Juicy 5 VS Elixir R

Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

coś się zmieniło przez ten okres czasu, czy nadal faworytem elixir?
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
addyi
Posty: 398
Rejestracja: 24.09.2008 09:55:18
Lokalizacja: Hannyssy
Kontakt:

Post autor: addyi »

.......... jak można porównywać juicy 5 do elyksira... skończcie z tymi tematami ..
juicy 7 jest bardzo porównywalny do elixa... piątka to troche lepszy hajes nine tyle powiem ...
Rajder
Posty: 275
Rejestracja: 30.04.2009 20:12:32
Kontakt:

Post autor: Rajder »

addyi Nie bwprowadzaj ludzi w błąd.Juicy 5 i 7 to te same hample,z tą różnicą że 7mka ma dodatkową regulację.
Pharaun.ojP!!
Posty: 476
Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
Kontakt:

Post autor: Pharaun.ojP!! »

addyi Nie wypowiadaj się i nie wprowadzaj ludzi w błąd.Juicy 5 i 7 to te same hample,z tą różnicą że 7mka ma dodatkową regulację.

nooo i już tylko przez tą regulację juicy 7 jest o 2 nieba lepszy niż juicy 5 :/


A skoro juicy 5 jest duuużo gorsze niż juicy 7 to jakim prawem porównójecie juicy 5 do elixira ???? hę...?
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Cześć. Odkopuje temat, żeby nie zakładać nowego więc tak: Prawie kupiłem okazyjnie juicy 5 bez tarcz i klocków. Tu się pojawia pytanie : tarcza 160mm vs 185 mm. Ważę jakieś 55 kg, rower 18 kg, będzie używany w fr na klockach organicznych lub nie daj boże na żywicznych. Która wielkość tarczy będzie bardziej odpowiednia. Tarcza zapewne będzie to Avid G2cs ;)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Kupiłeś komplet czy przód/tył?
160 w fr nie na sensu; 185 tył, 203 na przód najlepiej. Choć jak tak lekki jesteś to 2x185 też powinno dać radę.
Klocki weź półmetaliki a2z, bardzo dobry stosunek cena/jakość.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

2 x 203mm albo 203/185mm
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

miki_ck pisze:Kupiłeś komplet czy przód/tył?
Niestety tylko tył kupiłem.
Las3k_91 Ldz pisze:203/185mm
Zapewne właśnie tak zrobię
miki_ck pisze:Klocki weź półmetaliki a2z,
Dzięki za radę ;)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

miki_ck pisze:160 w fr nie na sensu; 185 tył, 203 na przód najlepiej.
osobie 55kg wystarczą tarcze 160mm. W zupełności. Kolega ważący dobrze z 80kg był ze mną i kilkoma znajomymi na wakacje w bikeparku gdzie jest trasa fr, zjazd trwa przynajmniej 7min a ani nie grzały mu się nadmiernie ani siły nie brakowało. Sam mam juicy na tarczach 160mm (90kg wagi) i to połączenie spokojnie wystarcza w moim przypadku. Sens pakowania większych tarcz widziałbym tylko w przypadku, jeśli trafi się na nie okazja.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

GgG Jeśli napisał, że nie ma tarcz w ogóle to uważam, że lepiej kupić większe i mieć pewien zapas mocy niż żeby się potem okazało że trzeba zmieniać ;) Zresztą chyba AveFreeride stary nie jest i pewnie rośnie więc i masy nabiera :wink:

Przy moich 75kg i juicy 7 na półmetalikach nie chciałbym ani trochę mniej mocy niż przy obecnym zestawie 203/180. Ale to też oczywiście zależy od terenu w jakim się jeździ i stylu jazdy.
160tki też by mi się pewnie nie grzały, ale że mam np. nawyk ciągłego opóźniania hamowania przed zakrętami przy każdym kolejnym przejeździe albo czasem różne głupie pomysły to wolę mieć zapas mocy w hamulcach, ;)

Edit: Pisząc o braku sensu 160tek w fr nie wiedziałem jeszcze czy chodzi tylko o jeden hamulec czy o komplet - z przodu tak małej tarczy nie widzę zupełnie :roll:
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

GgG pisze:osobie 55kg wystarczą tarcze 160mm. W zupełności.
Dyskryminujesz. Już widzę dzwona pod koniec 2km zjazdu jak się heble zagotują.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Mocy nigdy dość, więc najlepiej mieć 2x 203 ;)
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Adapterów kilka mam więc jakby coś tam się nie podobało to zmienie. Będe polował na 185mm albo 203mm. Dzieki za rady. Jakby coś jeszcze z tymi juicy nie pasowało to będe pisał tutaj i liczył na waszą pomoc :D
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Dobra. Mam juicy, wszystko ładnie, pięknie tylko moja głupota spowodowała problem. Nie zwróciłem uwagę na zacisk i blokadę tylko po rozpakowaniu nacisnąłem 3 razy klamke i dot na spodniach a tłoczek wyleciał. Ktoś nie wie jak to naprawić. Z góry wdzięczny :cry:
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Klocki masz pewnie całe uwalone dotem tak więc musisz je albo wymeinić albo próbować ratować. Umyj je ludwikiem czy innym płynem do mycia naczyń, złap za klocek jakiiś szczypcami i wypal je nad palnikiem gazowym. Potem jeszcze raz umyj ludwikiem, przetrzyj lekko papierem ściernym i licz na to, że będzie hamować. Ja tym sposobem oczyściłem kilka par klocków i nie było z tym problemu. Tłoczek umieść na swoim miejscu, a cały hamulec zalej dotem i odpowietrz. Jeśli nie masz na ten temat wiedzy lub potrzebnych narzędzi to leć z tym do jakiegoś lepszego serwisu rowerowego albo napisz do użytkownika dhz AK47, avidy zna na wylot.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

GgG pisze:Klocki masz pewnie całe uwalone dotem tak więc musisz je albo wymeinić albo próbować ratować. Umyj je ludwikiem czy innym płynem do mycia naczyń, złap za klocek jakiiś szczypcami i wypal je nad palnikiem gazowym. Potem jeszcze raz umyj ludwikiem, przetrzyj lekko papierem ściernym
Narazie nie wkładałem klocków, całe szczęście. Przyda się jakbym kiedyś uświnił klocki dotem.

Tłoczek tak po prostu wsunąć? Na temat hamulców hydraulicznych nie mam zbytniej wiedzy. Tak się składa, że nie zaszkodzi zmienić płynu a kolega ma akurat zestaw do odpowietrzania. Zastanawiam się gdzie mógłbym kupić dot w swoim mieście. Dzięki za radę. A do Ak47 napiszę napewno w celu otrzymania dokładnych instrukcji :)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Od razu mówię, że potrafie używać opcji edytuj ale nie odświeżyło by tematu. Otóż tak jak pisałem wcześniej wypchneło mi tłoczek i ak47 poradził mi żebym rozebrał zaciski i wszystko porobił.

Tu moja prośba, chciałbym się dowiedzieć co i jak robić oraz składać. Może ktoś mógł by podesłać manuale albo jakieś zdjęcia. I czy może ktoś to robił i może stwierdzić czy jest to trudne czy może raczej proste ;)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości