stery

Mariancobretti
Posty: 157
Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
Lokalizacja: Chęciny/CK
Kontakt:

Post autor: Mariancobretti »

o0mari0o pisze:Witam.
problem polega na tym,że źle skladasz stery.

Wkładasz najpierw łożysko potem idzie ta czarna pokrywka a w nią to złote.
i bedzie OK!:)
ehm litości...

Najpierw wchodzi łożysko w miskę sterów która jest wbita w główkę ramy, następnie dajesz złoty klin (jest on specjalnie przecięty w jednym miejscu), a na końcu dajesz czarny dekielek. I dalej wiadomo podkładki pod mostek, następnie mostek i jeśli rura sterowa amortyzatora nie wystaje nad mostek zakładasz grzybka sterów i skręcasz śrubą. I tutaj dzięki tej złotej przeciętej części w miarę skręcania pełni on rolę klinu, czyli wchodzi w łożysko zmniejszając swoją średnicę.

Przyczyna twojego problemu wydaje mi się prosta. Ten czarny dekielek najwidoczniej nie jest od kompletu. Już wyjaśniam dlaczego. W twoich sterach masz łożysko maszynowe (uszczelnione), do takiego łożyska nie potrzeba dekielku z gumowym uszczelnieniem na zewnątrz gdyż jest ono zbędne. Twój dekielek pochodzi ze sterów z łożyskami kulkowymi na wianku. Ta gumka ma na celu uszczelnienie tego łożyska. Jak byś nie kombinował to i tak zawsze będzie to odstawać, ponieważ ten dekielek od spodu ma bieżnię pod łożysko kulkowe aby mogło się swobodnie obracać. U Ciebie ten dekielek opiera się bieżnią na złotym elemencie i dlatego tak odstaje.
Reasumując. Musisz skontaktować się z osobą która sprzedała Ci ramę i wymienić dekielek na dobry.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Mariancobretti pisze:następnie dajesz złoty klin (jest on specjalnie przecięty w jednym miejscu), a na końcu dajesz czarny dekielek.
Jeszcze nigdy w żadnych swoich sterach nie dawałem klina najpierw... Zawsze szło łożysko(czy to wianek, czy maszyna), jego bieżnia zewnętrzna, po czym klin blokował i centrował tą bieżnię na sterówce.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dziwne ja w wiekszosci sterow od CC miałem mimo uzycia maszyny uszczelnioną klape od gory... wlasnie tak jak to sie ma w tych sterach.

Co do klina zwykle ten szedł zawsze za raz pod podkładki dystansowe :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Mariancobretti
Posty: 157
Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
Lokalizacja: Chęciny/CK
Kontakt:

Post autor: Mariancobretti »

pietryna pisze:Jeszcze nigdy w żadnych swoich sterach nie dawałem klina najpierw... Zawsze szło łożysko(czy to wianek, czy maszyna), jego bieżnia zewnętrzna, po czym klin blokował i centrował tą bieżnię na sterówce.
Co ja pacze?! O_o

W takim razie jeszcze nigdy nie zamontowałeś poprawnie sterów ;/
Trochę logiki. Po pierwsze primo w wianku nie masz klina... tylko w deklu od spodu masz zintegrowaną bieżnie pod łożysko kulkowe, które jest tak zrobione ze usztywnia cały układ jak się go skręci. Pomaga w tym również gumowy o-ring który jest w deklu w otworze na rurę sterową, przez co dekiel ciasno jest spasowany na rurze sterowej co jeszcze bardziej zwiększa sztywność układu.

Jeśli chodzi o maszyny to klin pełni rolę bieżni zewnętrznej łożyska. Jest on zfazowany (zfrezowany jak kto woli) po obwodzie pod takim samym kątem jak mniejszy pierścień łożyska. Przez co pasują do siebie idealnie usztywniając układ. Dekiel idzie na końcu i jest on tylko osłoną łożyska przed zanieczyszczeniami (również tutaj w otworze jest gumowy o-ring, przez co dekiel siedzi ciasno na rurze sterowej).

No a dla niedowiarków instrukcja poprawnego montażu sterów :)
http://ridegravity.com/wp-content/uploa ... eramic.pdf
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

Mariancobretti, koleś (przepraszam za słowa), co Ty piepszysz?
Daje się łożysko, "górną miske" i klin, który klinuje na ciasno miske między sterówką...
PRO jestes skoro najpierw dajesz klin... :lol:
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
Mariancobretti
Posty: 157
Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
Lokalizacja: Chęciny/CK
Kontakt:

Post autor: Mariancobretti »

Mariancobretti pisze:No a dla niedowiarków instrukcja poprawnego montażu sterów :)
http://ridegravity.com/wp-content/uploa ... eramic.pdf
Jeszcze raz wkleję link bo może nie zauważyłeś

http://ridegravity.com/wp-content/uploa ... eramic.pdf

Uwierz mi wiem co mówię. :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Oba łożyska są takie same, nie jest przypadkiem jedno wyższe? łożysko wchodzi lekko i opiera się ściętą częścią o miskę?
Kolejność składania dobra to od dółu - miska, łożysko, klin (złoty), pokrywka (czarna)
Spróbuj włożyć wszystko zgodnie z opisem wyżej, ale w dolną miskę, może być tak że jest głębsza i nie będzie szczeliny ( możliwe że są zamienione górna miska z dolną)
Druga opcja jest taka że części są nie od kompletu.
Mariancobretti
Posty: 157
Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
Lokalizacja: Chęciny/CK
Kontakt:

Post autor: Mariancobretti »

Maciex09 pisze:Mariancobretti, koleś (przepraszam za słowa), co Ty piepszysz?
Daje się łożysko, "górną miske" i klin, który klinuje na ciasno miske między sterówką...
PRO jestes skoro najpierw dajesz klin... :lol:
W niektórych sterach z łożyskami kulkowymi klin daję się na końcu, ale mowa tutaj o łożyskach maszynowych więc nie "kolesiuj" tutaj i weź też pod uwagę opcję, że czasem wypada wybrać się do szkoły a nie tylko na rower...PRO
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Jak wyżej, każde stery są inne i nie ma reguły przy składaniu - miałem i takie w których klin szedł na koniec i takie w których szedł przed dekielkiem. Miałem nawet takie bez klina. Do autora - napisz co to za model sterów i zrób zdjęcia rozebranych. Sprawdź też czy łożysko jest włożone dobrą stroną (ściętą do góry).
queer0s
Posty: 235
Rejestracja: 27.10.2011 17:49:12
Lokalizacja: Podkarpacie, Dębica
Kontakt:

Re: stery

Post autor: queer0s »

SeraaX pisze:weź też pod uwagę opcję, że czasem wypada wybrać się do szkoły a nie tylko na rower...PRO
Pierwsze słyszę żeby w szkole uczyli jak zakładać stery ; O
Suuubuś <3
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

Mariancobretti pisze:czasem wypada wybrać się do szkoły a nie tylko na rower...PRO
jw. co ma szkoła do "roweru" ?
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Nawet całkiem sporo, np. pisanie pieprz przez SZ. ;)
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

jedna literówka mi sie zdarzyła...
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
Mariancobretti
Posty: 157
Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
Lokalizacja: Chęciny/CK
Kontakt:

Post autor: Mariancobretti »

Maciex09 pisze:Nawet całkiem sporo, np. pisanie pieprz przez SZ. ;)
Trafiłeś w samo sedno ;) Ale już panowie bez bulwersu bo offtop się robi powoli.
zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

dokładnie a problem rozwiązałem dając klin od sterów z poprzedniej ramy. Brak luzów ale co mnie niepokoi to że klin jest plastikowy. Jak mi się rozsypie to kupię stery i wezmę następny. Koniec tematu ale jak chcecie się spierać to Mariancobretti ma rację, w tych sterach najpierw klin potem dekielek.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości