[Piasta] Dartmoor 20mm - serwis

stachu1813
Posty: 24
Rejestracja: 05.05.2009 19:22:36
Lokalizacja: ełk
Kontakt:

[Piasta] Dartmoor 20mm - serwis

Post autor: stachu1813 »

Witam! Jak w temacie ... Nie wiem jak się tam dostać... dziwnie to wszystko wwygląda oto zdjecie : https://picasaweb.google.com/1048816172 ... 3169292082

nie wiem jaki model tej piasty.
Będe wdzięczny za pomoc lub podpowiedźi co innego poradzić bo koło już hałasuje troche.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Żeby wymienić łożyska w pieście wziąłem oś od amora, wsadziłem do tej tulejki zewnętrznej tak aby ona weszła na szerokość samej tulejki i delikatnie ruszałem na boki i wyszła całość ;)
Jarell20
Posty: 336
Rejestracja: 01.09.2010 11:17:55
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Jarell20 »

Ja to wybijalem (z wyczuciem oczywiscie) bierzesz szmatke /gumowy mlotek i uderzasz . ;)
http://patrykfr.pinkbike.com/

https://www.instagram.com/kolek_czc?igsh=ZW84MnIyYmpvZmE0
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Jarell20 pisze:a to wybijalem (z wyczuciem oczywiscie) bierzesz szmatke /gumowy mlotek i uderzasz .
Wkładasz rączkę od młotka, czyli drugą stronę, tak żeby dobrze siedział, ale nie za głęboko, żeby opierał się tylko na tej misce i "wyłamujesz". Tyle w temacie.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Jak chcesz je zobaczyć to tak jak koledzy piszą…

Jak wybić/wymienić to jest prosta metoda: kupujesz kotwę (metalową) do betonu o średnicy zewnetrznej nieco mniejszej niż średnica osi(gwint m10,m12 nie pamiętam - kupilem taką w casto). Kotwę wsadzasz, rozprężasz wewnątrz tulei pomiędzy łożyskami, walisz młotem w kotwę w efekcie czego tuleja dystansowa wybija łożysko razem z tulejką zewnętrzną. Z drugim już bez problemu, bele czym…
Bez kaleczenia, skutecznie. Ślad jeżeli zostanie to tylko wewnątrz tulei.
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

w podobnej sytuacji ale przy innym elemencie uzylem pierscienia segera ktory wszedl w szpare ale tez troche wystawal umozliwiajac oparcie rurki i wybicie. zadnych sladow na elementach ale seger moze nie spasowac lub nie wytrzymac wybijania
Renio
Posty: 641
Rejestracja: 10.08.2005 19:37:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Renio »

aby wyjąć te tuleje najlepiej jest użyć osi amortyzatora i włożyć ją tak aby zrównała się z końcem tulei albo 1 mm mniej. Jeśli Twoja piasta już hałasuje to prawdopodobnie znaczy ze łożyska się zużyły. Aby je wymienić (jesli nie masz specjalnego ściągacza do łożysk) będziesz potrzebował pręta o długości ok 30 cm. Między łożyskami pewnie masz taką aluminiową tuleję która utrudnia dostęp do łożysk. Pręt musisz sobie przygotować następująco: uderzaj w niego młotkiem z góry aby spłaszczył się jego koniec i utworzył się "grzyb". Następnie ładnie sobie go oszlifuj aby ten grzyb miał ostrą krawędź. Ta krawędź ma minimalnie wystawać poza pręt. Gdy pręt bedzie gotowy to włóż go do piasty a krawędź ma spoczywać w szczelinie miedzy łożyskiem wewnętrzną tuleją. Poźniej używając młotka uderzasz w pręt co chwile zmieniajac jego połozenie na lożysku (musisz to robić stopniowo i dookoła całego łożyska aby ładnie wyszło). Na 99% pręt bedzie Ci wyskakiwał, dlatego musisz go pewnie wsadzić w tą szczelinę, najlepiej na dole. Pręt nie ma być wsadzony równolegle do piasty (tak jak oś koła) ale pod kątem i opierać się o górną ściankę przeciwległego łożyska. To pozwoli Ci go ustablilzować i zapobiec wyskakiwaniu. Drugie łożysko wybija się już bardzo łatwo.Pach i gotowe. Nowe łożyska wbijaj delikatnie a miski w które one wchodzą dobrze nasmaruj jakims smarem. Stare łożysko połóż na nowym i użyj go do wbijania. Rób to powoli i lekko uderzaj mlotkiem dookoła łożyska.
team www.CYKLOTUR.com
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Obrazek

Obrazek

Kosztowało może 10zł, wkładasz od wewnątrz, rozkręcasz, jakąś rurkę opierasz na łebku śruby i napierdzielasz młotkiem :)
stachu1813
Posty: 24
Rejestracja: 05.05.2009 19:22:36
Lokalizacja: ełk
Kontakt:

Post autor: stachu1813 »

dziękuję bardzo za wskazówki :D http://www.novatecwheels.com/novatec/en ... php?tid=13
znalazlem cos takiego i na 3 kroku stoję ;p te osłony boczne nie pękną jak będe tak je podważał?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Kolego w demontażu naprawde nie ma sztuki…
Jak popsujesz to raczej przy montażu (nabijaniu tych kołnierzy). Musisz być wyposażony w odpowiedniej średnicy rurkę/nasadkę.

Wyłamywanie tego jest tak naprawdę zbędne. Bo jak zakotwiczysz pomiędzy łożyskami (w tulei) narzędzie np. kotwę do betonu – wyglada jak to narzędzie z linku co podałeś, to po prostu uderzenie przepycha na raz tuleje, łożysko i tuleje zewnętrzną. Wszystko wypada.

Ja to zrobiłem czyś takim:
Obrazek

Narzędzie za mniej wiecej 7 zł.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość