[Piasta] Dartmoor 20mm - serwis
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 05.05.2009 19:22:36
- Lokalizacja: ełk
- Kontakt:
[Piasta] Dartmoor 20mm - serwis
Witam! Jak w temacie ... Nie wiem jak się tam dostać... dziwnie to wszystko wwygląda oto zdjecie : https://picasaweb.google.com/1048816172 ... 3169292082
nie wiem jaki model tej piasty.
Będe wdzięczny za pomoc lub podpowiedźi co innego poradzić bo koło już hałasuje troche.
nie wiem jaki model tej piasty.
Będe wdzięczny za pomoc lub podpowiedźi co innego poradzić bo koło już hałasuje troche.
Jak chcesz je zobaczyć to tak jak koledzy piszą…
Jak wybić/wymienić to jest prosta metoda: kupujesz kotwę (metalową) do betonu o średnicy zewnetrznej nieco mniejszej niż średnica osi(gwint m10,m12 nie pamiętam - kupilem taką w casto). Kotwę wsadzasz, rozprężasz wewnątrz tulei pomiędzy łożyskami, walisz młotem w kotwę w efekcie czego tuleja dystansowa wybija łożysko razem z tulejką zewnętrzną. Z drugim już bez problemu, bele czym…
Bez kaleczenia, skutecznie. Ślad jeżeli zostanie to tylko wewnątrz tulei.
Jak wybić/wymienić to jest prosta metoda: kupujesz kotwę (metalową) do betonu o średnicy zewnetrznej nieco mniejszej niż średnica osi(gwint m10,m12 nie pamiętam - kupilem taką w casto). Kotwę wsadzasz, rozprężasz wewnątrz tulei pomiędzy łożyskami, walisz młotem w kotwę w efekcie czego tuleja dystansowa wybija łożysko razem z tulejką zewnętrzną. Z drugim już bez problemu, bele czym…
Bez kaleczenia, skutecznie. Ślad jeżeli zostanie to tylko wewnątrz tulei.
aby wyjąć te tuleje najlepiej jest użyć osi amortyzatora i włożyć ją tak aby zrównała się z końcem tulei albo 1 mm mniej. Jeśli Twoja piasta już hałasuje to prawdopodobnie znaczy ze łożyska się zużyły. Aby je wymienić (jesli nie masz specjalnego ściągacza do łożysk) będziesz potrzebował pręta o długości ok 30 cm. Między łożyskami pewnie masz taką aluminiową tuleję która utrudnia dostęp do łożysk. Pręt musisz sobie przygotować następująco: uderzaj w niego młotkiem z góry aby spłaszczył się jego koniec i utworzył się "grzyb". Następnie ładnie sobie go oszlifuj aby ten grzyb miał ostrą krawędź. Ta krawędź ma minimalnie wystawać poza pręt. Gdy pręt bedzie gotowy to włóż go do piasty a krawędź ma spoczywać w szczelinie miedzy łożyskiem wewnętrzną tuleją. Poźniej używając młotka uderzasz w pręt co chwile zmieniajac jego połozenie na lożysku (musisz to robić stopniowo i dookoła całego łożyska aby ładnie wyszło). Na 99% pręt bedzie Ci wyskakiwał, dlatego musisz go pewnie wsadzić w tą szczelinę, najlepiej na dole. Pręt nie ma być wsadzony równolegle do piasty (tak jak oś koła) ale pod kątem i opierać się o górną ściankę przeciwległego łożyska. To pozwoli Ci go ustablilzować i zapobiec wyskakiwaniu. Drugie łożysko wybija się już bardzo łatwo.Pach i gotowe. Nowe łożyska wbijaj delikatnie a miski w które one wchodzą dobrze nasmaruj jakims smarem. Stare łożysko połóż na nowym i użyj go do wbijania. Rób to powoli i lekko uderzaj mlotkiem dookoła łożyska.
team www.CYKLOTUR.com
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 05.05.2009 19:22:36
- Lokalizacja: ełk
- Kontakt:
dziękuję bardzo za wskazówki
http://www.novatecwheels.com/novatec/en ... php?tid=13
znalazlem cos takiego i na 3 kroku stoję ;p te osłony boczne nie pękną jak będe tak je podważał?

znalazlem cos takiego i na 3 kroku stoję ;p te osłony boczne nie pękną jak będe tak je podważał?
Kolego w demontażu naprawde nie ma sztuki…
Jak popsujesz to raczej przy montażu (nabijaniu tych kołnierzy). Musisz być wyposażony w odpowiedniej średnicy rurkę/nasadkę.
Wyłamywanie tego jest tak naprawdę zbędne. Bo jak zakotwiczysz pomiędzy łożyskami (w tulei) narzędzie np. kotwę do betonu – wyglada jak to narzędzie z linku co podałeś, to po prostu uderzenie przepycha na raz tuleje, łożysko i tuleje zewnętrzną. Wszystko wypada.
Ja to zrobiłem czyś takim:

Narzędzie za mniej wiecej 7 zł.
Jak popsujesz to raczej przy montażu (nabijaniu tych kołnierzy). Musisz być wyposażony w odpowiedniej średnicy rurkę/nasadkę.
Wyłamywanie tego jest tak naprawdę zbędne. Bo jak zakotwiczysz pomiędzy łożyskami (w tulei) narzędzie np. kotwę do betonu – wyglada jak to narzędzie z linku co podałeś, to po prostu uderzenie przepycha na raz tuleje, łożysko i tuleje zewnętrzną. Wszystko wypada.
Ja to zrobiłem czyś takim:

Narzędzie za mniej wiecej 7 zł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość