Zumbi f44 - 2012 proto

ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Zumbi f44 - 2012 proto

Post autor: ArthurGreen »

Wypada wspomnieć coś o rodzimej produkcji. Na czymś podobnym, jeszcze Śliwa śmigał w ostatnim roku jazdy dla Zumbi.

Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Czy ktoś może mi powiedzieć, czy są jakieś zalety tak płaskiego kąta rury podsiodłowej?
pozdro

frango
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Ja takowych nie dostrzegam, myśle że tutaj konstrukcja ramy bardziej ten płaski kąt wymusza.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

To przecież widać. Zamiast robić drogi w wykonaniu koszyk, puszczono płaskowniki na dolnej róże (która sięga do suportu), i dołożono podsiodłową w ekstremalnym kącie.. Zaleta jest taka, że jest taniutko w produkcji.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Co za różnica jak pochylona jest ta rura? Ten starodawny kąt podsiodłówki(wychodzącej z suportu) jest i tak inny i w dodatku zmienny w bardzo szerokim zakresie.
marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: marcin4444 »

Są zdjecia samej ramy?
Jakie różnice w porównaniu do wcześniejszych modeli?
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

pietryna inaczej przenoszą się siły i problematyczne to jest przy ustalaniu pozycji siodełka.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Czyli co? Generalnie jest to raczej wada niż zaleta, która jest efektem uproszczonej konstrukcji ramy?
Mi zdarza się wyciągać siodełko w mojej Glory, na tyle na ile pozwala przycięta sztyca, by popedałować po płaskim. Nawet przez chwilę zastanawiałem się nad teleskopową...
Czy przypadku Zumbi, spowodowałoby to wydłużenie wirtualnej górnej rury do jakiś absurdalnych wartości? Czy mieści się to granicach rozsądku?
pozdro

frango
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Mam tak w omenie, i nie ma to wielu zalet. Po pierwsze większe siły, po drugie siodło mocno "odjeżdża" w miarę wysuwania i ciężko je ustawić. Jedyną zaletą jest to, że jest trochę więcej miejsca na jakieś can-cany (i tak nie robie) i ew. przy table'u się nie zahaczy o siodełko.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Tak, jest to wada, zalety są wtedy, kiedy masz za małą ramę (albo lubisz mniejsze), ale długie nogi i potrzebujesz dalej siodło wyciągnięte.
Kumpel w team'ie (też jest tak wyciągnięta) musiał mieć do samego dołu siodlo ściągnięte, bo inaczej haczył o nie przy jeździe (jak przysiadał na tył).

Jak wiadomo, siodło w DH potrzebne jest do manewrowania rowerem, jego idealna pozycja jest konieczna do prawidłowego wykorzystywania.

Nie mówię, że każdemu będzie to przeszkadzać, każdy inaczej jest zbudowany, inne preferencje ma, ale ogólnie wymuszone o jest uproszczeniem (raczej potanieniem) konstrukcji.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

SegatiV pisze:puszczono płaskowniki na dolnej róże
Litości...

Jak w pozycji "do jazdy" siodło jest w dobrym miejscu, to nie widzę problemu. Taki kształt to trochę ich znak rozpoznawczy, i dobrze, bo teraz połowa ram jest taka sama.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

rurze :D Wybacz, ostatnio nie wiem co piszę, z rozpędu poprawiłem przez FF.

Właśnie to jest problem, nie każdemu pasuje takie "położenie", ale co tam i tak większość nie wie jak ustawić :P
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Las3k_91 Ldz pisze:i dobrze, bo teraz połowa ram jest taka sama.
jesli ktos przeklada rozpoznawalnosc ponad walory uzytkowe sprzetu, to faktycznie "dobrze".

wiadomo cos wiecej czym rozni sie od poprzednich rocznikow?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

=disbrainer= pisze:wiadomo cos wiecej czym rozni sie od poprzednich rocznikow?
Gięta rura, główka 1.5 jak dobrze pamiętam + wzmocnienie przy niej i ten konkretny egzemplarz ma coś więcej łożysk w linkach
Romo
Posty: 218
Rejestracja: 06.11.2006 17:31:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Romo »

Górne linki są przekonstruowane i też waga powinna być niższa. Aktualne F-44 Ti z takimi linkami, z prostą górną rurą, bez dampera, waży 3720g.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Kumpel w Haro Xeon ma też taki kąt podsiodłówki i narzeka na to, że musi mieć ciężka sztycę na grubej ściance, bo wylajtowane wyginają się jak plastelina.
Z gówna bata nie ukręcisz.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Miałem tak w intensie M1(70* czyli bardziej płasko niż w zumbi) i generalnie mogłem jeździć z wyżej wysuniętym siodłem niż w innych ramach a nie przeszkadzało tak bardzo. Zauważcie, że ten kąt w zumbi wynosi 73* w V10 carbon wynosi 71.5 * czyli o 1.5* jest bardziej płasko, a nie słyszałem żeby ktoś mówił iż to jest za płasko.

Generalnie jak się teraz patrze na inne ramy to chyba każda firma ten kąt mierzy inaczej...
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

quilong pisze:Zauważcie, że ten kąt w zumbi wynosi 73* w V10 carbon wynosi 71.5 * czyli o 1.5* jest bardziej płasko, a nie słyszałem żeby ktoś mówił iż to jest za płasko.
Chyba piszesz o teoretycznych kątach (wyznaczonych przez punkty - oś suportu, środek końca podsiodłówki i nachylenie tej prostej do ziemi). Faktyczny kąt, czyli ten, pod jakim pochylona jest sztyca może się sporo różnić...
Na focie w 1. poście widać że w Zumbi jest on sporo mniejszy niż np. kąt główki ramy. Na oko +/- 60 stopni.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

miki_ck pasowało by zestawić zdjęcie v10 i zumbi, myślę, że akurat w tych ramach kąty są podobne. Na resztę ram nie ma co się patrzeć, gdyż często podawana jest teoretyczny a nie praktyczny kąt.

http://gp1.pinkbike.org/p4pb5002868/p4pb5002868.jpg
http://is.pinkbike.com/p4pb4670946/p4pb4670946.jpg
zumbi bardziej płaskie, ale dla mnie kąty podobne.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości