Avid Code zalewanie płynem/odpowietrzanie - problem
Avid Code zalewanie płynem/odpowietrzanie - problem
Siema rycerze, mam problem z moim Avid Code, mianowicie robię kroki zalewania hamulca następująco jak nam polecają. Wkręcam strzykawkę w jedna dziurę w klamce, a drugą strzykawę w zacisk, odbezpieczam zaciski na strzykawce i próbuję pchać płyn w zacisk aż do klamki, ale panie to ani rusz, tak jakbym miał zaciśniętą klamrę na strzykawce. Pytanie nasuwa się czy w środku hamulca jest zapchane czy coś źle robię, może trzeba więcej śrubek odkręcić w zacisku lub klamce, ale to przecież płyn będzie leciał ?
@timon92, chyba napisałem, że klamry nie są zaciśnięte, wkręciłem w drugi bleedport i poszło, ale to za sprawą pomysłu @klexuh dzięki, poszło jak po maśle. Ale nie mogę coś odpowietrzyć klamy, chyba że mój bleedkit jest nieszczelny
. Jak kręcę regulacją zgodnie z ruchem strzałki to tak jakby byl zapowietrzony, a nie powinien byc... a jak na maxa klamka to jest okej.

a powiedz mi, jaka jest różnica w odpowietrzaniu na wkręconej i na wykręconej regulacji? Czy finalnie może mieć to wpływ na skok/twardość klamki?klexuh pisze:alvdh Masz WYKRECONA regulacje pad contact wedlug instrukcji? Jezeli tak, to wkrec ja chociaz o 2 obroty, wtedy pojdzie, aczkolwiek ja zawsze odpowietrzam na WKRECONEJ.
P.S. Mógłbyś sprawdzić ile pełnych obrotów posiada owa regulacja? Moja jest troszke uszkodzona a przydałaby mi sie ta informacja.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
moze i ma. sam odpowietrzam na WKRECONEJ regulacji (zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) - wg mnie w ten sposob jestem w stanie nalac do ukladu wiecej plynu, co w efekcie robi twardsza klamke i skraca jej skok. podobno ta metoda szkodzi uszczelkom (bo wiadomo ze cisnienie w takim ukladzie rosnie), ale uzytkujac te hample juz 3 sezony, nie zauwazylem nieszczelnosci ukladu itp.MUSZEL pisze:a powiedz mi, jaka jest różnica w odpowietrzaniu na wkręconej i na wykręconej regulacji? Czy finalnie może mieć to wpływ na skok/twardość klamki?
OT: muszel, czemu masz z tylu kolo 24" skoro masz BETD? dla geometrii?
Wtedy wlewasz do układu mniej(zakładając że w zbiorniku wyrównawczym nie ma powietrza)=disbrainer= pisze:WKRECONEJ regulacji (zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) - wg mnie w ten sposob jestem w stanie nalac do ukladu wiecej plynu
Żeby uzyskać optymalny zakres regulacji to powinieneś napełniać hamulec w regulacją w 50% wkręconą. Wtedy będziesz mógł go i osłabić, i wzmocnić.
Jak zalejesz na wykręconej to będziesz mógł tylko wzmocnić, a jak na wkręconej to tylko osłabić.
Wzmocnić/osłabić to tylko tak poglądowo piszę bo nie tak działa ten regulator.
On przesuwa tłok w klamce głębiej. Płyn hamulcowy przedostaje się do zbiornika wyrównawczego tak czy siak i nie ma go realnie więcej między tłokiem klamki a zaciskiem podczas hamowania. Po prostu układ szybciej się zamyka(tj. tłok mija dziurkę przez którą płyn przelewa się z między tłoków do zbiornika wyrównawczego). Szybciej rozpoczyna się wędrówka klocków do tarczy. Obiektywnie nie zwiększa to siły hamulca ale subiektywnie już tak. Bo im hamulec szybciej zacznie hamować tym dźwignia dalej od kiery i więcej możesz przyłożyć do niej siły palcem niż w przypadku gdy dźwignia już wpada w klamkę.
czyli na największym skoku klamki odpowietrzasz, na "in". A potem jeździsz maxymalnie na out? Bo zastanawiam sie czy nie odpowietrzyć hampla raz jeszcze=disbrainer= pisze:moze i ma. sam odpowietrzam na WKRECONEJ regulacji (zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) - wg mnie w ten sposob jestem w stanie nalac do ukladu wiecej plynu, co w efekcie robi twardsza klamke i skraca jej skok. podobno ta metoda szkodzi uszczelkom (bo wiadomo ze cisnienie w takim ukladzie rosnie), ale uzytkujac te hample juz 3 sezony, nie zauwazylem nieszczelnosci ukladu itp.

Mógłbyś policzyć ilość pełnych obrotów regulatora?

Zamieniłem sie z jednym z użytkowników forum na wahacze, mam już oryginalny. Tak, dla geometrii. Tył długości ok 455mm (432mm oryginalnie) mi nie odpowiadał, chciałem również niżej suport, jak w oryginale=disbrainer= pisze:OT: muszel, czemu masz z tylu kolo 24" skoro masz BETD? dla geometrii?

-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
dokladnie tak robie. a nie policze pelnych obrotow bo teraz mi sie nie chceMUSZEL pisze:czyli na największym skoku klamki odpowietrzasz, na "in". A potem jeździsz maxymalnie na out? Bo zastanawiam sie czy nie odpowietrzyć hampla raz jeszczeale jeżdże na maxa na out, czyli w lewo, na minimalnym skoku klamki.
Mógłbyś policzyć ilość pełnych obrotów regulatora?

455mm CS? LOL


rozumiem, więc zrobie eksperyment i odpowietrze je na połowie wkręconej regulacji, bo ja osobiście jeżdże na out cały czas=disbrainer= pisze:dokladnie tak robie. a nie policze pelnych obrotow bo teraz mi sie nie chce tzn nie jezdze na maxa na OUT by nie dopycic regulacji, ale generalnie prawie do konca. czasami musze wrecz luzowac ja na IN, bo za twarda sie robi.

więc już znasz powód=disbrainer= pisze:455mm CS? LOL toz to 3cm wiecej niz sam mam


Podepnę się trochę pod temat, ponieważ mam problem z obydwoma hamulcami (Avid Code), mianowicie słabo hamują, o ile tył jeszcze ujdzie, to przód wydaje mi się o wiele za słaby w porównaniu do np. moich starych Juicy 7, nie wiem czy te hamulce "tak mają" czy może nadchodzi ich czas. Hamulce przed przelaniem i teraz świeżo po, zatrzymują identycznie, odpowietrzone, klocków jest dużo, nie przypuszczam by to była też wina tłustych tarcz/klocków, bo trochę na nich przejeździłem + potraktowane zostały środkiem do odtłuszczania hamulców. Ogólnie hamulce nie ciekną, tłoczki chodzą, a na klamce łapie bardzo fajnie tylko, że siły brak. Jakieś sugestie co może być przyczyną ?
http://www.pinkbike.com/u/sebabb/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość