1. Przy zakupie droższych rzeczy typu. Amortyzator, Rama, Lub coś innego zawsze proście o wysyłkę firmą kurierską typu : DHL, DPD, UPS i inne… We wszystkich firmach kurierskich oprócz Poczty Polskiej bez wypełniania jakichkolwiek druczków macie możliwość sprawdzenia paczki przy kurierze.
2. Po odebraniu paczki otwórzcie ją przy osobie dostarczającej (kurierze) gdyż tylko w takim przypadku macie możliwość zwrócenia paczki. Oglądacie towar bardzo dokładnie czy nie ma on jakiś wad nie opisanych uprzednio w aukcji. Jeżeli dopatrzycie się pęknięć/ wgnieceń/ braków w zakupionym towarze.
3. ROBICIE DOKŁADNE ZDJĘCIA są one głównym dowodem że towar został przysłany z wadami nieuwzględnionymi w aukcji.
4. Pakujecie go zpowrotem do pudełka w którym został przysłany mówicie kurierowi że towar jest uszkodzony i nie chcesz go przyjmować i prosisz o wypełenie protokołu uszkodzenia paczki. W firmie DPD wygląda on tak.

5. Praktycznie od razu po zwrocie paczki dzwonimy/piszemy na gg/ wysyłamy maila z zawiadomiem i załączonymi zdjęciami otrzymanego towaru i opisem w jakim stanie dotarł on do ciebie. Zapisujemy wszystkie rozmowy. NIE KOPJUJEMY TEGO TYLKO ROBIMI SKRINSZOTA przyciskiem „Prt Sc Sys Rq” znajduje się on nad klawiaturą numeryczną. Dajemy typkowi pewien okres czasu. Wiadomo że pewne instytucje na których jest możliwość zrobienia przelewu. Np. Poczta trwają do 6 dni więc średnio dajemy tydzień czasu. Codziennie piszemy że nie ma przelewu od niego. Po 7 dniach jeżeli nie ma pieniędzy, piszemy/piszemy e-maila/ dzwonimy do nadawcy i informujemy go o tym że w dniu dzisiejszym idziemy na Policję i bez żadnej dyskusji i tłumaczenia że nie miał czasu by wpłacić. Po prostu idziemy i zgłaszamy.
6. Na policję zabieramy takie dokumenty jak :
a) Dowód osobisty a jeżeli nie jesteś pełnoletni idź z Rodzicem lub Opiekunem
b) Dowód wpłaty na konto
c) Wydruk z aukcji. Drukujemy całą aukcje razem z powiększonymi zdjęciami i całym opisem zamieszczonym w aukcji.
d) Drukujemy zdjęcia towaru tego który przyszedł do ciebie (zdjęcia które zrobiłeś po otwarciu paczki w twoim domu)
e) Ksero i oryginał protokołu zwrotu paczki ( bierzemy ksero i oryginał po to by osoba z dochodzeniówki mogła porównać oryginał z kopią w celu sprawdzenia autentyczności kopii następie zabieramy oryginał. Jedni wolą mieć ten dokument w domu inni nie można dać im oryginał ja wolałem zatrzymać go)
f) Drukujemy wszystkie rozmowy ze sprzedającym jeżeli wymianieliśmy korespondencje poprzez gg/e-mail.
7. Udajemy się do Komendy policji w celu zgłoszenia oszustwa. W okienku przy wejściu mówimy że chcemy zgłosić oszustwo na aukcji internetowej i czekamy. Ktoś po nas przyjdzie i pójdziemy spisywać protokół. Odpowiadamy na wszystkie pytania które zada nam osoba z dochodzeniówki.
8. Następnie udajemy się do domu i żyjemy dalej własnym życiem w oczekiwaniu na korespondencje z prokuratury o wszczęciu dochodzenia.
9. OPCJONALNIE czasami się zdarza w moim przypadku tak było. Osoba przestraszyła Się że idziemy na Policję i wpłaca pieniądze lecz jest już za puźno bo my zgłosiliśmy już oszustwo. Piszemy pismo do prokuratury że otrzymaliśmy już zwrot pieniędzy za uszkodzony towar i podpisujemy się idziemy do prokuratury w której prowadzone jest dochodzenie i zgłaszamy dobrowolne umorzenie postępowania dając do dowodów oświadczenie że pieniądze zostały zwrócone.
10. Przed wysłaniem wiadomości do allegro informujemy owego oszusta o tym iż nie musi zwracać pieniędzy gdyż wywalczy je allegro poprzez sprawę sądową.
11. Zgłaszamy tą sprawę do allegro razem ze zdjęciem/skanem korespondencji z Prokuratury i wysyłamy wiadomość do Zespołu allegro w którym opisujemy sytuację i wysyłamy im ten dokument z prokuratury o wszczęciu postępowania. Formularz taki znajduje się na stronie Moje allegro > Aukcje > centrum sporów
12. Po pewnym czasie dostajemy wiadomość że allegro wytacza sprawę sprzedającemu a nas prosi o nr konta na który mają przesłać odszkodowanie ( Allegro oddaje kwotę do 500zł za przedmiot) w przypadku wyższych kwot możemy się zrzec odszkodowania wysokości 500zł i czekać na wygraną sprawę przez allegro i zwrot kosztów.
Proszę o przyklejenie tego poradnika ponieważ w kółko natykamy się na oszustów na aukcjach internetowych. Myślę że może to komuś pomóc. Pozdrawiam i życzę rozstrzygniętych sporów ;) oczywiście na korzyść poszkodowanego.