
4-ro tłoczkowe X-0 ??
hehe... 4 tłoki w XC - kolegom się nie pomieszały dyscypliny:)
z mojego rankingu ... najlepsze hample są potrzebne w Enduro z powodu długości tras oraz z faktu że geometria/skok tych rowerów nie pozwala na częstą jazdę bez hamowania i chłodzenie w tym czasie hampla, po za tym przy 10-30 min zjazdach zwyczajnie bolą palce
w DH aż taka super moc hampla nie jest potrzebna - raczej dobra modulacja jest wskazana, przez 3-4 min trasy raczej nie da się nawet zmęczyć palców hamowaniem
w XC jakikolwiek hamujący hebel świetnie się spisuje - u mnie od lat klasyka V-ki, mocny hebel przy najbardziej popularnej (szybkiej) geometrii czyli mostek 100-130 mmm na minusowym kącie plus mega sztyca zawsze równa się OTB
z mojego rankingu ... najlepsze hample są potrzebne w Enduro z powodu długości tras oraz z faktu że geometria/skok tych rowerów nie pozwala na częstą jazdę bez hamowania i chłodzenie w tym czasie hampla, po za tym przy 10-30 min zjazdach zwyczajnie bolą palce
w DH aż taka super moc hampla nie jest potrzebna - raczej dobra modulacja jest wskazana, przez 3-4 min trasy raczej nie da się nawet zmęczyć palców hamowaniem
w XC jakikolwiek hamujący hebel świetnie się spisuje - u mnie od lat klasyka V-ki, mocny hebel przy najbardziej popularnej (szybkiej) geometrii czyli mostek 100-130 mmm na minusowym kącie plus mega sztyca zawsze równa się OTB
panowie a jesli o sile i wielkosc tarcz w rowerze xc.. jak masz carbonowa ramke lub widel np rs, lub inny ktory nie zbyt jest przystosowany do hampli 203 jak np fox ktory chyba all ma pod 203 wytrzymal takie cos?? glowki nie urwalo widla zlamalo. kumple maja karbonowe rowerki wcale nie takie zle i jak siadne na takie cos to czuje ta ,,sztywnosc'' i sie zastanawiam czy mozna hamowac przednim?:D ale jakos tak mnie to nie intereswalo by sie przekonac na wlasnym ciele i ich kieszeni
ale to taka mala wstawka pozdro i myslcie na hamplami z dh do takich rowerow

a co do avida.. to mnie denerwowalo klamka do kiery.. 1 myslalem ze sie zapowietrzyly ale to nie to.. a wcale nie byl taki spory scisk, a jakos w hayesach nie mam tego problemu ace



a co do avida.. to mnie denerwowalo klamka do kiery.. 1 myslalem ze sie zapowietrzyly ale to nie to.. a wcale nie byl taki spory scisk, a jakos w hayesach nie mam tego problemu ace

Widły RS do XC są akurat bardzo mocne. Specyfikacja Reby dopuszcza montaż tarczy 210mm.
Mam wrażenie, że fantazjujesz kolego i nigdy nie siedziałeś na karbonowym sprzęcie.
Powinieneś też zastanowić się nad techniką hamowania. Może Twoją metodą jest ciśnięcie klamki nagle i na chama. Ja cenię sobie płynne, średniosilne hamowanie z użyciem jednego palca. W juicy było to niemożliwe, więc przeszedłem na zestaw hybrydowy.
To, że mam mocny hamulec nie oznacza, że non stop wykorzystuję 100% mocy. Nie istnieje coś takiego jak za mocny hamulec. Tyle w temacie.
Mam wrażenie, że fantazjujesz kolego i nigdy nie siedziałeś na karbonowym sprzęcie.
Powinieneś też zastanowić się nad techniką hamowania. Może Twoją metodą jest ciśnięcie klamki nagle i na chama. Ja cenię sobie płynne, średniosilne hamowanie z użyciem jednego palca. W juicy było to niemożliwe, więc przeszedłem na zestaw hybrydowy.
To, że mam mocny hamulec nie oznacza, że non stop wykorzystuję 100% mocy. Nie istnieje coś takiego jak za mocny hamulec. Tyle w temacie.
ehe.. spoko. i mam sie przejac, wydaje mi sie ze to furum wymieniasz poglady, a nie za kazdym razem napisac posta by kogos potepic? szkoda.. a ps kto ci powiedzial ze reba? mialem na mysli starszego sida
i nie sadz kto jak hamuje?? dobrze miec duza sile hamowania i dozowac ja by opona nie stracila przyczepnosci, ale kto jak tam woli przy najskuteczniejszym hamowaniu.

A ja sobie myślę, że, może, z kilkoma wyjątkami, zestaw rider+ten sam hamulec+rower+trasa, da zawsze inny wynik. Jedni lubią gdy hebel przerzuca przez kierę przy dotknięciu klamki jednym palcem a inni, gdy muszą przydusić trochę klamkę dwoma paluchami. Jedni ciągle lekko naciskają hebel a inni dohamowują w ostatnim momencie przed przeszkodą.
Ja nie narzekałem na Elixiry CR, nie narzekam na combo Code 2011/Elixir CR. Jeśli uda mi się zmienić hamulce na XTRy Trail z tarczami ICE i klockami z radiatorami to prócz ogólnej zmiany "czucia" hamulca, mam nadzieję poczuć przyrost jego mocy
Jak przy tym wszystkim wypada rzekomy 4 tłoczkowy Avid... czas pokaże
Ja nie narzekałem na Elixiry CR, nie narzekam na combo Code 2011/Elixir CR. Jeśli uda mi się zmienić hamulce na XTRy Trail z tarczami ICE i klockami z radiatorami to prócz ogólnej zmiany "czucia" hamulca, mam nadzieję poczuć przyrost jego mocy

Jak przy tym wszystkim wypada rzekomy 4 tłoczkowy Avid... czas pokaże

pozdro
frango
frango
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości