[Amortyzator] RST launnch tuning

AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

[Amortyzator] RST launnch tuning

Post autor: AveFreeride »

Witam! Poszukuję kilku rad w temacie serwisu i lekkiego tuningu launcha. Delikatnie mówiąc nie jestem zadowolony z jego pracy. Zamula i wykorzystuje skromną ilość skoku. Nawet przy dropach. Prosiłbym żebyście podpowiedzieli co warto w nim zrobić. Tylko proszę nie dodawać postów typu "wyjeb to w kosmos" i "posmaruj smalcem i wywal na śmietnik' albo 'sprzedaj/wywal to'. Narazie tego domęcze cały sezon i kupie domaina. Może ktoś miał to rozkręcał lub serwisował. Odrazu uprzedzam że szukałem sporo w necie i wszędzie to samo "skróć elastmetr". I tu nasuwa też się pytanie czy da się rozkręcić tłumnik i zmienić w tym czymś olej. Producent twierdzi, że jest sprasowany i nierozkręcalny lecz wiem że kilka osóbb go rozebrało. Byłbym wdzięczny za wszystkie porady. :D Pozdro
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jak chcesz go tuningować, dodać spojler? Zrób serwis i tyle, zdejmij dolne golenie i daj nowy smar ewentualnie kilka ml oleju.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

GgG przez tuning rozumiem poprawienie pracy. Tak właśnie zzrobie, rozbiore i posmaruje
DisC Czytałem ten temat i trochę sie z niego dowiedziałem ;)
Dzięki za podpowiedzi


EDIT: Rozebrałem go, przeserwisowałem i trochę poprawiłem pracę i teraz wiem co i jak z launch'em. Gdyby ktoś miał jakieś pytania to niech pisze tu albo na mojim pinbike'u bo w necie nie ma nic na temat rozbiurki i budowy :)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Odgrzewam. Prosiłbym o pomoc w wyborze sprężyny do lewej goleni. Szukam czegoś żyby nie było za miękkie a dobrze zbierało baty z dropów i hop. Ważę około 55-60 kg. Powiedzcie jaki kolor będzie (twardość) najlepszy :) Z góry dzięki za pomoc ;)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
DustiN
Posty: 41
Rejestracja: 22.09.2011 07:23:26
Kontakt:

Post autor: DustiN »

Nie lepiej dołożyć trochę kasy i kupić np. Spinner AMMO 180 mm. który jest pod qr 20 hm ?

Ja na nim latam, i szczerze, to prace ma zajeeeeebistą, a jest seryjny, wbija mi się aż 170 mm :) przy większej hopce, a na luzie do 165 mm : )
Dh To moja Druga połówka S**o !
tomini
Posty: 108
Rejestracja: 23.07.2007 09:45:20
Kontakt:

Post autor: tomini »

no napewno to nie jest dobry pomysl bo w cenie 800 zl masz duzo lepsze amortyzatory jak np 66 lub 888 tez trafisz.Fakt ze uzywane i nie maja gwarancji ale przezyja 2 takie spinnery :)
Nalafein
Posty: 112
Rejestracja: 24.04.2011 09:15:32
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: Nalafein »

Ja swojego launcha też tuningowałem a jego historia zaczeła się od brunoxa troche skutkowało next wyciągnięcia całego elastomeru praca ciut miększy :D potem rozebranie na części pierwsze czyszczenie i smarowanie smarem stałym ponoć dobry do rst -praca sam nie wiem nie poczułem różnicy praktyczie (być może że zrobiło się chłodniej :P) no i ostatni był w zime zalany olejem (castrol fork 15w) w obie golenie wlałem na oko i uszczelniłem dół efekt mięciutki jak nigdy amor ożył ale w końcu zaczął przepuszczać olej od dołu i całą obręcz mi utłuścił więc w końcu zrezygnowałem więc postanowiłem wyjąć tłumik (przed rozciągnąłem sprężyne - nie za mocno) i w końcu dowiedziałem się co było przyczyną słabej pracy nareszcie wybierał krawężnik i mniejsze rzeczy ale dobiłem go na rampie i korek wystrzelił (tam gdzie sprężyna) no i przepuszcza powietrze (syczy przy ugięciu) i praca się zjebała mam nadzieje że to pomoże tobie i innym najbardziej byłem zadowolony z oleju a to był 15w :D
DustiN
Posty: 41
Rejestracja: 22.09.2011 07:23:26
Kontakt:

Post autor: DustiN »

Tomini, życzę szczęścia w znalezieniu 888 za 800 zł .. haha

Mój kolega używkę w stanie DOBRYM ! dorwał dopiero za 1500 zł -;-

A jak się później okazało, po wyjęciu sprężyny, to sprężyna była pęknięta, i amorka zwrócił sprzedającemu. Więc za 800 zł, to może dostaniesz 888, ale jakiś amorek z naklejkami od 888 ... Wiesz, powiem Ci tak. Po co mu coś lepszego na ten czas niż 888 ? Zakładając że ma Launch-a to wnioskuje, że dopiero zaczął przygodę z Dh, więc na początek po co mu coś lepszego niż 888, jak chłopak może się jeszcze uczy? Zajedzie Spinnera (ale bardzo trudno go zajechać), bo mój dostaje po "dupie" codziennie praktycznie ... i chodzi jak masełko, to dopiero sobie kupi coś lepszego, albo jakiegoś fulla, bo pewnie launcha kupił razem z kultowym sztywniaczkiem o nazwie "Alien" :)
Dh To moja Druga połówka S**o !
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

DustiN pisze:Tomini, życzę szczęścia w znalezieniu 888 za 800 zł .. haha Mój kolega używkę w stanie DOBRYM ! dorwał dopiero za 1500 zł -;-
http://allegro.pl/marzocchi-bomber-888- ... 81193.html
http://allegro.pl/marzocchi-888-rv-i2209983228.html
http://allegro.pl/marzocchi-888-r-super ... 22934.html
http://allegro.pl/marzocchi-bomber-888- ... 69189.html
http://allegro.pl/marzocchi-888-rc-okaz ... 59889.html
No, nie da się :( Nawet jeśli cena tych dwóch pierwszych jest zaniżona, no to hm...
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

DustiN pisze:Nie lepiej dołożyć trochę kasy i kupić np. Spinner AMMO 180 mm. który jest pod qr 20 hm ?
Wiesz, mółbym pozbierać ze 3 miesiace kase i kupić ale.. Narazie mam to, poćwicze i zainwestuje w jakieś marzocchi ale jak będe mieć kase to założe temat o kupnie ;)
tomini pisze:no napewno to nie jest dobry pomysl bo w cenie 800 zl masz duzo lepsze amortyzatory jak np 66 lub 888 tez trafisz.
Mam ale to są koszty które mnie przerastają a umiejętności do takiego sprzętu to mi nie sięgają :)
Nalafein pisze:Ja swojego launcha też tuningowałem
Jak widac da się! :D Ale nie będe aż tak się angażować bo i tak go rozwale ;)
DustiN pisze:Zakładając że ma Launch-a to wnioskuje, że dopiero zaczął przygodę z Dh
Zgadza się. Sprostowanie: FR bo DH to ja na oczy na żywo nigdy nie widziałem nie mówiąc o jeździe :D
DustiN pisze:, jak chłopak może się jeszcze uczy?
Racja, techniki nie mam i taki amortyzator to... Chociarz Launch też nie ma ze mną życia. Same nie doloty, krzywe lądowanie i gleby a jeszcze coś daje rade ale po takim zabiegu jaki mu nie długo zrobie otrzyma ode mnie drugie życie :D
DustiN pisze: albo jakiegoś fulla
Mam od tygodnia pierwszego fulla ;)
DustiN pisze:bo pewnie launcha kupił razem z kultowym sztywniaczkiem o nazwie "Alien"
Gdzie tam! Signa kupiłem i teraz włożyłem rame Sign FR :)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

AveFreeride pisze: umiejętności do takiego sprzętu to mi nie sięgają
Co to za bzdura? Dobry amor ratuję dupę i ułatwia życie początkującym też...
DustiN
Posty: 41
Rejestracja: 22.09.2011 07:23:26
Kontakt:

Post autor: DustiN »

Jak to się mówi. Nie sprzęt, a technika czyni z Ciebie zawodnika :)

Więc jak coś póki co to się nie przejmuj :) Jeździj na tym launchu, łap techniki i okej :) Lepiej jakbyś się nauczył na początku na sztywniaku lepiej techniki podłapać, a później fulla :) Pozdro
Dh To moja Druga połówka S**o !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość