Obręcze, nyple, szprychy!!! zamiast ZTrów...
Obręcze, nyple, szprychy!!! zamiast ZTrów...
Siema. Zdecydowałem się wywalić ZTry z roweru, w sumie to jednego bo tył mi poległ ( już drugi ). Cena zrobiła się zaporowa i jakoś odpychająca mnie - 400zł za obręcz na jeden sezon. Przód też nie jest najprostszy więc robię lekki upgrade.
Odrazu mówię, szukam obręczy wytrzymalszych od ZTRów ale nie za ciężkich, noi tanich, moja waga to 80kg+ciuchy.
Szprychy - były DT championy, generalnie byle co i ciężkie.
Nyple- szukam dobrych nypli, takich które się nie będą ukręcać, zastanawiam się nad alu ale nie wiem czy to dobre.
Pisaty hope II 32 szprychy
Potrzebuję nowe szprychy i nyple, obręcze. A oto moje typy:
obręcze:
Sunrims - Equalizer 31 - 546 gr
Mavic - EN 321 Disc 2012 - 570 gr
Mavic - EN 521 Disc 2012 - 540 gr
Dartmoor - Raider - 570 gr
Sunrims - MTX 29 - 570 gr
Skłaniam się ku EN 521 disc. Ktoś wie jak z wytrzymałością i wagą (czy jest prawdziwa) ?
Szprychy:
Sapim Race - waga ok 360 gr (64 szprychy)
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=739
Sapim Force - waga ok 360 gr
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=1710
ewentualnie czy ktoś ma inne szprychy o podobnej wadze godne polecenia?
Nyple: Szukam dobrych nypli, które nie będą się ukręcać i nie będą się rozkręcać, najlepiej lekkich, nadających się do DH.
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=741 Wie ktoś co to jest? i jaką długość nypla kupić?
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=3012 tu alu nyple, dobre to ?
http://rowerowy.com/czesci/szprychy/nyp ... rt_nipples a tu jakiś wynalazek, troszkę drogo wychodzi.
Może ktoś ma jakieś inne dobre nyple.
Potrzebuję lekkich kół z wagą najlepiej nie przekraczającą 2000gr.
Odrazu mówię, szukam obręczy wytrzymalszych od ZTRów ale nie za ciężkich, noi tanich, moja waga to 80kg+ciuchy.
Szprychy - były DT championy, generalnie byle co i ciężkie.
Nyple- szukam dobrych nypli, takich które się nie będą ukręcać, zastanawiam się nad alu ale nie wiem czy to dobre.
Pisaty hope II 32 szprychy
Potrzebuję nowe szprychy i nyple, obręcze. A oto moje typy:
obręcze:
Sunrims - Equalizer 31 - 546 gr
Mavic - EN 321 Disc 2012 - 570 gr
Mavic - EN 521 Disc 2012 - 540 gr
Dartmoor - Raider - 570 gr
Sunrims - MTX 29 - 570 gr
Skłaniam się ku EN 521 disc. Ktoś wie jak z wytrzymałością i wagą (czy jest prawdziwa) ?
Szprychy:
Sapim Race - waga ok 360 gr (64 szprychy)
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=739
Sapim Force - waga ok 360 gr
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=1710
ewentualnie czy ktoś ma inne szprychy o podobnej wadze godne polecenia?
Nyple: Szukam dobrych nypli, które nie będą się ukręcać i nie będą się rozkręcać, najlepiej lekkich, nadających się do DH.
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=741 Wie ktoś co to jest? i jaką długość nypla kupić?
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=3012 tu alu nyple, dobre to ?
http://rowerowy.com/czesci/szprychy/nyp ... rt_nipples a tu jakiś wynalazek, troszkę drogo wychodzi.
Może ktoś ma jakieś inne dobre nyple.
Potrzebuję lekkich kół z wagą najlepiej nie przekraczającą 2000gr.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tak, ale mniej mi szkoda raidera niż ztr'a.Las3k_91 Ldz pisze:Akurat wymiana obręczy jest dość czasochłonna i upierdliwa...

Ja bym wolał darta od mtx'a, bo tak wgniotów nie łapią.
piotrex a jak z łapaniem wgniotów w tej obręczy i sztywnością? Chcę lżejsze szprychy niż DT championy i trochę mnie to zastanawia właśnie.
boogiel tu już nie chodzi o pieniądze. bo wszystkie obręcze są w miarę tanie. Jeżeli 521 ma podobną wytrzymałość co raider to wolę dołożyć i mieć 100 gr lżejsze koła.
a ukręcają się końcówki przy centrowaniu ? Ceną akurat się nie przejmuję bo tak czy siak nie jest to jakaś duża kwota.lollex pisze:Od siebie moge polecić nyple alu Sapim'a, posiadam takowe i działa to dobrze, tyle ze porównujac np. do dartmoorow sa 3-4 krotnie drozsze.
boogiel tu już nie chodzi o pieniądze. bo wszystkie obręcze są w miarę tanie. Jeżeli 521 ma podobną wytrzymałość co raider to wolę dołożyć i mieć 100 gr lżejsze koła.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
dokladnie tak, sam wlasnie zmieniam przod z Ex721 na En521. jak sie spisze dobrze, to na tyl tez pojdzie. roznica miedzy nimi to ok 50g.piotrex pisze:moje 521 realnie wazylo troche mniej niz 540g,jakies 530-534g.721 kolegi z kolei wazylo kolo 590g,wiec ponad 50g wiecej.do tego drozej (prawie 100pln na sztuce z tego co pamietam).
wybralem 521 bo sa imho najlepszym kompromisem waga/cena
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Podlacze sie do tematu, kupilem wlasnie raidery + piasty darta i mam problem ze szprychami, nie wiem czy jest sens dawac revolutiony? wagowo to zawsze spory zysk, cena tez jakos tragicznie nie wychodzi, tylko pytanie jak z wytrzymaloscia?
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Mam na tyle relelutiony, przy moich 90kg i bezbłędnej technice jazdy (nie ma mowy o niedolotach
) trzymają się bardzo dobrze. Koło mam używane, nie wiem jak było jeżdżone przede mną. Kilka razy dociągałem szprychy i centrowałem ale tylko i wyłącznie z nudów w pracy bo koło nie wymagało jakiegoś centrowania. Obręcz mam 729, koło jeżdżone od jesieni, z wyjazdów przeszło przez joy'a na harendzie.

Revo maja tylko ten problem, ze bez mocnego naciagu kolo na nich jest mniej sztywne jak nie masz sztywnej obręczy. Myslalem o daniu ich do ZTRa ale Norbert w best wheelsie odradzał.
A co do nypli - pomyśl o alu od pillara. Ziomek co składa koła w go-ride.com ostatnio je polecał, ze podobno mocny naciag wytrzymuja własnie.
A co do nypli - pomyśl o alu od pillara. Ziomek co składa koła w go-ride.com ostatnio je polecał, ze podobno mocny naciag wytrzymuja własnie.
Cześć.
Jeśli chodzi o EN521, to jest to b. mocna obręcz. Używam takich od kilku sezonów i nie stwarzają najmniejszych problemów. Poruszam się po trasach Enduro w porywach do FR/DH. Ważę nie najmniej bo śr. ok 85-87 kg na sucho
.
EN 521 2012 ważą dokładnie 530g , model poprzedni ważył 535g - te na których jeżdżę.
Szprychy Cieniowane też śmiało można założyć np. 2.0-1.8-2.0. Ja mam jeszcze cieńsze (revolution) i też nic się nie dzieje; alu nyple TAK, ale tylko dobrych producentów DTSwiss albo Sapim
PZDR
Jeśli chodzi o EN521, to jest to b. mocna obręcz. Używam takich od kilku sezonów i nie stwarzają najmniejszych problemów. Poruszam się po trasach Enduro w porywach do FR/DH. Ważę nie najmniej bo śr. ok 85-87 kg na sucho

EN 521 2012 ważą dokładnie 530g , model poprzedni ważył 535g - te na których jeżdżę.
Szprychy Cieniowane też śmiało można założyć np. 2.0-1.8-2.0. Ja mam jeszcze cieńsze (revolution) i też nic się nie dzieje; alu nyple TAK, ale tylko dobrych producentów DTSwiss albo Sapim
PZDR
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=67764 [i]oraz[/i] 68549
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości