Rock Shox Boxxer RC 2011 + Fox RC2 2011 - Ustawienie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 01.06.2012 08:11:26
- Kontakt:
Rock Shox Boxxer RC 2011 + Fox RC2 2011 - Ustawienie
Pytanie, jak ustawić poniższe:
ROCK SHOX BOXXER RC 2011 - czyli ustawiać można: LSC, Rebound
FOX RC2 2011 - czyli ustawiać można: Preload, LSC, Rebound
... aby można było śmiało zaliczać spore hopy, dropy, gapy?
Setup na zjazdy mam gotowy i przetestowany, natomiast ustawienia pod freeride, gdzie miło byłoby przestać myśleć o sprzęcie i po porstu latać bez obaw to koszmar.
Także pytanie, a właściwie prośba do tęgich głów tutaj o porady dot. ustawień, które pozwolą cieszyć się długimi lotami i wysokimi skokami.
ROCK SHOX BOXXER RC 2011 - czyli ustawiać można: LSC, Rebound
FOX RC2 2011 - czyli ustawiać można: Preload, LSC, Rebound
... aby można było śmiało zaliczać spore hopy, dropy, gapy?
Setup na zjazdy mam gotowy i przetestowany, natomiast ustawienia pod freeride, gdzie miło byłoby przestać myśleć o sprzęcie i po porstu latać bez obaw to koszmar.
Także pytanie, a właściwie prośba do tęgich głów tutaj o porady dot. ustawień, które pozwolą cieszyć się długimi lotami i wysokimi skokami.
Craig z avalanche z przodu poleca sag ok 20%
Na ogonie wedle uznania i tego jaki sag zaleca producent zwykle 25-35%
Fajnie ze podałeś amory ale nie wiemy co za rama oraz ile ważysz
Bez tego mozesz zapomniec o ustawianiu 
Cięzko będzie napisać Ci ot tak stary HSC na tyle LSC na tyle itd.
Musisz przede wszystkim znaleźć odcinek na trasie i po kolei jechac z tematem.
PS. ustawiasz w jednym cyklu TYLKO JEDNĄ regulację. Nigdy pare bo nie dojdziesz do ładu i składu nigdy.
Dajesz wszystko na 50% zakresu.
Dla przykładu HSC:
- masz np 24klikniecia od min do max wiec ustawiasz na 12
Musisz znaleźć 2 przeszkody:
1. Coś do fruwania
2. Korzenie/tarka
teraz co robisz:
1. Jesli amor dobija to podkręcasz mu HSC z 12 do 14, jeśli nie poszedł całym skokiem zmniejszasz HSC z 12 na 10 az wykorzysta caly skok ale nie bedzie tego czuć na rekach jako jebnięcie.
Analogicznie powtarzasz to az uzyskasz pożądany efekt.
Powiedzmy dochodzisz do 9 kliknięc od pozycji minimum.
2. Z tym setupem wpadasz na korzenie, jesli rowerem miota i jest zdecydowanie za twardo to zmniejszasz HSC z 9 na 7. Jesli jest zbyt miękko to zwiekszasz HSC aż do momentu kiedy dokładnie czujesz po czym jedziesz z 9 na 10.
Zawiecha do DH nie ma być kanapą musisz cały czas czuc po czym jedziesz.
Zawieszenie ma zapewnić trakcje kół a nie Twoją wygodę.
Bajer w tym, ze musisz znaleźć punkt w którym najmocniej dociskasz koła ale nie zrywasz przyczepności.
Dla przykładu:
1. Zbyt miekka zawiecha zbyt słabo dociska kola do podłoża co za tym idzie nie wykorzystujesz maksymalnej trakcji. Jaką może Ci dac opona na danym gruncie. Co za tym idzie nie możesz danego odcinka przejechac z max prędkością jaka jest możliwa.
2. Zbyt twarda zawiecha zbyt mocno dociska do podłoża więc koło łapie i zrywa trakcję podskakując i ślizgając się (przykład każdy hard tail i podskakujący ogon)
LSC i LSR to nic innego jak odcięcie bujaki całego roweru od pedałowania oraz stabilizacja calej fury. Przy odpowiedniej kombinacji amor nie reaguje na pedałowanie, mimo tego jest czuły a rower robi się bardzo stabilny.
HSR obczajasz na lądowaniach, amor ma wracac szybko ale nie tak szybko zeby podbijał koło do góry albo Cie zrzucał z roweru. Ta regulacja własnie za to odpowiada.
Na ogonie wedle uznania i tego jaki sag zaleca producent zwykle 25-35%
Fajnie ze podałeś amory ale nie wiemy co za rama oraz ile ważysz


Cięzko będzie napisać Ci ot tak stary HSC na tyle LSC na tyle itd.
Musisz przede wszystkim znaleźć odcinek na trasie i po kolei jechac z tematem.
PS. ustawiasz w jednym cyklu TYLKO JEDNĄ regulację. Nigdy pare bo nie dojdziesz do ładu i składu nigdy.
Dajesz wszystko na 50% zakresu.
Dla przykładu HSC:
- masz np 24klikniecia od min do max wiec ustawiasz na 12
Musisz znaleźć 2 przeszkody:
1. Coś do fruwania
2. Korzenie/tarka
teraz co robisz:
1. Jesli amor dobija to podkręcasz mu HSC z 12 do 14, jeśli nie poszedł całym skokiem zmniejszasz HSC z 12 na 10 az wykorzysta caly skok ale nie bedzie tego czuć na rekach jako jebnięcie.
Analogicznie powtarzasz to az uzyskasz pożądany efekt.
Powiedzmy dochodzisz do 9 kliknięc od pozycji minimum.
2. Z tym setupem wpadasz na korzenie, jesli rowerem miota i jest zdecydowanie za twardo to zmniejszasz HSC z 9 na 7. Jesli jest zbyt miękko to zwiekszasz HSC aż do momentu kiedy dokładnie czujesz po czym jedziesz z 9 na 10.
Zawiecha do DH nie ma być kanapą musisz cały czas czuc po czym jedziesz.
Zawieszenie ma zapewnić trakcje kół a nie Twoją wygodę.
Bajer w tym, ze musisz znaleźć punkt w którym najmocniej dociskasz koła ale nie zrywasz przyczepności.
Dla przykładu:
1. Zbyt miekka zawiecha zbyt słabo dociska kola do podłoża co za tym idzie nie wykorzystujesz maksymalnej trakcji. Jaką może Ci dac opona na danym gruncie. Co za tym idzie nie możesz danego odcinka przejechac z max prędkością jaka jest możliwa.
2. Zbyt twarda zawiecha zbyt mocno dociska do podłoża więc koło łapie i zrywa trakcję podskakując i ślizgając się (przykład każdy hard tail i podskakujący ogon)
LSC i LSR to nic innego jak odcięcie bujaki całego roweru od pedałowania oraz stabilizacja calej fury. Przy odpowiedniej kombinacji amor nie reaguje na pedałowanie, mimo tego jest czuły a rower robi się bardzo stabilny.
HSR obczajasz na lądowaniach, amor ma wracac szybko ale nie tak szybko zeby podbijał koło do góry albo Cie zrzucał z roweru. Ta regulacja własnie za to odpowiada.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 01.06.2012 08:11:26
- Kontakt:
Przykład ustawienie avalanche na rozny teren:
Zakres 0-24 kliknięcia (gdzie zero to pozycja max twarda/tumiąca):
Standard:
kompresja: 12
powrót: 12
DH/kamienie/korzenie:
sucho:
kompresja: 17
powrót: 15
mokro:
kompresja: 21
powrót: 15
(jak widzisz na mokrym trzeba troszkę zmniejszyc kompresję ze względu na to ze duzo łatwiej trakcję zerwać wiec docisk nie może byc tak mocny jak na suchym)
AM:
kompresja: 8
powrót: 10
Dropy/fruwanko:
kompresja: 5
powrót: 8
Jak juz masz podstawowy setup. To dochodzą Ci kolejne problemy czyli:
Podsterownośc/Nadsterowność w zakrętach, stabilizacja roweru przy dużych prędkościach itp.
Nie bez powodu zawodnicy PŚ nie chwalą sie ilością "kliknięć" pod daną trasę.
Zakres 0-24 kliknięcia (gdzie zero to pozycja max twarda/tumiąca):
Standard:
kompresja: 12
powrót: 12
DH/kamienie/korzenie:
sucho:
kompresja: 17
powrót: 15
mokro:
kompresja: 21
powrót: 15
(jak widzisz na mokrym trzeba troszkę zmniejszyc kompresję ze względu na to ze duzo łatwiej trakcję zerwać wiec docisk nie może byc tak mocny jak na suchym)
AM:
kompresja: 8
powrót: 10
Dropy/fruwanko:
kompresja: 5
powrót: 8
Jak juz masz podstawowy setup. To dochodzą Ci kolejne problemy czyli:
Podsterownośc/Nadsterowność w zakrętach, stabilizacja roweru przy dużych prędkościach itp.
Nie bez powodu zawodnicy PŚ nie chwalą sie ilością "kliknięć" pod daną trasę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości