Hamulce juicy 5
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 27.04.2012 06:37:35
- Kontakt:
Hamulce juicy 5
Siema ostatno kupiłem hebla juicy 5 i moim zdaniem troche słabo hamuje. Niby koło zatrzymuje ale przy dużej prędkości jeżeli chce zatrzymać koło to sie troche obraca ale trzeba troche mocno wcisnąć klamkę i jest też troche miękka i łapie depiero w połowie . A klocki mam metaliczne lub pół metaliczne. Co może być powodem nie zbyt dobrego hamowania ?
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 27.04.2012 06:37:35
- Kontakt:
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
- Lokalizacja: Czarny Bór
- Kontakt:
Sorry że moja wypowiedź całkiem poprawna została uznana za złą. Juicy jest dobre jak jest nowe. Im dłużej działa tym jest gorzej. I nic już na to nie poradzisz. Wyobraź sobie że miałem. Miałem też code które działa podobnie ale jest mocniejsze.
Kup lepiej coś od normalniejszej firmy. Shimano jakieś, magura...
Kup lepiej coś od normalniejszej firmy. Shimano jakieś, magura...
Oczywiście, że avid nie jest normalną firmą.
Setki błędów konstrukcyjnych, znacznie pogarszające się działanie w miarę użytkowania, wadliwe uszczelki, pękające tłoczki, niecofające się tłoki, zapieczone tłoki, cieknące membrany, powoli odbijające klamki, koszmarne luzy na klamkach, szarpanie, piski i skwierczenie, siła często mizerna, nienaprawialny regulator pad adjust, zacierające się łożyska w code, partacko zrobiona regulacja pad adjust w code 2010, wyskakująca do przodu dźwignia w większości klamek taperbore, nieszczelne zbiorniczki taperbore.
Wystarczy zobaczyć jak kwitnie sprzedaż części zamiennych do Avidów. Kiedyś nie kupowałem shimano, bo bałem się, że w przypadku awarii hamulec będzie do śmieci. Teraz już wiem, że shimano nie sprzedaje części zamiennych tylko dlatego, że ich hamulce po prostu się nie psują
Wiele lat jeździłem na avidach i prowadziłem ich serwis. Teraz tylko prowadzę serwis. Avidy zmieniłem na XTR i mam święty spokój z tym shitem.
Setki błędów konstrukcyjnych, znacznie pogarszające się działanie w miarę użytkowania, wadliwe uszczelki, pękające tłoczki, niecofające się tłoki, zapieczone tłoki, cieknące membrany, powoli odbijające klamki, koszmarne luzy na klamkach, szarpanie, piski i skwierczenie, siła często mizerna, nienaprawialny regulator pad adjust, zacierające się łożyska w code, partacko zrobiona regulacja pad adjust w code 2010, wyskakująca do przodu dźwignia w większości klamek taperbore, nieszczelne zbiorniczki taperbore.
Wystarczy zobaczyć jak kwitnie sprzedaż części zamiennych do Avidów. Kiedyś nie kupowałem shimano, bo bałem się, że w przypadku awarii hamulec będzie do śmieci. Teraz już wiem, że shimano nie sprzedaje części zamiennych tylko dlatego, że ich hamulce po prostu się nie psują

Wiele lat jeździłem na avidach i prowadziłem ich serwis. Teraz tylko prowadzę serwis. Avidy zmieniłem na XTR i mam święty spokój z tym shitem.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 27.04.2012 06:37:35
- Kontakt:
Wreszcie jakaś opinia która mniej więcej dokładnie odzwierciedla to o czym mówię.
Jakim cudem to jest możliwe to mnie najbardziej zastanawia. No ale jednak się dzieje... Nigdy nie kupowałem kompletów uszczelek i tłoków do wszystkiego bo mi szkoda było płacić za to więcej niż mógłbym dostać za używane hamulce więc nie wiem czy kompletna wymiana wszystkiego(łączenie z przewodami) coś by zmieniła...ak47 pisze:znacznie pogarszające się działanie w miarę użytkowania
Też się łudziłem.michal1998 pisze:
W poniedziałek moze kupie zestaw do odpowietrzania. Odpowietrze i powinno być dobrze
Jest kilka przyczyn.
1. Puchnące uszczelki na tłoczku w klamce stawiają coraz większy opór, więc siła ręki zamiast być przekazywana na zacisk, pokonuje opory ruchu tłoczka.
2. W wyniku silnego nagrzewania zacisku uszczelki twardnieją. Przez to potrzebne jest mocniejsze naciśnięcie klamki aby docisnąć klocki do tarczy.
3. Tarcze avida - G2 i G3 są tak dziwnie zrobione, że się
"wyślizgują" i nie chcą hamować. Można robić remont hebli, zmieniać klocki i dalej jest źle. Po wymianie tarczy problem znika. Nie u każdego występuje ten problem - czyli zależy to od stylu jazdy. Mój kumpel załatwił już trzeci komplet tarcz. Wciąż nie wiem w jaki sposób...
4. Wycierające się tuleje teflonowe na zawiasach w klamce stawiają opór tym większy, im mocniej jest klamka naciskana. Dlatego należy smarować zarówno tuleje w których obraca się główna ośka, jak i tuleję w którą wciśnięta jest gwintowana baryłka(w nią wkręcony jest popychacz).
Avidom można przywrócić pełną siłę. Ale ogromnym kosztem!
1. Puchnące uszczelki na tłoczku w klamce stawiają coraz większy opór, więc siła ręki zamiast być przekazywana na zacisk, pokonuje opory ruchu tłoczka.
2. W wyniku silnego nagrzewania zacisku uszczelki twardnieją. Przez to potrzebne jest mocniejsze naciśnięcie klamki aby docisnąć klocki do tarczy.
3. Tarcze avida - G2 i G3 są tak dziwnie zrobione, że się
"wyślizgują" i nie chcą hamować. Można robić remont hebli, zmieniać klocki i dalej jest źle. Po wymianie tarczy problem znika. Nie u każdego występuje ten problem - czyli zależy to od stylu jazdy. Mój kumpel załatwił już trzeci komplet tarcz. Wciąż nie wiem w jaki sposób...
4. Wycierające się tuleje teflonowe na zawiasach w klamce stawiają opór tym większy, im mocniej jest klamka naciskana. Dlatego należy smarować zarówno tuleje w których obraca się główna ośka, jak i tuleję w którą wciśnięta jest gwintowana baryłka(w nią wkręcony jest popychacz).
Avidom można przywrócić pełną siłę. Ale ogromnym kosztem!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość