Tarcza 220mm vs 203 mm
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Tarcza 220mm vs 203 mm
SeraaX ciężkie, czy nie ciężkie ale cięższe od jednorodnej tarczy, ale to zależnie od producenta (jak chcesz porównywać to zważ proszę ten sam model tego samego producenta na alu pająkiem i bez a nie różne modele), bo na alu pająku produkuje kilka firm nie tylko Shimano, ale także Hope, Formula, Magura i A2Z a wszystkich i tak nie wymieniłem.
Z tym obniżaniem temperatury to także bajka marketingowa, bo większość alu pająków nie ma większej powierzchni niż stalowy ich odpowiednik w jednorodnej tarczy - jedyny przypadek to Magura gdzie pająk ma kształt wentylatora chłodzącego stalową część ślizgową, co faktycznie może obniżać temperaturę, a reszta tylko się podpina pod marketingowe mity!
Z tym obniżaniem temperatury to także bajka marketingowa, bo większość alu pająków nie ma większej powierzchni niż stalowy ich odpowiednik w jednorodnej tarczy - jedyny przypadek to Magura gdzie pająk ma kształt wentylatora chłodzącego stalową część ślizgową, co faktycznie może obniżać temperaturę, a reszta tylko się podpina pod marketingowe mity!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Las3k_91 Ldz używki g2cs w stanie "dobrym", czyli już dużo mniej warte
Patrząc po doświadczeniach kolegów wolę nie brać tarcz avida , szczególnie używanych.
Nówki g2/g3 ja jakoś w necie nie widzę poniżej 100zł (w rowerowym g2 203mm są po 149zł, dokładnie po tyle samo co sm-rt76, jakby nie patrzeć lepsze)
Drugi przykład mogę dać Ci z avida
Ale dam przykład z avida:


to 160mm, ale wiem że G3 185 mm podobno waży 146g,a ta X 134g.
Także czemu tarcze na pająku zawsze muszą być cięższe?
Tyle że dalej zbaczamy z tematu...
Patrząc po doświadczeniach kolegów wolę nie brać tarcz avida , szczególnie używanych.
Nówki g2/g3 ja jakoś w necie nie widzę poniżej 100zł (w rowerowym g2 203mm są po 149zł, dokładnie po tyle samo co sm-rt76, jakby nie patrzeć lepsze)
tyle że bez i z pająka to już inne modele, dlatego pokazuje tutaj starszy model xt i nowszy (lżejszy model z pająkiem)Roman_Maxx pisze: (jak chcesz porównywać to zważ proszę ten sam model tego samego producenta na alu pająkiem i bez a nie różne modele)
Drugi przykład mogę dać Ci z avida
Ale dam przykład z avida:


to 160mm, ale wiem że G3 185 mm podobno waży 146g,a ta X 134g.
Także czemu tarcze na pająku zawsze muszą być cięższe?
Tyle że dalej zbaczamy z tematu...
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
A pokaż jak o wygląda nie dla miniaturek, tylko tarcz 200mm lub większych, ja sprawdzałem Formule i Magurę i w obu przypadkach tarcza powyżej 200mm na alu pająku waży od 25g w górę więcej! Moim zdaniem czym tarcza ma większa średnicę tym taka na alu pająku będzie ważyć znacznie więcej?
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Roman_Maxx pisze:większość alu pająków nie ma większej powierzchni niż stalowy ich odpowiednik w jednorodnej tarczy

Poczytaj sobie o tym, a potem się zastanów czy ten czynnik o którym mówisz jest jedyny. http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno% ... 87_cieplna
Straszne! To lepiej jeździć na startych oponach, wiesz jaki zysk wagowy? Niektórzy już o te parę gramów przesadzają.Roman_Maxx pisze:25g w górę więcej!
Z gówna bata nie ukręcisz.
Od kiedy mam tarcze XT ani razu nie usłyszałem dzwonienia w zakrętach i tym podobnych sytuacjach. G3 teoretycznie też jest pod tym względem dobra, ale po przyzwyczajeniu do XT słyszę dużą róznicę w sztywności u kolegi, który używa G3.Las3k_91 Ldz pisze:jakiś dowód na to, że są wytrzymalsze, sztywniejsze?
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Myślę że główną koncepcją tarcz na alu pająku było pochłanianie ciepła powstającego na wskutek hamowania, stosując alu pająk poprawiono znacznie sztywność, napewno priorytetem nie była tutaj waga.
Ja osobiście mam Xtr tarcze i nigdy w życiu nie wrócę do zwykłych. Wole mieć 40 gr cięższy rower (tarcze 203) i nie mieć problemu z brzdąkaniem tarcz na każdym zakręcie i obaw o to że lekko puknę w kamień to się tarcza skrzywi.
Ja osobiście mam Xtr tarcze i nigdy w życiu nie wrócę do zwykłych. Wole mieć 40 gr cięższy rower (tarcze 203) i nie mieć problemu z brzdąkaniem tarcz na każdym zakręcie i obaw o to że lekko puknę w kamień to się tarcza skrzywi.

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
Mimo że bardzo sobie chwalę te tarcze, to tutaj się nie zgadzam. Nawet nie zauważyłem żebym w coś puknął, a efekt jest widoczny tu:adrian50005 pisze:obaw o to że lekko puknę w kamień to się tarcza skrzywi.
http://www.pinkbike.com/video/211148/
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
1. Tarcza 220mm będzie zapewniać maksymalnie 8.3% większą maksymalną siłę hamowania od tarczy 203mm. Zakładając, że jest dość przyczepności aby to wykorzystać, co niekoniecznie zawsze jest prawdą. IMO - nie warto, chyba, że dla szpanu.
2. Tarcze na alu pająkach mają gorszą przewodność cieplną od tarcz jednorodnych gdyż występują w nich "przerwy w obwodzie" cieplnym na nitach.
3. Co i tak nie ma większego znaczenia, bo większość ciepła hamowania w normalnych warunkach idzie w zacisk, gdyż ten ma dużo gorsze warunki chłodzenia.
2. Tarcze na alu pająkach mają gorszą przewodność cieplną od tarcz jednorodnych gdyż występują w nich "przerwy w obwodzie" cieplnym na nitach.
3. Co i tak nie ma większego znaczenia, bo większość ciepła hamowania w normalnych warunkach idzie w zacisk, gdyż ten ma dużo gorsze warunki chłodzenia.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
http://uzurpator.com.pl/?mit-masy-rotujacej,10Roman_Maxx pisze:KubaLaPL a wiesz, co tojest masa rotująca, czy tylko pisanie by klawiatura opanowałeś?
I nie grzesz więcej.
EDIT: Przepraszam za dubla - chciałem usunać, ale nie widzę opcji :/
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
Czy ten twój artykuł uwzględnia efekty żyroskopowe?
Fizykiem nie jestem, nie będę się w to zagłębiał ale mi się wydaje że masa ma wpływ na opór jaki będzie stawiało koło zmieniające swoje położenie(skręcanie mam na myśli :P) przy zadanej prędkości. Tylko inna sprawa czy to ma jakieś znaczenie, bo wydaje mi się również że kierownice(szczególnie modne flaty 780) dają taką dźwignię że czy będziemy jechać 30km/h czy 100 to i tak będziemy w stanie skręcić kołem o 90* a jedyne co nas w tym przypadku blokuje to psychika bo jednak wiemy co się wtedy stanie.
Fizykiem nie jestem, nie będę się w to zagłębiał ale mi się wydaje że masa ma wpływ na opór jaki będzie stawiało koło zmieniające swoje położenie(skręcanie mam na myśli :P) przy zadanej prędkości. Tylko inna sprawa czy to ma jakieś znaczenie, bo wydaje mi się również że kierownice(szczególnie modne flaty 780) dają taką dźwignię że czy będziemy jechać 30km/h czy 100 to i tak będziemy w stanie skręcić kołem o 90* a jedyne co nas w tym przypadku blokuje to psychika bo jednak wiemy co się wtedy stanie.
uzurpator - zgodzę z tobą, zresztą jak z wszystkim "nie ma się co podniecać"(jeśli chodzi o masę).
ale jeśli chodzi o ciężkie koła to spróbujcie zrobić królika przy 5km/h i przy 50km/h na 2.5 2ply oponach a potem na jakiś szmatach. Rower przy dużej prędkości na ciężkich oponach strasznie ciężko wyrwać do góry, no ale tutaj chodzi o coś innego.
ale jeśli chodzi o ciężkie koła to spróbujcie zrobić królika przy 5km/h i przy 50km/h na 2.5 2ply oponach a potem na jakiś szmatach. Rower przy dużej prędkości na ciężkich oponach strasznie ciężko wyrwać do góry, no ale tutaj chodzi o coś innego.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość