Wymiana oleju w 66 RC

malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Wymiana oleju w 66 RC

Post autor: malymaly23 »

Witam. Chciałbym wymienić olej w swoich 66 RC. Czy ten sposób http://www.youtube.com/watch?v=_RtXx2Jf ... ure=relmfu byłby właściwy. Nie chce rozkręcać ich całych, wyciągać z roweru itp a ten sposób jest bardzo prosty. Mam amorek od roku i nie robiłem mu jeszcze serwisu i nie wiadomo kiedy wcześniej miał wiec myślę że najwyższy czas. Mam olej Motul 5W, mam nadzieje że będzie dobry i mam w tej sprawie tez pytanie. Czy jeśli zmienię olej a nie zmienię uszczelek to jest prawdopodobieństwo że będą puszczać olej??? Gdzieś wcześniej czytałem ze jeśli zmienisz olej na nowy a nie zmienisz uszczelek to będą ciekły. Moje teraz trzymają olej dobrze wiec nie wiem co będzie po wymianie. Pozdrawiam
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Nie panikuj tylko wykręć amortyzator z mostka, co to za problem. Przy okazji sobie umyjesz amorka. Nowy olej a stare uszczelki to raczej nie jest powód do puszczania. Olej masz dobry, mógłby być 7.5w ale nie koniecznie.
malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Post autor: malymaly23 »

No właśnie nie chciałbym wyciągać górnych lag z dolnych bo nie mam odpowiedniego smaru żeby dać na uszczelki( np. judy butter)
TheSebaFr
Posty: 326
Rejestracja: 24.05.2011 06:39:55
Lokalizacja: Katowice/Busko
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w 66 RC

Post autor: TheSebaFr »

Możesz dać wazeline :)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Jaki JB? Przecież to otwartą kąpiel ma...
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Las3k_91 Ldz To nic, uszczelki wypada posmarować.
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

To co za serwis chcesz zrobić bez wyciągania lag górnych? Musisz wyciągnąć wszystko i wyczyścić, ponieważ tylko tak jesteś w stanie wlać odpowiednio wymierzoną porcję oleju.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

GgG pisze:Las3k_91 Ldz To nic, uszczelki wypada posmarować.
Można... ale od razu JB? Wazelina z Rossmana zmieszana z olejem, którym będzie zalany amor, to max co bym tam dawał :D
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Jestem świeżo po wymianie oleju w 888 rc z 2005 roku, więc to prawie ten sam amorek. Też zalałem go motulem 5W i chodzi bardzo płynnie. Co do smaru to użyłem wazeliny kosmetycznej kupionej w aptece za około 2 zł:-) Amorek oleju nie puszcza w ogóle. Lepiej tak jak inni radzą wyciągnij golenie i wyczyść wszystko.
malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Post autor: malymaly23 »

Ok dzięki za pomoc. Jutro biorę sie do roboty.pzdr
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Olej może być jak najbardziej 5W, ja raz nalałem nawet mieszankę 2,5 z 5 i wyszło coś ok 3,5W i było ok. Nie bój się robić serwisu bo nie ma tam raczej nic co można spieprzyć. Po prostu zapamiętaj co gdzie było. Jak wylejesz stary olej to możesz wlać nowy i złożyć ale ja polecam wszystko dokładnie rozebrać i wymyć wodą z płynem do naczyń, a potem gdzieś zostawić, żeby dokładnie wyschło (uważaj, żeby woda w tłumiku nie została). Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Post autor: malymaly23 »

Mam jeszcze pytanie. Jak będę rozkręcał amorka to regulacje poodkręcać na minimum??? Czy nie ma to większej różnicy?? I jeszcze jedno, mam ustawionego go na 150 mm. Co trzeba zrobić aby ustawić go na 170mm. Czytałem wcześniej, że są jakieś tulejki i trzeba je przestawić, ale w sumie pewnie zobaczę jakie jak go rozkręcę bo na razie nie wiem jak to wygląda. Chciałbym się zapytać też o słuszność tego powiększenia. Mam ramę Mondraker Prayer i dedykowany amor pod nią to 180mm skoku, a w rocznikach od 2006 (według przyklejonego tematu na forum o wysokości amorów) takie amortyzatory mają ok 555/565 mm długości. A te moje 66 z 2005 r. mają teraz 575 mm a po zwiększeniu skoku na 170mm będą miały 595 i nie wiem czy to nie będzie za wysoko dla mojego Prayera
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Co do regulacji to ja zawsze skręcam do minimum.
Co do pozostałych pytań to nie pomogę.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie ma różnicy czy regulatory skręcisz czy nie. Na rozkręconych tłumiki lżej będą chodzić
malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Post autor: malymaly23 »

malymaly23 pisze:Co trzeba zrobić aby ustawić go na 170mm. Czytałem wcześniej, że są jakieś tulejki i trzeba je przestawić, ale w sumie pewnie zobaczę jakie jak go rozkręcę bo na razie nie wiem jak to wygląda. Chciałbym się zapytać też o słuszność tego powiększenia. Mam ramę Mondraker Prayer i dedykowany amor pod nią to 180mm skoku, a w rocznikach od 2006 (według przyklejonego tematu na forum o wysokości amorów) takie amortyzatory mają ok 555/565 mm długości. A te moje 66 z 2005 r. mają teraz 575 mm a po zwiększeniu skoku na 170mm będą miały 595 i nie wiem czy to nie będzie za wysoko dla mojego Prayera
Może ktos rozwieje moje wątpliwości co do wysokosci amora??? :)
malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Post autor: malymaly23 »

Amortyzator rozebrany, wyczyszczony. W środku było sporo syfu. Nie wiem czy też tak mieliście, ale u mnie z niebieskiej sprężyny zeszło trochę farby i okruszki pływały w oleju. Mam pytanie jeszcze odnośnie smaru( kupiłem wazelinę kosmetyczna) Dajemy ją na uszczelki olejowe, kurzowe czy pomiędzy nimi???
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli już musisz to daj pomiędzy. Wg mnie jest to durnota. Cały smar jaki dałem kiedyś został wyrzygany górą.
malymaly23
Posty: 96
Rejestracja: 22.10.2005 15:47:29
Kontakt:

Post autor: malymaly23 »

hmm no to jak dawać czy nie dawać tego smaru??
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

malymaly23 pisze:hmm no to jak dawać czy nie dawać tego smaru??
dawać. Ja w Monsterze czuje kolosalną różnice w płynności pracy jak nałożyłem smaru między wargi uszczelki olejowej i między kurzową a olejową. Wiadomo, że gdzieś po dwóch miesiącach fajnie by było podwadzić uszczelke i ponownie troszke go dać.
pietryna pisze:Jeśli już musisz to daj pomiędzy. Wg mnie jest to durnota. Cały smar jaki dałem kiedyś został wyrzygany górą.
Troche go wyjdzie po pierwszych gieciach, ale dużo zostanie w środku i daje
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości