BikerJG pisze:Uzywales takiego set-u czy tak sobie napisales?
Zacytuję to co napisałem w innym temacie:
Tyle co zainstalowałem na prędkości dźwignie XTR no to po kolei:
Przy zamianie z dźwigni saint na xtr trzeba nowe oliwki. W saincie sa na głębokosci 5mm w XTR cos kolo 2mm.
Poza tym wszystko plug and play

Zestaw odpowietrza sie wręcz bajecznie duzo lepiej niż zwykły saint. Instalujemy funnel i wszystko sie samo robi
teraz działanie:
- Łojezu jaką to ma modulacje ;O
- Klamka jest ze 3cm krotsza względem sainta więc w przypadku boobara wszelakie problemy z oddaleniem idą sie ten no tego...

- Dużo wygodniejsze od sainta.
- Na klamkach sainta nie czułem puchnięcia przewodów, teraz zdecydowanie przewody 80-ki puchną w palcach.
- To samo zaciski kładziesz dłoń i czujesz jak sie wygina, takiego efektu na klamach sainta nie było.
- Nareszcie czuć żę smiga free stroke

- Mniej siły cza użyć do postawienia roweru na koło

- Wyżłobienia w dźwigni są super
Co do wad tu na szybko co zauważyłem:
Cała dzwignia nie siedzi tak sztywno na kierownicy, przy mocnym pocśnieciu widać jak sie oddala od kiery

Pasuje dać troszkę smaru na bieżnie w klamce fabrycznie hmm nic tam nie ma
quilong pisze:Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce)
Potwierdzam, ale stare da sie odpowietrzyc idealnie dopiero mając specjalny przyrząd montowany do klamki cos a'la zacisk do klejenia drewna

W przypadku klamek nowej generacji odpowietrzanie zajmuje max 10min. I dosłownie wszystko z układu wyłazi
Co do ceny 208zł cyklotur

promocję mają

Ostatnio pare ich sprzedali hehe własnie do zamian w saintach

;)
Na najwiekszą uwagę zasługuje totalnie wypasiona ergonomia dźwigni. Fajne jest to ze jest duzo krotsza mniejsza i zgrabniejsza. Wczesniej padła opinia o strefę zgniotu na porownaniu śmiem twierdzic ze szybicej oberwie regulacja w 810 niz 988
Fotka z porownaniem old i new
Co do odpowietrzania, potrzeba funnela za 18zł

ktory ma podstawkę do ktorej kładziemy sobie szpikulec w trakcie machania klamką, mozna do niej wstawić caly juz sciagniety zestaw zawierajacy olej coby sie nie rozlało w trakcie wkryncania sruby w dźwignie. Otwieracza na browar mi tam tylko brakuje
Można się nawet pokusić o zatkanie ową podstawką całego zestawu ze szpikulcem w srodku:)
Ja mialem plan zatkać go gdy jest zamontowany walnąc jakąś lajtową rundke zeby wyszły wszystkie bomble. Ale nie ma takiej potrzeby wszystkie wyłażą ładnie juz w garazu
quilong pisze:Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór),
Przy maks wykręconej regulacji pad contakt 988 też mają wyraźny opór

ze względu na tor po ktorym sie docisk tłoczka porusza. W starych to była po prostu załamana linia, teraz są 2 załamania

Jedna rzecz jest fajna. Pad contakt ma blokadę przed wykręceniem
Pomarancza! pisze:Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ?
Nigdy nie wroce do starej generacji dźwigni shimano ;)Jak tylko wyjdzie pełnoprawny saint na 2013 czy ile tam zmieniam zacisk i cisne dalej

Będzie niezły lans na radiatorki w klockach xD
quilong pisze:braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica.
Efekt jest jedynie wizualny w praktyce nie czuć tego

w miejscu gdzie jest końcówka osłaniająca przewód pojawia sie przesuniecie o jakis 1mm.
Przy dwuręcznym cisnięciu na klame

Efekt będzie w praktyce obserwowany juz dawno po zablokowaniu koła
