Problem z hamulcami Shimano SAINT
Problem z hamulcami Shimano SAINT
Kupiłem używane hamulce jakieś pół roku temu ale nawet po nich było widać, że były praktycznie nowe, tak jak obiecywał sprzedający. Jeszcze nei dotarte, tarcze prościutkie (na pająku centerlock). Przedni hamulec (tarcza 203mm) się dotarł i jest raczej ok. JEdnak tylni hampel (tarcza 180mm) od początku ma jakąś małą siłę hamowania. Kumpel mi go odpowietrzał, kombinował z oryginalnym zestawem serwisoym shimano no i bez zmian. Po tych operacjach zarówno przednie jak i tylne klocki i tarcze odtłuściłem i wyczyściłem do błysku. Przód po 15 minutach zaczął hamowaćjak należy a tył może trochę lepiej ale jednak nie popodskakuję na tylnym kole bo popuszcza. Zależy mi na tym, żeby obydwa hamulce były mocne jak żyleta, poradzicie coś ?
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
sprawdz jezcze czy Ci nie cieknie naokolo tloczkow.
zdejmij zacisk, wsadz cos pomiedzy klocki (moze ta plastikowa wkladke z ktora przychodza hample)
naciskaj dzwignie i patrz na okolo poruszajacych sie tloczkow czy nie pojawiaja sie babelki.
ja tak mialem w saincie. troszke cieklo i szlo na klocek.
a masz dobrze ustawiona tarcze ? - dokladnie po srodku miedzy klockami. i czy powierzchnia styku jest ok.
zdejmij zacisk, wsadz cos pomiedzy klocki (moze ta plastikowa wkladke z ktora przychodza hample)
naciskaj dzwignie i patrz na okolo poruszajacych sie tloczkow czy nie pojawiaja sie babelki.
ja tak mialem w saincie. troszke cieklo i szlo na klocek.
a masz dobrze ustawiona tarcze ? - dokladnie po srodku miedzy klockami. i czy powierzchnia styku jest ok.
Przy naciskaniu klamki tłoczki wychodzą równo z obu stron bez zacinania i równie elegancko wracają do środka. Ale nie wypychaj ich za mocno!
Proponuję zaopatrzyć się w butelkę acetonu, bo czyści lepiej niż benzyna.
Czasem może pomóc też delikatne przetarcie klocków papierkiem ściernym.
Poza tym pilnuj dokładnego ustawienia zacisku.
Proponuję zaopatrzyć się w butelkę acetonu, bo czyści lepiej niż benzyna.
Czasem może pomóc też delikatne przetarcie klocków papierkiem ściernym.
Poza tym pilnuj dokładnego ustawienia zacisku.
Zmierzyłem klocki z tyłu i sama okładzina ma około 1,9mm ! Tłoczki wychodzą niekoniecznie równo ale zdecydowanie płynnie i bez żadnych zgrzytów. Kultura pracy klamki na najwyższym poziomie. Trochę podpompowałem, klamka twardsza ale mimo to, zacisk popuszcza przy większej sile. Zauważyłem, że po 20 minutowej jeździe (świeżo wyczyszczony i zmatowiony papierem ściernym klocek) zeszklił się. Nie wiem.. może to tarcza ?? Wszystko ostatnio myłem dokładnie ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń..
Tak, to są 810. Klocki fabryczn: http://www.rowerowy.com/czesci/klocki_h ... imano_dos2
A tarcze to ciężko mi powiedzieć jakie dokładnie ale jakieś na centerlock na czarnym, aluminiowym pająku. (trochę pstrykają na nitach podczas hamowania i mają jakiś leciutki luz no ale ponoć przy nitach to normalne ?:P)
A tarcze to ciężko mi powiedzieć jakie dokładnie ale jakieś na centerlock na czarnym, aluminiowym pająku. (trochę pstrykają na nitach podczas hamowania i mają jakiś leciutki luz no ale ponoć przy nitach to normalne ?:P)
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 15.01.2012 14:45:04
- Lokalizacja: 071
- Kontakt:
Zamieniłem klocki przód z tyłem i teraz zarówno i przód jak i tył popuszczają.. Przed zmianą jeździłem jeszcze wczoraj i ten przód wcale tak nie wgniatał w fotel swoją siłą. Problem z tylnym hamulcem znacie. NAtomiast z przodu sprawa wygląda tak, że jak chcę ustawić zacisk, żeby nie szorował o tarczę żadnym z klocków to przy leciutkim dokręceniu i nacisnieciu klamki ustawia się idealnie. Niestety ale kiedy dokręcam zacisk mocniej to musi się on nachylać w którąś stronę i mimo, że był idealnie ustawiony to zaczyna szorować (nawet podczas dokręcania na zaciśniętej mocno klamce). Jestem już podłamany :/ Bardzo się wstrzymywałem, żeby nie zabluzgać się na śmierć w tym temacie dlatego też, proszę kogoś o pomoc bo mnie chu....steczka strzeli w pysk..
Dodam jeszcze, że obydwie klamki są twarde i raczej nie brak tam ciśnienia..
Dodam jeszcze, że obydwie klamki są twarde i raczej nie brak tam ciśnienia..
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Z moich osobistych doświadczeń z saintami wynika, że odtłuszczanie tarczy ani klocków zazwyczaj nie działa. Niestety. Tym bardziej - jeśli jeden hebel jest ok a drugi lipny, to nie należy przekładać klocków (przy podejrzeniu, że klocki/tarcza uświnione) bo w ten sposób się i przód i tył traci. Skoro są odpowietrzone i tłoki normalnie działają to musi być coś z tarczą albo klockiem. Ludwik i kąpiele w nim nie pomagają. Może tarcze masz już po prostu popalone i wyjechane ? Wstrzymałbym się z klockami póki nie upewnisz się, że tarcze są na 100% dobre
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości