Nastepca marzocchi shiver?

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Nastepca marzocchi shiver?

Post autor: off_road »

Mmm fajne :D

Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Kurde, chciałem to właśnie wrzucić, ale ktoś mnie uprzedził. Zaczynam zbierać kasę, do 2014 zdążę :D. To będzie piękne, może w tajemnicy przed nami robią coś jeszcze. Może i Monster II tez będzie ^^
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Przecież to na razie stary shiver, nowego jeszcze nie mają. "the fork pictured uses the old Shiver chassis (the lowers tubes, uppers, and fork crowns are from the original), it is serving as a test bed for future designs."
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Ale piszą też, że ma wsadzone zupełnie inne tłumiki, przyjrzyj się gałkom. Na razie robią tłumiki, potem pewnie odświeżą obudowę. Ważne że zaczęli robić coś w tym kierunku.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Chrzanić puszke ;P ta jest sprawdzona kwestia tłumikow te mnie najbardziej ciekawią ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Złota gałka to pewnie HSCV (zgaduje że trochę odświeżony), tylko co jest pod czarną?
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

shivn pisze:Ale piszą też, że ma wsadzone zupełnie inne tłumiki, przyjrzyj się gałkom
Gałki to sobie każdy może zmienić, wystarczy trochę chęci.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

fork's adjustment knobs atop each leg, the very same that you would find on a 888

Tłumiki z 888. Z HSCV zrezygnowali dawno, teraz jest RC3.
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Miałem shivera, i były jakby 2 pokrętła w jednej ladze: jedno większe od naprężenia wstępnego, drugie takie małe wystające od zmulenia, a te bardziej przypominają to co mam w moich aktualnych 66, czyli jedna kompresja druga odbicie.
a przecież RC to były tłumiki HSCV, RC tylko to było oznaczenie regulacji(R-rebound, C-compression), więc w pewnym sensie RC3 to nadal HSCV
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze: ta jest sprawdzona kwestia tłumikow te mnie najbardziej ciekawią
Przy tej wadze nie ma na to rynku.
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Spaced, przecież nie wypuszczą 4kg widelca, to by zatopiło shivera, na pewno go jakoś odchudzą, chyba wiedzą co robią ;D
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Marzocchi is set to make a lot of riders happy by reintroducing the Shiver, albeit with more up to date damper technology and possibly a much lighter weight.

Owszem.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Szczerze jakby ten nowy shiver ważył normalnie to sam bym byl zainteresowany. A dawno nie myslalem o nowym amorze.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

shivn pisze:więc w pewnym sensie RC3 to nadal HSCV
Od mniej więcej 2001 roku(może wcześniej) weszło HSCV(w 2001 w shiverze to się jeszcze SSV nazywało) i było do 2005 w sumie chyba nieruszone. W 2006 wszedł tłumik RC2, HSCV kompresji zostało bez zmian, poza nazwą - X. W 2008 powstała pewna wariacja czyli RC3 i zrezygnowano z tłumika X. RC3 Evo to dopiero mocno zmodyfikowana wersja, w sumie inny tłumik jeśli chodzi o zawór kompresji.
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Sądzę, że nie ważne co tam wsadzą, nawet jeśli będzie ważył tyle co oryginał (3,8kg), i tak mnóstwo ludzi kupi ten amortyzator, a na pewno Ci, którzy jeździli na pierwszej wersji :) Bo dla mnie może ważyć tyle samo, ale jest istnieje duża grupa osób dla których będzie to "ciężkie bydle, mój boxxer z protone jest lżejszy" i oni będą hejtować.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Shiver waży ~4kg, 888rc3 2009 4kg z mostkiem sunline (sam sprawdzałem). Wystarczy wylać prawie litr oleju z amorka i już będzie ogromna różnica w wadze, a jak tam jeszcze kombinują z karbonowo - aluminiowymi lagami to już w ogóle kosmos wagowy może wyjść :) Dziurado aluminiowe na powietrzu waży niecałe 3kg z nieciętą sterówką tak więc można zrobić w miarę lekko.
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Pytanie, czy zrobią z shivera powietrzniaka, bo jeśli tak, to będzie nieciekawie, przecież shiver to sprężyny, olej i młotek do serwisowania. A oleju jest sporo to fakt (600ml). Może zmniejszą ilość oleju, lagi z karbonu i przy wadze 3,2kg na przykład mógłby walczyć bez problemu o miejsce w stawce.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

shivn pisze:przecież shiver to sprężyny, olej i młotek do serwisowania.
To tak jakbyś napisał, że samochód to kocioł parowy i 4 koła.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości