risse trixxy amortyzator przedni, serwis ocena.

Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

risse trixxy amortyzator przedni, serwis ocena.

Post autor: Wolan »

Witam!

W nowym rowerze mam przedni amor Risse Trixxy. Robie mu serwis(wymiana oleju uszczelniaczy, polerowanie lag)

I napotkałem pewny problem gdyż nie jestem do końca pewny jak go zalać prawidłowo.Amor mam taki

: http://www.pinkbike.com/photo/384318/


i teraz po rozebrania w amorze mam taki olejowy tlumik wkręcany w lage i zalany szczelnie olejem(elementy pracujące są uszczelnione oringami)

daje foto o co mi chodzi:
P140212_19.43.jpg

w elemencie zaznaczonym na czerwono jest normlanie zalany olejem.

I teraz moje pytanie mam go rozebrać, zalać olejem tak jak napisano w manualu i złozyć do kupy ?
co w tedy z lagą pracującą w goleniu ? też mam tam walć olej ? w goleniach są uszczelniacze takie jak w zawieszeniu motocyklowym, teflon nie jest mocno wytarty a uszczelniacze ładnie trzymają. Powiedżcie mi jak to zrobić zalewam olejem srebrny element ten zanaczony na zdjęciu, wkręci do lagi, lage w goleń i co dalej ? ?

Mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi. jak nie to napisze to inaczej

aaa co myślicie o tym zawiasie tak wogóle ? nadaje się to wogóle do dh ? czy nie zabradzo ? bedzie pracował w ramie norco vps z dumperem fox dhx3 .
:)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

A Ty zooma nie masz czasem w swoim monstrum?
ps. Dalej chcesz adpter?
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

Boogielku dlugo cie nie było i nie wiesz ze mam drugi rower, tak dalej chce :)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli jest szczelny to albo jest to taka kąpiel olejowa w środku - nie jest zalany do pełna i powietrze które tam jest pozwala tłokowi na wciśnięcie się. Albo właśnie wszystko jest pod ciśnieniem 6-15bar i jak zaczniesz rozkręcać to strzeli.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

na pewno nie jest pompowany
manual
: http://www.risseracing.com/Products/For ... manual.pdf

czyli na zewnącz też powinna byc kompiel w oleju ?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli ma olejowe uszczelki to tak.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

no ma więc powinna, tylko kurcze ile tego oleju ? to co jest podane w manualu dotyczy tylko tych tłumików ?

co myślicie wogóle o tym amortzatorze?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

był o nim temat, który bynajmniej nie nastrajał pozytywnie do niego.
Ale mało osób ma ten sprzęt i mało osób się wypowie na jego temat.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

no rozumię, złoże i zobaczymy jak będzie pracował, tylko nie wiem jakim olejem zalać golenie tam gdzie są sprężyny, bo tlumiki 5W motocyklowym.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

15wt

Do USD raczej sporo tego oleju musisz wlać. Nie patrzyłem jaki jest pozom w shiverze(coś o 80mm głębokości lustra przy wciśniętym amorze było). Musi obmywać ślizgi.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

15wt ? to do goleni tak ? bo jak dobrze wyczytałem w manualu to do tłumika 5W i też taki bym chciał zalać zeby nie było za twardo znowu. do goleni to już wsumie obojętne byle go bylo na tyle by ładnie te sliżgi oblewał i smarował i wydaje mi sie ze powinno byc ok jednak czy dobrze myśle ?
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Przypomniałeś mi dzieiństwo ;) Jeśli to rocznik z zamkniętym tlumikiem taki jakiego ja miałem to musisz mieć ifp taki jak w damperze i na tłumiku ugiętym o wartość skoku lejesz do pełna, wkładasz ifp i wyciągasz tlumik do pozycji wyprostowanej. W ten sposób wsysasz ifp i pozostałe miejsce to zbiornik wyrównawczy który jest pompowany. Z tyłu haka koła masz taką płaską śrubę z zaworkiem w postaci gumowego wałka (idiotyczne rozwiązanie) wbijasz w niego końcówkę z igłą i minimalnie pompujesz. A ślizgi chodziły na smarze, chociaż ja zalewałem olejem maszynowym... takie czasy ;) Powodzenia !!
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

IFP lepiej by było wcisnac palcem ile sie da a potem podczas pompowania tłok sam sie wysunie. Jak pociagniesz za tlok to pod ifp moze zassac powietrza i tlumik bedzie zapowietrzony ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości