Jaki system zawieszenia (rama) do enduro?
Jaki system zawieszenia (rama) do enduro?
Obecnie ujezdzam Speca Enduro rocznik 2006, znane wszystkim zawieszenie FSR. Przy czym od jakiegos czasu chodzi mi po glowie rama Santa Cruz Nomad z systemem VPP (rocznik ok. 2008).
W sferze zainteresowan sa jeszcze Giant Reign X (ze swoim systemem Maestro), Intense Tracer (VPP) oraz Yeti ASR 7.
Bylbym zapomnial o Mondraker i np Dune albo Zenith.
Ciekawy wydaje sie tez Banshee Rune albo Wildcard tylko jak ich zawieszenie Zero ma sie do powyzszych konstrukcji?
Byc moze ktos mial okazje testowac kilka systemow zawieszenia i jest cos w stanie na ten temat powiedziec, porownac ich prace (plusy, minusy, sztywnosc, wytrzymalosc)?
Dodam ze preferowany skok ramy to 150-170mm. Na przod poki co dysponuje Talasem 160mm.
W sferze zainteresowan sa jeszcze Giant Reign X (ze swoim systemem Maestro), Intense Tracer (VPP) oraz Yeti ASR 7.
Bylbym zapomnial o Mondraker i np Dune albo Zenith.
Ciekawy wydaje sie tez Banshee Rune albo Wildcard tylko jak ich zawieszenie Zero ma sie do powyzszych konstrukcji?
Byc moze ktos mial okazje testowac kilka systemow zawieszenia i jest cos w stanie na ten temat powiedziec, porownac ich prace (plusy, minusy, sztywnosc, wytrzymalosc)?
Dodam ze preferowany skok ramy to 150-170mm. Na przod poki co dysponuje Talasem 160mm.
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
Zero to system mondrakera, vf4b to system banshee.
Swoja droga powiedz,ze chcesz wybrac rower, a nie system zawieszenia bo VPP nie równe VPP, a FSR FSRowi. W pare chwil jestem w stanie wewnątrz patentów przeprojektowac ci tak zawieszenie zeby pracowało znacznie inaczej od tego co podałes
Wybieraj rower, a nie marketingowy skrót.
Z banshee olej Wildcarda. Do czego rower? AM/EN? Jak tak to pomysl o Banshee Spitfire.
Swoja droga powiedz,ze chcesz wybrac rower, a nie system zawieszenia bo VPP nie równe VPP, a FSR FSRowi. W pare chwil jestem w stanie wewnątrz patentów przeprojektowac ci tak zawieszenie zeby pracowało znacznie inaczej od tego co podałes

Z banshee olej Wildcarda. Do czego rower? AM/EN? Jak tak to pomysl o Banshee Spitfire.
A może Haro Xeon? Kolega ma, bardzo chwali. Przedstawiciel Speca twierdzi, że oni mieli kupić projekt tej ramy ale ich Haro ubiegło. Nie buja, wytrzymałe. Waga 3,6 kg. http://www.forumrowerowe.org/topic/3931 ... ntry502722
Z gówna bata nie ukręcisz.
Ja polecałbym Ci regina, za 3tyś powinieneś znaleźć nowy, ostatnio był X na allegro nówka ale nie pamiętam w jakiej cenie. Bazując na opini z mojego reigna którego miałem jakiś czas temu miał bardzo fajną geometrię (mimo, że miałem z przodu shiverka 100mm) Przy moich 190cm rozmiar M był idealny a zawieszenie ogarniało kostkę brukową. Naprawdę byłem bardo zadowolony
Jeśli miałbym osobiście szukać czegoś innego to chyba skłaniałbym się ku mondrakerowi.

Jeśli miałbym osobiście szukać czegoś innego to chyba skłaniałbym się ku mondrakerowi.
Nomad albo Zenith/Dune. Reszta naprawdę jest do bani, Banshee Wildcard to ss czyli zbiera kopy a nie pracuje, Reign jest w miarę w miarę ale słabo podjeżdża, Rune nie wybaczy Ci błędów tylko prędzej polegnie, potwierdzą to osoby które miały i Nomada i Reigna. Sam testowałem Nomada i zawiecha spisuje się genialnie.
A co do Zenitha tak wracając to rozmawiałem z kolesiem z Finladii i przestrzegał przed rozmiarem M, polecał tylko L, w mniejszym rozmiarze przy zamkniętej zawiesze bodajże podsiodłówka waliła o coś tam.
A co do Zenitha tak wracając to rozmawiałem z kolesiem z Finladii i przestrzegał przed rozmiarem M, polecał tylko L, w mniejszym rozmiarze przy zamkniętej zawiesze bodajże podsiodłówka waliła o coś tam.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
gg:1037908
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
moje typy to:
-Mondraker Zenith
-Lapierre Spicy
-SC Nomad
-Spec Enduro (nowy)
-Giant Reign
-Canyon Strive
Banshee Wildcard nie jest rama (a tym bardziej jej zawieszenie) do enduro.
-Mondraker Zenith
-Lapierre Spicy
-SC Nomad
-Spec Enduro (nowy)
-Giant Reign
-Canyon Strive
Banshee Wildcard nie jest rama (a tym bardziej jej zawieszenie) do enduro.
jezdzilem juz z trzema Reignami (nowymi) i zaden z nich slabo nie podjezdzal.Cubus5 pisze:Reign jest w miarę w miarę ale słabo podjeżdża
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
KubaLaPL Haro mi sie nie podoba wizualnie przypomina stare modele Speca
poza tym nie wiem jak zawieszenie.
Odnosnie Nomada slyszalem sporo pozytywnych opinii problem w tym, ze ramy sa w cenie a i u nas malo dostepne. Ale podoba mi sie sylwetka
GgG Reign rowniez jest raczej chwalony zarowno do zjazdow jak i podjazdow przy czym nie wiem dlaczego ale wydaje mi sie jakis delikatny
Przy czym nie podoba mi sie model z dolnym mocowaniem dampera w koszyku
Cubus5 Zenith i Dune to raczej nowsze konstrukcje i pytanie czy mozna w sensownej cenie dostac te ramy
Czy stosowany w nich system Zero to odpowiednik VPP w Sancie
=disbrainer= Zanim kupilem Speca mialem okazje nabyc Lappiere Spicy ale wydawal mi sie orientalny co nie znaczy ze zly tylko u nas rownie malo popularny jak i Santa.
Canyon Strive fajny ale chyba ne za ta kase

Odnosnie Nomada slyszalem sporo pozytywnych opinii problem w tym, ze ramy sa w cenie a i u nas malo dostepne. Ale podoba mi sie sylwetka

GgG Reign rowniez jest raczej chwalony zarowno do zjazdow jak i podjazdow przy czym nie wiem dlaczego ale wydaje mi sie jakis delikatny


Cubus5 Zenith i Dune to raczej nowsze konstrukcje i pytanie czy mozna w sensownej cenie dostac te ramy


=disbrainer= Zanim kupilem Speca mialem okazje nabyc Lappiere Spicy ale wydawal mi sie orientalny co nie znaczy ze zly tylko u nas rownie malo popularny jak i Santa.
Canyon Strive fajny ale chyba ne za ta kase

[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
born2ride Nowy Dune RR u polskiego dystry 4490zł więc można się spodziewać tej ramy używanej w okolicach 3-3,5k albo ponegocjować cenę bo to dla nich nie tak chodliwy towar. Z Zenithem trochę jest ciężko ale można czekać przez zimę na okazję.
Co do SC Nomada to pewny forumowicz sprzedawał za lekko ponad 3k ramkę z 2008 i myślę że to jest super oferta, rozmiar L dla mnie 182cm był idealny. Jestem przekonany że zarówno z Mondrakera jak z Santy będziesz zadowolony.
Co do SC Nomada to pewny forumowicz sprzedawał za lekko ponad 3k ramkę z 2008 i myślę że to jest super oferta, rozmiar L dla mnie 182cm był idealny. Jestem przekonany że zarówno z Mondrakera jak z Santy będziesz zadowolony.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
gg:1037908
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
dla mnie to akurat na plus ze nie jest taki jak wiekszosc. znam dwie osoby ktore jezdzily lub jezdza na Spicy i uwazaja ze jest ok. z reszta co w nim takiego orientalnego? oska X-12? sam taka mam...born2ride pisze:mialem okazje nabyc Lappiere Spicy ale wydawal mi sie orientalny co nie znaczy ze zly tylko u nas rownie malo popularny jak i Santa.
to chyba cena bez dampera? mi sie nie podoba zupelnie, ale nie znam zadnej opinii z uzytkowania tej ramki, wiec sie nie wypowiadam.ArthurGreen pisze:Bo cena fajna na All.
nie wolalbys do Reginy dolozyc?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 03.12.2011 19:36:14
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A może taki wynalazek: http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/ ... -10-5.html
Na pewno wytrzyma ciężkie katowanie w górach a i lotów ze zdjęć w necie i opinii się nie boi.
Jeździłem na nim i rower płynie, jest mega stabilny i dobrze ustawiony wybiera liście. A jednocześnie progresja zawieszenia i Boost Valve zabezpiecza przed dobiciami na większych przeszkodach.
A porównywałem go z Mojo, więc z niezbyt niską półką
Znajomy ma akurat na sprzedaż swoją. Używana z miesiąc, nie latana, traktowana typowo jako AM, cena trochę ponad budżet, ale w stanie jak nówka i zawsze można się dogadać
Foto roweru na niej: http://farm7.static.flickr.com/6232/630 ... 3c14_b.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6240/630 ... e586_b.jpg
Na pewno wytrzyma ciężkie katowanie w górach a i lotów ze zdjęć w necie i opinii się nie boi.
Jeździłem na nim i rower płynie, jest mega stabilny i dobrze ustawiony wybiera liście. A jednocześnie progresja zawieszenia i Boost Valve zabezpiecza przed dobiciami na większych przeszkodach.
A porównywałem go z Mojo, więc z niezbyt niską półką

Znajomy ma akurat na sprzedaż swoją. Używana z miesiąc, nie latana, traktowana typowo jako AM, cena trochę ponad budżet, ale w stanie jak nówka i zawsze można się dogadać

Foto roweru na niej: http://farm7.static.flickr.com/6232/630 ... 3c14_b.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6240/630 ... e586_b.jpg
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
- Kontakt:
Też myślę o rowerze do takich zastosowań i jak nie kupie używanego reign x lub prayera to chyba wezme nowa http://frbikes.cz/index.php?mod=bikes&aid=2079. Cena w miarę ok, skoku 180, możne dobrze podjeżdżać nie będzie ale chce rozmiar 18 i zrobić z tego rower do lekkiego fr/dh jak i na jakieś dłuższe przejażdżki
ArthurGreen czy Merida to nie zwykly 4-ro zawias? Jakos nie mam przekonania do tej firmy.
Cubus5 pisalem z gosciem odnosnie tej Santy ale ostatecznie nie doszlismy do porozumienia, poza tym nie mialem pewnosci czy mi wielkosciowo spasuje ale wychodzi na to ze przy moim wzroscie zarowno M jak i L dalyby rade.
GodLikeBike Focus wyglada ciekawie, ale nie moge znalezc zadnych filmikow prezentujacych jego mozliwosci. Na PW mozesz dac namiary na znajomego, moze zagadam
Do mojej obecnej ramy mam dwa zastrzezenia, umiejscowienie dampera (przez co czesto sie brudzi, zwlaszcza podczas jazdy po mokrym. Pewnie customowy blotniczek troche by tu pomogl niemniej jednak zostaje jeszcze umorusana przerzutka).
Druga to rozmiar, niby nie jest zle, dosc stabilnie ale wydaje mi sie ze M-ka bylaby bardziej "dzika".
Dodatkowo chcialbym sprawdzic jak w tej rami sprawowalby sie damper sprezynowy, wydaje mi sie ze lepiej zwlaszcza przy zjazdach i skokach.
Cubus5 pisalem z gosciem odnosnie tej Santy ale ostatecznie nie doszlismy do porozumienia, poza tym nie mialem pewnosci czy mi wielkosciowo spasuje ale wychodzi na to ze przy moim wzroscie zarowno M jak i L dalyby rade.
GodLikeBike Focus wyglada ciekawie, ale nie moge znalezc zadnych filmikow prezentujacych jego mozliwosci. Na PW mozesz dac namiary na znajomego, moze zagadam

Do mojej obecnej ramy mam dwa zastrzezenia, umiejscowienie dampera (przez co czesto sie brudzi, zwlaszcza podczas jazdy po mokrym. Pewnie customowy blotniczek troche by tu pomogl niemniej jednak zostaje jeszcze umorusana przerzutka).
Druga to rozmiar, niby nie jest zle, dosc stabilnie ale wydaje mi sie ze M-ka bylaby bardziej "dzika".
Dodatkowo chcialbym sprawdzic jak w tej rami sprawowalby sie damper sprezynowy, wydaje mi sie ze lepiej zwlaszcza przy zjazdach i skokach.
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
czyli do enduro? bo o takim jest ten temat.malymaly23 pisze:Też myślę o rowerze do takich zastosowań
czyli chcesz rower do enduro, do dh czy do fr? jesli chcesz rower na dluzsze przejazdzki, to zacznie Ci brakowac przedniej przerzutki, a nie widze poki co czy dirt parade ma taka mozliwosc. sprawdzales czy ma?malymaly23 pisze:możne dobrze podjeżdżać nie będzie ale chce rozmiar 18 i zrobić z tego rower do lekkiego fr/dh jak i na jakieś dłuższe przejażdżki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości