ludzie!
-
- Posty: 3577
- Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
hmm...pozawole sobieprzytoczyć korespondencję z "Magazynu Rowerowego"
"Chciałbym kupić lekką karbonową ramę do roweru cross country. Czy jej sztywność, a przede wszystkim wytrzymałość, będzie porównywalna z modelem aluminowym, np. Authora (jeżdzę na takim)? Ważę 100kg.
MR:Lekkie rowery do cross country określają w tej chwili granice możliwości w konstruowaniu rowerów- karbonowa rama Gianta nie może byyć równie sztywna co o kilogram cięższy model aluminiowy. To nie jest sprzęt dla ciężkich osob, nawet jeśli na ramie nie jest tak napisane. Możliwe że rama nie pęknie, a szczególnie jeśli będziesz jeździł spokojnie, ale nie zadowoli Cię, pod twoją masą skręcać się będzie jak precel."
I to odnosi się do wszystkich produktów z karbonu...odpowiednie ułożenie włókien ma zapewnić sztywnść tylko w określonej płaszczyźnie, pod siłami nie przewidzianym wcześniej przez ułożenie włókien, wszystko się bedzie wyginało..słyszeliście o tym że przy hamowaniu porzodem w szosie przultra-lekkich karbonowych ramach z ultra-lekkim widelcami z karbonu, wszystko tak pracuje że (podobno) zdaża się blokowanie ruchu kierownicą?
Karbon to awangarda...co do kevlaru, widocznie myślimy o innym...
"Chciałbym kupić lekką karbonową ramę do roweru cross country. Czy jej sztywność, a przede wszystkim wytrzymałość, będzie porównywalna z modelem aluminowym, np. Authora (jeżdzę na takim)? Ważę 100kg.
MR:Lekkie rowery do cross country określają w tej chwili granice możliwości w konstruowaniu rowerów- karbonowa rama Gianta nie może byyć równie sztywna co o kilogram cięższy model aluminiowy. To nie jest sprzęt dla ciężkich osob, nawet jeśli na ramie nie jest tak napisane. Możliwe że rama nie pęknie, a szczególnie jeśli będziesz jeździł spokojnie, ale nie zadowoli Cię, pod twoją masą skręcać się będzie jak precel."
I to odnosi się do wszystkich produktów z karbonu...odpowiednie ułożenie włókien ma zapewnić sztywnść tylko w określonej płaszczyźnie, pod siłami nie przewidzianym wcześniej przez ułożenie włókien, wszystko się bedzie wyginało..słyszeliście o tym że przy hamowaniu porzodem w szosie przultra-lekkich karbonowych ramach z ultra-lekkim widelcami z karbonu, wszystko tak pracuje że (podobno) zdaża się blokowanie ruchu kierownicą?
Karbon to awangarda...co do kevlaru, widocznie myślimy o innym...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość