Skutki jazdy z zapowietrzonym damperem

Felcik
Posty: 23
Rejestracja: 15.01.2012 10:37:05
Kontakt:

Skutki jazdy z zapowietrzonym damperem

Post autor: Felcik »

Mam damper KS 508, wiem że cudo to nie jest, ale na razie muszę z niego korzystać. Gdy kupiłem ramę razem z nim, nie wiedziałem że nie jest napompowany. Jadąc rowerem zauważyłem że tłucze się na małych nierównościach. Na postoju sprawdziłem co i jak i okazało się że jest zapowietrzony (tłumi od pewnego momentu). I teraz pytanie czy mogę jeździć z zapowietrzonym damperem i nic się z nim nie będzie działo? Czy muszę go koniecznie odpowietrzyć? Czy gdybym teraz go napompował, jest możliwość że problem zniknie? :( Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam ! Jeśli taki temat już był to przepraszam, jednak szukałem i o skutkach jazdy z zapowietrzonym damperem nic nie znalazłem.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Problem nie zniknie. Jak nie ma tłumienia powrotu na początku skoku to ostatecznie zacznie się tłuc i może się rozsypać. Jeśli tłumi sam początek a tłumienie znika dalej to teoretycznie nic nie powinno się stać.
Felcik
Posty: 23
Rejestracja: 15.01.2012 10:37:05
Kontakt:

Post autor: Felcik »

Jest to na początku skoku, później tłumi. W takim razie ma ktoś może instrukcję jak serwisować ten damper ? Dopiero zaczynam w tym sporcie i jestem jeszcze zielony ;)
oski 34
Posty: 182
Rejestracja: 11.07.2011 19:13:03
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: oski 34 »

Ja miałem to samo, olałem temat, pewnego dnia się rozleciał i do domu dojechałem z samą sprężyną włożoną między ramę a wahacz :mrgreen: Wg mnie naprawianie tego dampera przypomina rzeźbienie w gównie, pojeździj jeszcze chwilę, a jak uzbierasz kup coś porządnego ;)
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

oski 34 pisze:Wg mnie naprawianie tego dampera przypomina rzeźbienie w gównie
ode mnie za to dostajesz zlota czcionke ;)
karkov
Posty: 87
Rejestracja: 15.07.2007 18:24:18
Kontakt:

Post autor: karkov »

byc moze jest to objaw glebokiej niewiedzy ale jakie sa typowe objawy zapowietrzenia dampera ,?
uzzi+totem
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

1. Mega syczenie.
2. Mega stukanie
3. Brak tlumienia w pewnej fazie skoku
4. Damper po jeździe wraca w dwoch niezaleznych czesciach :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
karkov
Posty: 87
Rejestracja: 15.07.2007 18:24:18
Kontakt:

Post autor: karkov »

jesli chodzi o dhx4.0 jak mozna odpowietrzyc ten damper,niepokoi mnie lekkie stukanie ,nie chce skonczyc na punkcie 4..
uzzi+totem
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

FOX Racing Shox - Service Center Information (MTB)

Ściągasz to i się cieszysz. Albo szukasz czegoś po polsku. Na hcfr było chyba.
karkov
Posty: 87
Rejestracja: 15.07.2007 18:24:18
Kontakt:

Post autor: karkov »

znalazłem skan artykułu z gazety bodajze bike action , jesli dobrze rozumiec w gre wchodzi stoswoanie sie do poniższych wskazówek i wszystko powinno byc ok?
uzzi+totem
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Serwisowanie dampera jest prostsze niż poskładanie rozebranej przerzutki. O manetce już nie wspominając...

Jeśli znalazłeś manual do dhxa to na pewno nic się nie stanie.
karkov
Posty: 87
Rejestracja: 15.07.2007 18:24:18
Kontakt:

Post autor: karkov »

ok miło słyszec ,oczywiscie nie ma to róznicy czy uzyje oleju z motorexa czy innej firmy?wydaje mi sie ze chodzi tylko o parametr 5w ?pytam bo mam tylko dostep do motorexa
uzzi+totem
MichaelBiker
Posty: 239
Rejestracja: 17.02.2011 15:58:58
Kontakt:

Post autor: MichaelBiker »

niewazne jakiej firmy, wazne zeby byl do ZAWIESZEN ;) motorex, castrol, motul, silicolene jedne z lepszych ;) w dhx-a 4.0 robilem, zalewalem 5w i fajnie to smigalo wiec luz ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Olej ma mieć być jakoś 30w10 z tabel. 10w przy 100*C i 30w w 40*C

Tylko to realna lepkość. Ta deklarowana na opakowaniu najczęściej jest niepoprawna albo odnosi się do lepkości w 100*C
Felcik
Posty: 23
Rejestracja: 15.01.2012 10:37:05
Kontakt:

Post autor: Felcik »

Ponawiam moje pytanie, ma ktoś jakiś artykuł/ filmik jak serwisować kind shocka, bo na razie muszę na nim jeździć? ;)
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Re: Skutki jazdy z zapowietrzonym damperem

Post autor: LestatBiker »

Mocujesz damper w imadle. albo mocujesz na podłodze żeby luźno latał i z całej siły używasz tego urządzenia i patrzysz jak damper sam się odpowietrza, samoczynnie wymienia uszczelki, pompuje i zmienia olej.
Załączniki
MOTEK_~1.JPG
MOTEK_~1.JPG (6.73 KiB) Przejrzano 1587 razy
Back in black
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość