Prośba o radę - transformacja na AM

marceliszpak
Posty: 4
Rejestracja: 24.05.2012 21:25:52
Kontakt:

Prośba o radę - transformacja na AM

Post autor: marceliszpak »

Witajcie!

Na wstępie proszę o nie szydzenie czy wyśmiewanie mojego zapytania, chciałbym uzyskac konkretne informacje od Was.

Posiadam rame do typowego XC, jest to model 20 Aspect firmy Scott. Wielkość ramy to XL ze względu na mój wzrost.
Widelec skok 100 mm XCR więc dno, osprzęt mam zmieniony na Sram X7 (manetki, przerzutka tył) Korba Deore, kierownica 640 wznios 20 z 9st. Hamulce Hayes Stroker Ryde z tarczą 180 przód i 160 tył.

Rower nabyłem w dobrej promocji a nie mogłem sobie pozwolić na nic lepszego, później nastąpiły zmiany osprzętu i tak sobie śmigam i umieram z nudów. XC nie jest dla mnie, wcześniej uprawiałem sporty adrenalinopędne i mnie ciągnie w aspekcie rowerowym również.

Podpowiedzcie proszę co wymienić (po za ramą na razie) by rower nabrał charakteru AM bardziej niż XC? Bo o DH z tą ramą nie myślę w ogóle.
Na bank amortyzator, jaki? Pike?
Kierownice chce szerszą - 680-700

Ramą się nie martwie, jak pęknie to trudno, kupie coś konkretnego przekładając cały osprzęt. Teraz nie mogę bo nie wytłumaczę żonie zmiany nowego roweru po roku używania ;)

Bede wdzieczny za sugestie.

Pozdrawiam
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Fox 32, Lyrik najprędzej. Zależy ile kasiorki. Pewno koła pójdą do wymiany.
Z gówna bata nie ukręcisz.
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

Napisz ile masz kasy na wydanie, bo od tego zależy to co tu usłyszysz. A żonie możesz zawsze powiedzieć że pękła z winy użytkownika :D
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

koła jak chcesz coś grubszego czynić. Amor na bank, rama to samo.
marceliszpak
Posty: 4
Rejestracja: 24.05.2012 21:25:52
Kontakt:

Post autor: marceliszpak »

na amortyzator okolice 1200-1400 nie musi być nowy - w jaki zakres skoku celowac? 140? 160?

Koła też, właściwie jestem na etapie zamawiania - Mavic EX 325 plus Novatec na 4 maszynach D812SB - może być?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Ale sobie odpowiedz, czy ja nie zmieniać, to od razu na dh. Bo wtedy bys sprzedał to co masz, dołozył i by sie dało coś wybrać
marceliszpak
Posty: 4
Rejestracja: 24.05.2012 21:25:52
Kontakt:

Post autor: marceliszpak »

Na DH bardzo chętnie ale nie teraz, muszę się pobawić tą ramą, którą mam aktualnie. Za sezon - dwa chciałbym przerzucić wszystkie graty do jakiegoś full'a.

Zapomniałem dodać, że główka mojej ramy ma 16cm więc nie wszystkie używki podejdą. Sterówka przynajmniej 20cm.

Pozdrawiam
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

po co od razu kola na "DH"? da sie zlozyc wytrzymale, wzglednie lekkie kola, tym bardziej ze pod AM. jesli chodzi o obrecze to zdecydowanie bardziej 521 niz 325. po pierwsze mocniejsze, po drugie ok 360g masz na wejsciu w kieszeni.
sam jezdzilem na rowerze AM z kierownica 760 i bylo super, wiec w zasadzie nie masz ograniczen co do wyboru - jak zwykle pytanie ile mozesz na nia kasy wydac.
wg mnie pozostaje amor (ale max to 140 skoku, bo glowka nie byla projektowana pod taki skok) i tarcze na wieksze (zalezy tez ile wazysz, chociaz na przod wieksza to bankowo).
marceliszpak
Posty: 4
Rejestracja: 24.05.2012 21:25:52
Kontakt:

Post autor: marceliszpak »

Większa tarcza na 100% przy nowym amortyzatorze, przy tym się bałem.
Ważę 88kg stąd wybór tych obręczy, ale skoro nie był do końca trafny dziękuję za podanie alternatywy.
Jeszcze mam dwa zapytania:

Mostek - teraz mam 100mm i chyba 7st. chciałbym dać coś krótszego ale obawiam się trochę o swoje plecy - mam prawie 2m wzrostu i w tej chwili z siodełkiem wywalonym do tyłu jest na styk mimo sporej ramy. Co poradzicie zakładając, ze kierownica będzie 700 moze 710 - Myślę o NS Evidence.

Opony - myślałem o nobby nic, dobre? Szukam typowo w teren bo na asfalt mam inne.

Dzięki i pozdrawiam
misiopysio
Posty: 56
Rejestracja: 15.01.2012 14:45:04
Lokalizacja: 071
Kontakt:

Post autor: misiopysio »

Niby Nic polecam ale nie na mokro, w opcji 2,35 masz bardzo fajną wagę ,mostek 50 raczej dałby radę,fajnie jakbyś mógł od kogoś pożyczyć takowy i sprawdzić.
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

Zacząć trzeba od zmiany ramy. Przecież montowanie do tego Scotta czegokolwiek powyżej 120mm sprawi że geometria będzie lipna i będzie się beznadziejnie jeździło na takim rowerze. Chciałbym zobaczyć 160kę w tej ramie :D Masakra. Jest jeszcze opcja żeby sprzedać rower w całości i zakupić już coś normalnego do AM/Enduro. Jaki sens wydawać na amorka 1400pln, jak można np. za 2,5tys wyrwać taką fajną używkę:
http://allegro.pl/santa-cruz-heckler-i2363535139.html
Guncar
Posty: 10
Rejestracja: 26.05.2012 07:46:44
Kontakt:

Post autor: Guncar »

A czy ten Cant Cruz nie jest zbyt Crossowy? Na Enduro by się nadawał?
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

Santa Cruz jakby co. To rower typowy do Enduro/AM, żaden Cross.
Guncar
Posty: 10
Rejestracja: 26.05.2012 07:46:44
Kontakt:

Post autor: Guncar »

OK dzięki. Może na zdjęciu tylko tak wygląda, że główka bliżej 70st.
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

Zobacz na zdjęciu na jakiej wysokości jest przednie koło, a na jakiej tylne ;).
Guncar
Posty: 10
Rejestracja: 26.05.2012 07:46:44
Kontakt:

Post autor: Guncar »

Człowiek ślepy jest ;)
Sorry za offtopa.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości