[ggg] Giant Reign 1 + RS Revelation RLT 120-150

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ggg] Giant Reign 1 + RS Revelation RLT 120-150

Post autor: GgG »

Rama: Giant Reign 1 M 2006 :arrow: Giant Reign 0 S 2007
Widelec: Rock Shox Revelation 426 dual air 130mm 2007 :arrow: RS Revelation RLT 120-150mm oś 15mm
Damper: Fox RP3 200mm :arrow: Fox rp23 200mm

Kierownica: Funn FatBoy 785mm
Mostek: Zoom
Gripy: Scott
Stery: FSA, modelu nie znam

Siodło: WTB Pure V (na fotce WTB SIlverado)
Sztyca: Truvativ XR 30.9mm (na fotce XLC pro regulowana dźwignią)

Korby: Shimano FC-M542 175mm
Support: Shimano SM-BB51
Zębatka: Truvativ 42 32 22t
Łańcuch: Sram PG-951
Pedały: Echo Urban / Wellgo pd823 spd

Przerzutka przednia: Sram :arrow: Shimano Deore FD-M590
Przerzutka tylna: Sram sx4 :arrow: Sram x7
Manetki: Sram x7 2x8 :arrow: sram x9 3x9
Kaseta: Shimano CS-HG30 11-32 :arrow: sram pg950 :arrow: Siemano deore

Koła:
Obręcze: Mavic Crossride 26"
Szprychy: Mavic Crossride 24 + Nyple alu DT Pro loc czarne
Piasty: Mavic Crossride 24
Opony: Kenda Karma Kevlar 2.0
Dętki: 26" zwykłe



Hamulec przód, klamka: Avid Juicy 3 :arrow: Avid Juicy 7 :arrow: J3 :arrow: Juicy 7
Tarcza przód: Avid g2 160mm :arrow: Avid g3 180mm
Hamulec tył, klamka: Avid Juicy 3 :arrow: Juicy 7
Tarcza tył: Tektro 160mm :arrow: Avid g3 160mm


Modyfikacje: aluminiowe nyple, koło przerobione z osi 9mm na 15mm (przez co zeszło ze 100g)
Waga: Obstawiałbym ze 14kg, może mniej. Przy komplecie kół poniżej 1800g, oponach około 400g i amortyzatorze ~1800g na pewno nie jest dużo :)



To jest mój drugi budżetowy rower, ma mi służyć po prostu do jazdy. Planuję wymianę sztycy na lekką i mostek na ładniejszy, ale nie śpieszy mi się.



Obrazek


Obrazek
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Re: [ggg] Giant Reign 1 + RS Revelation 426

Post autor: EZrider »

Zmień napęd na SLX lub LX 2008.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Szimano nadaje się tylko na korby i hamulce, reszta to kopsko. Z resztą napęd na slx zwiększyłby wartość roweru o 200% to się nie opłaca.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

GgG pisze:
Szimano nadaje się tylko na korby i hamulce, reszta to kopsko.
Nie jeździłeś pewnie na starszych grupach MTB w rowerze nie do hardkoru. Spróbuj. Lx/Hone/Xtr. Tak sztywna przerzutka jak sram daje nieciekawy efekt w light mtb.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Kilka małych modyfikacji zrobionych z nudów - wymieniłem nyple ze zwykłych srebrnych na aluminiowe czarne DT Swiss Pro Loc - efekt wizualny niby mały a jednak cieszy. Skróciłem śrubki w tarczach, teraz nie wystają z piasty (naprawdę mooocno się nudziłem), a teraz powiększyłem jeszcze z przodu skok ze 130 do 140mm. W planach zrobienie 150mm, muszę tylko znaleźć jedną rzecz w pracy i będę testować. Chcę wyrównać skok przodu z tyłem, tył jest bardzo liniowy a przód progresywniejszy, do tego ma mniej skoku i jest głupawe wrażenie jak ugnie się mocniej rower.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

GgG pisze:tył jest bardzo liniowy a przód progresywniejszy
co do liniowosci ramy, to wychodzi na to ze wszystkie reginy tak maja.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

=disbrainer= pisze:co do liniowosci ramy, to wychodzi na to ze wszystkie reginy tak maja.

Ten jest wybitny, chyba coś namieszałem z ifp przy serwisie albo z ciśnieniem. Postaram się poprawić przy następnej wymianie oleju.

W rowerze namieszałem troszkę ze zmieniarkami, w najbliższym czasie rozplotę tylne koło i wysyłam piastę do majstra, żeby zlikwidował luzy na bębenku, jestem jeszcze w trakcie testowania innych hamulców - jak na razie założone elixiry 3 zamiast j3, jutro powinienem mieć jeszcze juicy seven, zobaczymy co to warte.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

moj znajomy ma dokladnie to samo z tym damperem (dhx air 4.0). jest podobno na to jakas opcja stuningowania komory powietrznej, ale nie mam pojecia jak to sie robi.
co do hampli, to udalo mi sie ostatnio wyrwac elixiry 5 w smieszniej cenie, mysle ze mozesz wyzej celowac niz w trojki ;)

ten revelation ma wewnetrzna zmiane skoku? czy jakos inaczej to zrobiles?
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

myslisz ze jakis sprezyniak by poprawil specyfike zawieszenia na bardziej progresywne?
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

mysle ze tak. zwlaszcza z regulacja objetosci komory, ale teraz to w sumie standard.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

=disbrainer= Można zmniejszyć puszkę komory powietrznej jak z nudów wyjmę damper to to zrobię (komora składa się z głównej i takiej dodatkowej banki nasuwanej na tą większa, zatkam dziurkę która łączy te dwie i zobaczymy jaki będzie efekt. Eliksiry mnie nic nie kosztowały, to sprawdzić nie zaszkodzi.
Revelation jest na małym patencie, miał 130 teraz ma 140 - wywaliłem gumowy odbojnik z dual aira. Jakbym chciał poświęcić jedną tuleję z DU to może dało by się zrobić i 150 ale na razie nie ruszam.


DH-luka To raczej kwestia dampera, inny powietrzny mógłby być progresywniejszy, a sprężynowy ciężko tu zmieścić. Żaden ze zbiornikiem tutaj nie wejdzie, a szkoda, bo miałem elke stage 5 w tym rozmiarze.
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

GgG.
ja mam wersje Reigna X i tez myslalem o zatkaniu tej dziurki - niektorzy proponowali klej ale boje sie wystrzeli. mozna by obkleic tasma ale moze nie byc szczelnie.

u mnie troche wiecej miejsca "w klatce" wiec zastanawiam sie nad zalozeniem sprezyniaka.
dhx air nawet sobie tam radzi ale jestem ciezki i chyba sprezyna lepiej by pode mna pracowala. Chlopaki tutaj na DHZ mowili ze nie wejdzie RC4 tylko DHX 5 ale widzialem juz stare ramy z RC4
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

RC4 ma jebutny zbiornik, dlatego może nie wejść. Po taniości dorwiesz 5th elementa który powinien fajnie pracować w tej ramie, ewentualnie sprawdzonego dhxa. Ja planuję okleić zewnętrzną puszkę taśmą od środka tak, że ta komora praktycznie nie będzie istnieć, dziurki nie trzeba będzie zatykać.
tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Post autor: tsuful_zoo »

nie wystarczy oleju wiecej zalac chłopaki do środka ? na to samo by wyszło a mniej kombinowania

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Myślisz, że nie próbowałem? :) Dzisiaj wlałem tam ze 20ml oleju, okleiłem taśmą środek bańki i wydaje mi się, że jest lepiej. Jutro sprawdzę.
tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Post autor: tsuful_zoo »

mozna tez samemu spróbować spreparowac takie "ograniczniki" objetości http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesd ... -2011.html

Dostales moze wiadomosc na skrzynce ?
Jezeli nie to napisz mi tutaj tsuful.zoo@gmail.com

DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

pewnie ze sie da z olejem ja nalalem ok 8ml wiecej do swojego.
niestety duzo wyplulo przy wykrecaniu pompki.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

tsuful_zoo Dostałem Twoje pw, niestety jak narazie odpadam. Ogranicznik już mam, ale w formie odbojnika. Teraz wlałem ze 20ml oleju, łącznie z wypchaniem środka dodatkowej bańki jest lekka poprawa.

Coś takiego u siebie zrobiłem: http://www.mtb-italia.com/community/for ... 3&t=112176
tsuful_zoo
Posty: 272
Rejestracja: 16.07.2008 23:53:30
Kontakt:

Post autor: tsuful_zoo »

daj znac ja to na dłuższą mete bedzie sie spisywac

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości