, jak np. w tanich suntourach się wyginają - przynajmniej tak wynika z moich (niezbyt przyjemnych) doświadczeń

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Re: Rock Shox Totem -170mm
No raczej to nie jest reguła że w słabszych , kolega pogiął 2 od pajka a drugi w 66^^
Czyli wychodzi na to, że nie ma większego znaczenia z czego jest zrobiona sterówka - każdą można w podobny sposób popsuć
A wracając do Totemów - pomału przymierzam się do zmiany moich dość wysłużonych 66 na coś nowszego i brałem też pod uwagę Totem-a (niekoniecznie tego z aukcji).
Ma ktoś doświadczenie, jak te amory znoszą katowanie w ostrym FR?
Np. wiążące się z taką jazdą mocne dobicia, gleby na kamienie, spotkania z drzewami itp?
Moje 66 dzięki prostej konstrukcji i sporej masie (np. dość grubych, ale wytrzymałych dolnych goleni) bez większych problemów wytrzymywały takie przygody, ale ciekawi mnie jak jest z Totemem. Czy lepiej znosi takie traktowanie niż chociażby mocno wylajtowany Boxxer? Pytam dlatego, że części do RS-ów są jak dla mnie zniechęcająco drogie po prostu

A wracając do Totemów - pomału przymierzam się do zmiany moich dość wysłużonych 66 na coś nowszego i brałem też pod uwagę Totem-a (niekoniecznie tego z aukcji).
Ma ktoś doświadczenie, jak te amory znoszą katowanie w ostrym FR?
Np. wiążące się z taką jazdą mocne dobicia, gleby na kamienie, spotkania z drzewami itp?
Moje 66 dzięki prostej konstrukcji i sporej masie (np. dość grubych, ale wytrzymałych dolnych goleni) bez większych problemów wytrzymywały takie przygody, ale ciekawi mnie jak jest z Totemem. Czy lepiej znosi takie traktowanie niż chociażby mocno wylajtowany Boxxer? Pytam dlatego, że części do RS-ów są jak dla mnie zniechęcająco drogie po prostu

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Chodzi mi głównie o to, czy lagi w Totemie są nieco grubsze, żeby w miarę możliwości uniknąć takich sytuacji:
http://www.pinkbike.com/photo/4928404/
http://www.pinkbike.com/photo/5299140/
(tak, wiem że to kwestia pecha i dużej ilości boxxerów, ale pewien zapas materiału na pewno nie zaszkodziłby
)
Przy prostej, otwartej kąpieli (i prawidłowiej ilości oleju) i tak nie ma co się popsuć, ciekawi mnie po prostu jak znoszą takie powtarzające się sytuacje nieco bardziej skomplikowane bebechy.
http://www.pinkbike.com/photo/4928404/
http://www.pinkbike.com/photo/5299140/
(tak, wiem że to kwestia pecha i dużej ilości boxxerów, ale pewien zapas materiału na pewno nie zaszkodziłby

Amora ustawiam jednak tak, żeby dobrze pracował przy normalnej jeździe, a nie, żeby nie dobił jak np. przelecę kilkunastometrowego gapa... Przynajmniej dla mnie wydaje się to sensowneGgG pisze:Jeśli amortyzator Ci dobija to znaczy, że nie możesz go dobrze ustawić a nie, że jest zły

Przy prostej, otwartej kąpieli (i prawidłowiej ilości oleju) i tak nie ma co się popsuć, ciekawi mnie po prostu jak znoszą takie powtarzające się sytuacje nieco bardziej skomplikowane bebechy.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Nie jest na czasie. Twarde sportowe zawieszenie ma być. Kogo to obchodzi że w samochodach na asfaltowy tor jest twarde...miki_ck pisze: Przynajmniej dla mnie wydaje się to sensowne
Totem jeśli się nie mylę ma lagi 40mm. Grubsza laga, podobna waga oznacza że ścianka cieńsza. Co prawda totem nie ma lag na górze więc powiedzmy że tutaj zeszła masa trochę jednak. To stwierdzenie się bardziej foxa tyczy.miki_ck pisze:Chodzi mi głównie o to, czy lagi w Totemie są nieco grubsze, żeby w miarę możliwości uniknąć takich sytuacji:
Najbardziej "nie na czasie" wydaje się produkowanie nieco cięższych części wytrzymujących kilka normalnych sezonów z glebami, niedolotami i innymi błędami (jak chociażby marzocchi do 2007 - widziałem tylko jedne stare 888 poważniej uszkodzone przez uderzenie o kamień. A wątpię, żeby jeździło ich dużo mniej niż np. boxxerówpietryna pisze:Nie jest na czasie. Twarde sportowe zawieszenie ma być.

A niestety z tego co widzę, większość nowych ram i amorów to coraz lżejsze rejsingowe puszki. Tylko że nie każdy tego oczekuje od części...

Aha - miałem na myśli dolne lagi w Totemie, te częściej obrywają. Jak górnymi mocniej w coś uderzysz to i tak będą prawdopodobnie tak porysowane, że będą się nadawać do wymiany

EDIT, prościej zapytam:
Czy ma ktoś porównanie Totema (tak do '09) i 66 (do '07)?
Czy można liczyć na podobną wytrzymałość na ostrą jazdę jak w 66 - bez pęknięć, uszkodzonych tłumików, cieknących regulacji itp? Czy to raczej bardziej delikatny sprzęt?

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości