[Rama] Spawanie ramy. Jak pospawać ?
[Rama] Spawanie ramy. Jak pospawać ?
Witam mam ramkę na której jest pęknięcie i zamierzam oddać ją do spawania. Tylko nie wiem jak ma być pospawana czy wystarczy sam spaw czy lepiej wykonać spaw i na niego nadspawać metalową płytkę ?
Zdjęcie z zaznaczonym uszkodzeniem:
http://arekpimpek.wrzuta.pl/obraz/72xoB ... 5012012147
Zdjęcie z zaznaczonym uszkodzeniem:
http://arekpimpek.wrzuta.pl/obraz/72xoB ... 5012012147
Spawanie z powodu wysokiej temperatury wypala węgiel ze stopu co skutkuje tym, ze materiał wokoło spawu jest dużo bardziej kruchy. Musisz naspawać dość dużą płytkę, bo zrobi Ci się jak u mojego ziomka:pimpekfr pisze:na niego nadspawać metalową płytkę ?
http://www.pinkbike.com/photo/7348917/
Tam było właśnie zaspawane pęknięcie płytką. Najlepiej, jakby nie zrobił spawu w poprzek ramy, tylko wzdłuż, Mongoose na główce tak ma.
Coś w tym stylu:
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 48917.jpg/
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
No zajebiście, możesz dać wieczystą, bo żadko pęka spoina (chyba, że źle położona) natomiast może walnąć obok spawu - gdzie materiał jest przegrzany i jak pisze KubaLaPL jest niedobór węgla. Więc jesli walnie obok spawu to nie w tym samym miejscu i gwarancji nie podlega :PWolan pisze:ze nie pęknie w tym samym miejscu na pól roku.
P.S. Spawarka za 25 tysi to żaden cud natury.
U mnie mamy spawarki które ze zbiornikami, podajnikami drutu( całe stanowisko) kosztują 100 000 albo i lepiej, nie wspomne o spawarkach automatycznych (auto tig). Oczywiście ceny w USD.
też tak sądze , ale ostanio nie można na DHZ nic skrytykowaćSpaced pisze:Wczesniej były motocykle, teraz rowery. Zaraz będą boeingi.
btw. airbusy ostanio zaczęli wycofywać z użytku bo sie okazało że skrzydła pękają , więc może samoloty też juz spawał

prosze filmik jak pracuje sama rama - po spawaniu element pospawany nie bd już tak pracował jak reszta ramy ,wiec po prostu pi...
http://www.youtube.com/watch?v=7AorP8he ... re=related
KubaLaPL, przecież ta rama nie jest ze stali więc skąd Ci się wziął tutaj węgiel? Nie wiem też o co Ci chodzi z "wypalaniem" z węgla w kwestii kruchości materiału. Nawet gdyby to była stal, to obniżenie zawartości węgla zwiększyłaby plastyczność materiału, a nie na odwrót. Nie , że jestem znawcą, ale chyba bardziej chodzi tutaj o naprężenia spawalnicze i mają one związek z temperaturą. Tak mi się wydaje 

-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: [Rama] Spawanie ramy. Jak pospawać ?
Moim zdaniem nie opłaca się spawać. W miejscu spawania powstaną naprężenia i pęknięcie niebawem pojawi się znowu. Rozwiązanie na chwilę. Chyba, że trafisz na bardzo dobrego spawacza, który nie przepali materiału tak mocno, albo oddasz ramę do obróbki cieplnej 

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiesz co to pęknięcie nie jest szerokie najgorsze jest to ze idzie do okola. Da się temu zaradzić żeby dalej nie rozszerzało się, robisz to w następujący sposób.
Przy obu końcach pęknięcia wiercisz malutkie otwory (to w późniejszym czasie zapobiegnie dalszemu pękaniu)
Następnie pilnikiem, lub jeżeli masz dobrą rękę wcinasz malutki rowek (fazę) na całej długości pęknięcia.
Przystępujesz do spawania, ale przedtem delikatnie nagrzej miejsce.
W momencie upłynnienia aluminium (tzw. źródełko) możesz zaczynać spawać Tigiem.
Po zaspawaniu odczekaj, niech rama sobie ostygnie, a później miejsce spawania nagrzej do wysokiej temperatury w celu uplastycznieniu struktury (zapobiega to naprężenia ramy wynikające z zaspawania)
Następnie szlifowanie i można malować
W swojej karierze jeździłem na pękniętej ramię i to w dwóch miejscach miedzy rurami w główce i pod mocowaniem wahaczu ( pękniecie na szerokość ok 5,5mm prawie do okola profilu) Niestety jak oddałem do zakładu gdzie spawają Alu mimo ze zostało to zrobione bardzo estetycznie to nie wytrzymało długo. Spaw pękł w połowie, co dziwne bo niespotykane jest żeby spaw pękł raczej miejsce obok spawu, związane to było z za mocno rozgrzanym aluminium co zniszczyło jego strukturę.
PS. Jak sam wziąłem sprawy we własne ręce i zaspawałem tak jak Ci opisałem rama trzymała sie wyśmienicie, a nie powiem katowana była ostro
Przy obu końcach pęknięcia wiercisz malutkie otwory (to w późniejszym czasie zapobiegnie dalszemu pękaniu)
Następnie pilnikiem, lub jeżeli masz dobrą rękę wcinasz malutki rowek (fazę) na całej długości pęknięcia.
Przystępujesz do spawania, ale przedtem delikatnie nagrzej miejsce.
W momencie upłynnienia aluminium (tzw. źródełko) możesz zaczynać spawać Tigiem.
Po zaspawaniu odczekaj, niech rama sobie ostygnie, a później miejsce spawania nagrzej do wysokiej temperatury w celu uplastycznieniu struktury (zapobiega to naprężenia ramy wynikające z zaspawania)
Następnie szlifowanie i można malować


W swojej karierze jeździłem na pękniętej ramię i to w dwóch miejscach miedzy rurami w główce i pod mocowaniem wahaczu ( pękniecie na szerokość ok 5,5mm prawie do okola profilu) Niestety jak oddałem do zakładu gdzie spawają Alu mimo ze zostało to zrobione bardzo estetycznie to nie wytrzymało długo. Spaw pękł w połowie, co dziwne bo niespotykane jest żeby spaw pękł raczej miejsce obok spawu, związane to było z za mocno rozgrzanym aluminium co zniszczyło jego strukturę.
PS. Jak sam wziąłem sprawy we własne ręce i zaspawałem tak jak Ci opisałem rama trzymała sie wyśmienicie, a nie powiem katowana była ostro

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości