[luke_] MDE Damper SX + Elka Stage 5 + Fox 36 FLOAT 180mm

luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

[luke_] MDE Damper SX + Elka Stage 5 + Fox 36 FLOAT 180mm

Post autor: luke_ »

Signore e signori, questa è la mia nuova macchina Superenduro italiano - MDE Damper SX :)

Obrazek

Więc trochę szczegółów. Projekt rodził się w bólach. Bo jak to w życiu, ciężko momentami jest. Covert został w rodzinie, Demo zostało sprzedane i plan był taki żeby operację przeprowadzić minimalnym kosztem - co się udało.
Wymagania odnośnie ewentualnego przyszłego roweru, który otrze mi łzy po upadku nieudanego z przyczyn bardzo prozaicznych projektu zjazdówki, były bardzo konkretne i sprecyzowane.
Miał to być po prostu one bike to rule them all, o skoku 160-170mm, który przyjmie mojego Totema z niezbyt długą rurą sterową i resztę gratów. Miał być dłuższy od Coverta i podobnej wysokości, ewentualnie niższy. Kąt główki wymarzyłem sobie na poziomie 66stopni lub mniej - ze względu na moje upodobania do atakowania lokalnych tras zjazdowych i zabawy w "lekki frirajd".
Miał mieć zaawansowane zawieszenie, wspinać się jak kozica i zjeżdżać jak mini zjazdówka. Idealnie pasuje do takiego czegoś określenie "Superenduro". Po prostu miał mi zastąpić oba dotychczasowe rowery i swoją uniwersalnością sprawić że nie będę myślał o dodatkowej maszynie.
Dodatkowo miał to być rower od naszego lokalnego dystrybutora z forum i koniec. Na szczęście zbyt wiele rowerów które spełniają powyższe kryteria nie ma :)

No i dzięki uprzejmości chłopaków z GodLikeBike pojawił się w naszym kraju kolejny gość z krainy Superenduro, spawany własnoręcznie przez niejakiego Matteo, MDE Damper SX w kolorze.... hm... no właśnie, czarny nie jest ;)
Za świetne foty dzięki należą się Jergusowi - on to wziął bowiem tą ramę w ręce i łamał... oj nie tak miało być - i fotografował z poświęceniem :)

Oto efekty jego pracy w studio:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Maszyna wstępnie objeżdżona i jest czad :)

Obrazek

Dla porównania dwa potwory, czarny i kolorowy :)

Obrazek

Oto obecna specyfikacja - z czasem będzie ewoluować zgodnie z moim zamysłem:

Rama: MDE Damper SX, rozmiar L
Damper: Elka Stage 5, sprężyna tytan
Widelec: Fox FLOAT 36 180mm FIT RC2 Kashima
Kierownica: Spank Spike EVO 757mm, blue ano
Mostek: Spank Spike EVO 50mm, blue ano
Manetki: SRAM X-0
Korba: RaceFace Atlas AM
Blat: HCC X-Type 32t, RAW
Pedały: Twenty9 Predator
Suport: RaceFace Atlas AM
Kaseta: Shimano SLX 11-36
Łańcuch: Shimano SLX
Przerzutka tył: SRAM X-9 Type 2
Koła: DT Swiss 350 / WTB i23
Opony: Schwalbe Hans Dampf 2.35 EVO SnakeSkin TR bez dętek
Hamulec przód/tył: Formula The One
Tarcze: Hope
Sztyca: Rock Shox Reverb 125mm
Siodło: San Marco SKN
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

no cóż... zajebisty sprzęt! jak wagowo wyszedł?
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Fajnie te kable wyglądają, wql jakie to są tzn jaka firma ew model? Sam anodowałeś link? Ile takie anodowanie kosztuje? :)
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Jeszcze raz powtórzę - jak nie dasz mi się przejechać to Cię nie znam :lol:
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

No gratuluję luke_ :D Demo z czerwonymi dodatkami, ten niebieskimi, a jeszcze jakiegoś z zielonymi Ci brakuje :P ale ładnie to wygląda w całości.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

ladnie mi budzetowa maszyna ;)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dzięki :)
będzie go trzeba objeździć najpierw tu na nizinach a potem wyskoczyć w góry już.

Co do wagi - nie mam bladego pojęcia ile to może ważyć.

Z anodowaniem sam nie kombinowałem - zleciłem to firmie, żeby mieć pewność że chłopaki wiedzą co robią :)
Trzeba było zdjąć lakier, wyczyścić i przeszlifować i potem anodowanie.
Chciałem efekt matowy, więc było bez elektropolerowania.
Koszt - zależy od firmy, bo różne firmy mają różne ceny. Te zależą też od barwników użytych w procesie.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Chciałbym taką budżetówkę :D
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

luke_ pisze:Chciałem efekt matowy,
ciekaw jestem czy bedziesz tak samo klął na czarna matowa anode jak ja :D
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Dokładnie, ładna mi budżetówka.
Kocham tranzytory, wszystkie są cudne.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Fajny, fajny.
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

=disbrainer= pisze:ciekaw jestem czy bedziesz tak samo klął na czarna matowa anode jak ja :D
Zawsze jest opcja bezbarwnego lakierowania proszkowego i będzie połysk ;)
Jak nie będę przesadzał z czyszczeniem to pewnie będzie ok.

Co do budżetówki - rower nie jest budżetowy.
Budżetowa jest obecna wersja a dokładnie zawieszenie i napęd, bo ze wzglęu na drugi rower musiałem zmienić plany i trochę budżet okroić.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

luke_ Ponawiam pytanie, jaki masz pancerz? i jak się sprawuje? :)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

przemek_06 pisze:luke_ Ponawiam pytanie, jaki masz pancerz? i jak się sprawuje? :)
Sorry :)
Przerzutkowy mam Jagwire Ripcord a hydrauliczny Jagwire HyFlow.
Ripcord jest po prostu zajebisty. Miałem przez dwa sezony w Marinie zestaw i działał dokładnie tak samo jak nowy. Zero jakichkolwiek problemów z brudem etc. Moja Pani ma w swoim rowerze też Ripcord i tak samo bezobsługowy jest.
Więc jeśli chodzi o przerzutkę wybór był prosty.

Jeśli chodzi o hydrauliczny, miałem HyFlow wcześniej i byłem zadowolony w 75% bo jednak czuć było że puchnie. Ale od jakiegoś czasu jest nowa wersja, o której słyszałem wiele dobrego i w której problem zlikwidowano.
Rzeczywiście czuć w rękach że jest sztywniejszy nawet.
Więc postanowiłem spróbować raz jeszcze nowej wersji (bo stare przewody miałem jednak przykrótkie).

Także przerzutkowy polecam w ciemno, hydrauliczny jeszcze nie wiem :)
kuklis pisze:No gratuluję luke_ :D Demo z czerwonymi dodatkami, ten niebieskimi, a jeszcze jakiegoś z zielonymi Ci brakuje :P ale ładnie to wygląda w całości.
dzięki! z zielonymi to jakiś ścigacz XC by się przydał ;)
A Ty pokazuj Faitha w komplecie już :)
Bo doczekać się nie mogę :D
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jakich wymiarów masz damper?
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

190 albo 200mm.
Muszę sprawdzić :)
czemy pytasz?
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

luke_ pisze: dzięki! z zielonymi to jakiś ścigacz XC by się przydał ;)
A Ty pokazuj Faitha w komplecie już :)
Bo doczekać się nie mogę :D
Na razie jeździłem nim jak było już ciemno :D Więc dobrych fotek nie ma ale tak jak mówiłem, jak będą to od razu się pochwalę :lol:
To Twój dylemat dnia będzie wyglądał tak : czy brać rower do enduro czy do dh? :D Bo oba zajebiste :)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dylematu nie będzie :)
na lokalnych trasach raczej spodziewam się w 75% przypadków lub więcej brać Coverta :)

A Demówkę zostawiać jedynie do naprawdę mocnych jazd i w duże góry.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

luke_ pisze:na lokalnych trasach raczej spodziewam się w 75% przypadków lub więcej brać Coverta
A Demówkę zostawiać jedynie do naprawdę mocnych jazd i w duże góry.
Jak to miło że ktoś realizuje moje marzenia :lol: Ja na razie muszę się zadowolić mniejszą ilością rowerów :wink:

Bardzo fajne enduro, szczególnie rama i kolorystyka do mnie przemawia :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości