Powoli przymierzam się do zmiany swojego starego roweru na nowy.
Natknąłem się na dwa tytułowe sprzęty w bardzo podobnych cenach, jednak nie jestem pewien który z nich jest lepszy.
Rowerem jeżdżę często i używam go głównie do jazdy na tylnim kole oraz po niewielkich pagórkach/bezdrożach a także w miarę prostej nawierzchni, jednak czasem(tylko, głównie z winy dotychczasowego sprzętu) zdarzyło się zajechać na bardziej wymagające leśne zjazdy i tory z hopkami których w mojej okolicy nie brakuje (ze zmianą sprzętu zapewne częściej będę odwiedzał wyboje jednak raczej bez skrajnego extreme.)
Nie jestem specjalnie wymagający, mam 186cm i ważę 72kg, mój budżet to około 1900zł.
Biorąc pod uwagę to, że mój dotychczasowy 8-letni resorak komunijny - Kross B250 kosztował 500zł spodziewam się małego "renesansu" po zmianie na któryś z powyższych.
Pragnę zasięgnąć opinii kogoś kto w tym "siedzi" aby nie wywalić kasy w błoto

Główny dotychczasowy problem jaki miał mój rower przy obecnym użytkowaniu, a który bardzo chciałóbym ominąć to
Nagminnie rozsypujące się łożyska supportu i wyginanie supportu, mniemam na wskutek zbyt intensywnego użytkowania

A więc do rzeczy, oba rowery są nowe.
Przedstawiam specyfikacje obu maszyn:
Kross Crime 1 2008:
Rama Kinesis 7005
Rozmiary Tylko 18"
Widelec Suntour SF7-XCR LO, 120mm hydrauliczy z funkcją blokady i regulacji skoku.
Biegi 24
Przerzutka przód Shimano Altus
Przerzutka tył Shimano Deore
Hamulec przód Tektro Aquila 185mm tarczowy
Hamulec tył Tektro Aquila 160mm tarczowy
Manetki Shimano Alivio
Korba Truvativ X-Flow 3.0
Suport Truvativ
Łańcuch KMC
Kaseta Sram PG-830 8-speed
Piasty Przód: Joy Tech D041DSE, Tył: Joy Tech D142DSE
Opony Schwalbe Albert Sport 26x2.25
Obręcze Mach 1 EXE
Damper Rock Shox Bar 2.1 regulowany powietrzem
Kierownica MTB-AL198 ALU
Wspornik kierownicy TDS-D407-8
Wspornik siodła SP-209 Alloy
Stery VP
Siodło Active FM-200N
Pedały VP aluminiowe ,platformowe z wymiennymi pinami
Waga 15,9 kg
Gwarancja 24Mce
Cena Mocno przeceniona z katalogowego ~2600zl(2008rok) na 1899zł
B'twin Rockrider 6.3 2010/2011:
Rama rama S.I.X z aluminium 6061, z podwójnym skokiem 100 lub 120 mm. 3 kg w rozm. M. Rura dolna potrójnie cieniowana i hydroformowana. X kuty i wyrabiany CNC
Rozmiary Preferowany "L" (już przymierzałem)
Widelec Rockrider XCM z blokadą by SR suntour 100 mm
Amortyzator APRO Toughstock FD sprężyna/olej.
Biegi 24
Przerzutka przód Shimano Altus
Przerzutka tył Shimano Acera
Hamulce tarczowe mechaniczne tektro IO
Klamki Tektro TS360
Manetki Shimano Altus STEF 60
Korba Suntour XCT 302. 22x32x42
Kaseta SRAM ESP 5.0/ 11 x 32/ 8 trybów
Piasty piasty JT 761 alu / JT 868 alu
Opony Rockrider Sport TR 26x2.00
Obręcze Rockrider Sport 32 otwory, dwukomorowe
Kierownica Rockrider Sport oversize.
Mostek Rockrider oversize 6º
Sztyca Rockrider 29,8 mm ;
Siodło Rockrider VIPER by Selle Royal.
Pedały platformowe Wellgo
Waga 15,9 kg
Gwarancja: 5 lat na ramę / 2 lata na widelec/części (poza częściami zużywającymi się).
Cena 1699zl
Rockriderem miałem przyjemność się już przejechć po sklepie, ale sam nie wiem co o nim myśleć. Chyba musiałbym sprawdzić go w terenie, ale mimo to wydawał sie być OK.. zapewne skrajnie inna geometria ramy zapewne wymagała większego przyzwyczajenia..
Crime z kolei do zakupu tylko drogą wysyłkową, rodzi się pytanie czy 18" to nie za mało..zawsze mozna wyciągnąć sztyce nieco wyżej..
Moje obiekcje sprowadzają się do następujących rzeczy:
-Czy te rowery i podzespoły z jakich są zbudowane nadają się do wheelie w takim stopniu że nie będę musiał po miesiącu wymieniać połowy z nich.
-Który z damperów będzie lepszy? Olejowo-powietrzny w Krossie czy sprężynowo-olejowy w RR'rze? Ofc przy moim użytkowaniu wheelie/las/szosa
-Jak wygląda sprawa ustawienia maksymalnej twardości przy damperze z Krossa? tzn czy efekt będzie podobny jak przy skręceniu sprężyny w tym drugim?
-Który z powyższych ma lepszy set pod wykonanie/naukę najbardziej podstawowych trickow i pokonywanie małych przeszkód(mam na myśli małe dropy, manuale etc)
Dla wyjaśnienia - zdaję sobie sprawę, że podane rowery to niskobudżetowe fulle jednak to już kwestia przyzwyczajenia (softtail, niska rama) więc rower typu Hardtail raczej nie wchodzi w grę.
Sory za ewentualny chaos i laickie zapytania, jednak naprawdę liczę na każdą dobrą radę i głęboko cenie sobie wszelkie wypowiedzi zgodne z tematem.
Pozdrawiam!
Edit:
Fotki poglądowe
Kross Crime1

Rockrider 6.3