Marzocchi Bomber Super T Pro '04 - Mały skok

Joiner
Posty: 12
Rejestracja: 01.09.2011 18:13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Marzocchi Bomber Super T Pro '04 - Mały skok

Post autor: Joiner »

Witam.
Jak w temacie, rozumiem by tych dwóch centymetrów nie było... Ale żeby tylko 110mm skoku na 170mm?
Poprzedni właściciel oddał go zeszłej jesieni do serwisu, osobiście myślę, że to był jakiś "profesjonalny" serwis u kolegi.
Ktoś ma może pomysł dlaczego tylko tyle skoku? Możliwe, że jest zbyt dużo oleju?
Najchętniej sam bym się tym zajął, nie mam zbyt dużego zaufania do serwisów.

Moja waga 70kg.(Jeśli to istotne)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Joiner pisze:Możliwe, że jest zbyt dużo oleju?
bardzo możliwe. Na Twoim miejscu bym rozebrał amora i sam zobaczył o co chodzi, pouginał go bez oleju, wtedy znajdziesz przyczyne. To nie trudne, wystarczy pare kluczy i troche ostrożności by nic nie ukręcić (dolne śruby pod lagami są delikatne)
Joiner
Posty: 12
Rejestracja: 01.09.2011 18:13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Joiner »

Co i jak rozebrać, z lewej czy prawej goleni śrubę? Nie będę musiał powietrza pompować z powrotem?
Jeśli możesz, opisz co przygotować, jak olej wlewać itp.
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Miałem tak samo z Super T 03, na stronie gregorio nie było podane ile oleju lać, doradzili mi, że tyle co do Juniora z tego samego rocznika( 245 ml na goleń) . Oczywiście okazało się, że jest to dużo za dużo, poszukałem i okazało się, że jednak jest to 170 ml na goleń.
Po nalaniu za dużej ilości troszkę się wystraszłem, że po pierwsze poprzedni właściciel jeździł na zbyt małej ilości oleju, po drugie, że właśnie amortyzator uginał się do połowy :/

Po przeprowadzeniu ponownego serwisu wszystko było gites, pamiętaj, że zaraz po serwisie może się troszkę pocić, szczególnie jeśli uszczelki nie są pierwszej młodości :)
Joiner
Posty: 12
Rejestracja: 01.09.2011 18:13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Joiner »

Uszczelki nowe. Sag ok. 2cm
Jutro się wezmę za jego rozbiórkę, czyli po prostu trochę oleju odlać?
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Znaczy jak chcesz to porządnie zrobić to nie odlewaj "trochę" oleju tylko znajdź na necie ile ma być dokładnie, wylej wszystko i nalej odpowiednią ilość :)
Dzięki temu jeśli dalej będzie się zacinał to będziesz miał pewność, że to nie przez zbyt dużą ilość oleju.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Za twarde sprężyny i pewnie trochę za dużo oleju. Sag 12% to trochę bieda jest. Mi przy 20% nie był w stanie się schować już.
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Ja mam za twarde sprężyny ( seryjne raczej, ale gdy go ujeżdzałem moja waga to całe 59 kg było) i dzięki temu marny sag był, ale amortyzator nie zacinał się, chodzi płynnie, wybierał wszystko i wchodził cały gdy trzeba, Kolega tutaj napisał, że 70 kg jego masa jest więc raczej więc raczej to nie wina zbyt twardych sprężyn.
Joiner
Posty: 12
Rejestracja: 01.09.2011 18:13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Joiner »

Trzeba rozwiać trochę wątpliwości...
Amor kupiłem pod koniec zeszłego roku, kilka dni po jego serwisie u poprzedniego właściciela, którego później pytałem o to samo i odpowiedział, iż wcześniej chodził mu jak w masło. Oddał do serwisu, ponieważ go dobił przy pewnym skoku do końca i się tym zaniepokoił. Co okazało się? Był tak stary olej, że się rzadki jak transformatorowy zrobił. Twarde sprężyny to na 100% nie są. Oleju "trochę" miałem na myśli do odpowiedniego dla tego amorka poziomu :)
Co do wypowiedzi wyżej... A mi się właśnie przy 11cm zacina i koniec, nie wchodzi dalej ;/
@edit
Dobra, w lewej goleni było ok. 300ml!!! Więc wlałem 170ml(tyle pisało w instrukcji i na stronie Marzocchi).
W prawej było 170, więc nic nie odlewałem.
Teraz uginając go rękoma(rozregulowanego), jest skoku ok 145-150mm, czyli te 2-3 cm należą do tłumienia i już jest git?
@edit2
Rozwiązany problem, wina zbyt dużej ilości oleju. Przy pierwszym skoku zapomniałem go wyregulować i go niestety chyba dobiłem, ale po regulacji faktycznie, wszystko wybiera :D
Dzięki wszystkim za pomoc. Nawet za tą nieudzieloną.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości