Amortyzator skrętu w rowerze?

kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

dopnę sie do pochwał na temat tego wynalazku :) od jakiegoś czasu sam nad tym myślałem :> to może okazać sie rewelacja :) o ile jeden producent tego nie opatentuje i w tedy dupa... bo cena za taki element nie jest tania zwłaszcza do MX :) co do awaryjności....to sie nie ma prawa zaciąć chyba ze wygnie sie którąś z części ale podejrzewam ze to prędzej sie złamie niż ugnie na tyle by zabalować pracę... całość pracuje na zasadzie przepływu ilości oleju :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Do jednopółek niet?
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Przecież na filmie kilka postów wcześniej jest testowany z jednopółką.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Hmm, ciekaw jestem jak to się będzie zachowywać przy gwałtownych ruchach kierownicy. Mi się czasem zdarza szarpnąć za kierownicę bo np jakiś kamyk leży na trasie. Z tym cudem rozumiem pojadę prosto? W moto trochę inna sprawa, bo masa i przyczepność ciut większe ;)
Ten patent co na filmiku pokazany jest prostuje kierę, co w przypadku gdy wibracje będą na zakręcie?
Z gówna bata nie ukręcisz.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Kubala demonizujesz i tyle ;)
Uważasz ze to sluzy do blokowania kierownicy i upośledzania skrętności?
To dam Ci odpowiedz na oba pytania :) NIE nie upośledza skrętności roweru, widzisz kamień, omijasz go i cisniesz dalej. Tyle ;)

Na moto sie wcale mniej kierą nie kreci względem roweru :P A jakos problemu u siebie nie widze :P
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

off_road pisze:Uważasz ze to sluzy do blokowania kierownicy i upośledzania skrętności?
To to na pewno nie, tylko co z szybkimi ruchami kiery. Wiesz, na moto na pewno machasz dużo kierą,a le robisz to wolniej, masa jaką musisz przerzucić jest kilkukrotnie większa :)
Nie wiem, chętnie bym się na tym przejechał. Z drugiej strony... Nie wiem czy bym się nie bał ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Gwarantuje Ci ze na MX mozna machać tak szybko kierą jak w rowerze :P
Chyba kolega na moto nie jeździł skoro takie wnioski wysnuwa ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Chwilę jeździłem na chopperze i 2 lata na skuterze. No można szybko, ale na rowerze szybciej ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Widze ze jest problem ze zrozumieniem po co jest takie cudo. Jak lecisz po trasie, po kamolach/korzeniach i nagle o ktorys uderzysz tak, ze normalnie bys skrecil kierownica i zafundowal sobie otb to to urzadzonko powoduje ze tego nie zrobisz i nie wypniesz gleby tylko kiera stoi prosto i jedziesz dalej. NIe jest tak ze kiera ci sie blokuje bo szybko skrecisz rekoma, tak sie praktycznie nie da zrobic. Co do patentowania czegokolwiek to przeciez Hopey robi te tlumiki chyba od lat 90tych. Poza tym to nie jest tania zabawka... koszt takiego cuda to 200$~

www.hopey.org
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

Amortyzator skrętu to tak sprytne urządzenie ze odpowiednio dostosowany do przełożeń potrafi naprawdę ratować dupsko :) w MX raczej nie zastąpione w ATV montowałem do dakarowki takowy na testach z Raptorem różnica kolosalna :D ale jak wspomniałem dostosowanie jest najistotniejsze zeby to miało sens
rowerek PB Spider Suspensions boss!
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Wiem jak działa amor skrętu a samochodzie terenowym, faktycznie pomaga.
kubuspunxdh pisze:Widze ze jest problem ze zrozumieniem po co jest takie cudo.
Ja się zastawiam co w przypadku gdy to ja chcę bardzo szybko skręcić :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

KubaLaPL pisze:kubuspunxdh napisał(a):
"Widze ze jest problem ze zrozumieniem po co jest takie cudo."

Ja się zastawiam co w przypadku gdy to ja chcę bardzo szybko skręcić
:D nie ja to napisałem :P ale wytłumaczę ci :) w zależności od modelu nie robi to oporu :) musiał byś naprawdę mega dojebać z kierownicą żeby zadziałało :d czego naturalnie w czasie jazdy nigdy sie nie robi :D jedynie w dircie tego nie widzę..w DH owszem tam nie wykonuje sie tak gwałtownych ruchów ;)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Nie przetestujemy - nie dowiemy się.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

Co tu testować, w MX od lat się sprawdza to i u Nas się sprawdzi. Mnie ciekawi cena tego i kiedy będzie można to kupić:)
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

off_road do dampera to bym tego nie porównywał :). Ale skoro mówicie że nie ma szans się zblokować, to ja Wam wierzę :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Digas pisze:off_road do dampera to bym tego nie porównywał :). Ale skoro mówicie że nie ma szans się zblokować, to ja Wam wierzę :)
A dla czego nie tak w jednym jak i drugim systemie działanie sie sprowadza do przeplywu oleju w prawo a pozniej w lewo ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

Digas pisze:off_road do dampera to bym tego nie porównywał . Ale skoro mówicie że nie ma szans się zblokować, to ja Wam wierzę
A do czego byś to porównał? Wklep sobie w neta i zobacz chociaż jak to wygląda w moto.

Pomogę Tobie:
Obrazek
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

jak dla mnie w rowerze to przerost formy nad treścią, mi rower nie szarpie nawet przy jakichś głupotach w stylu lądowanie bokiem.
Co innego moto gdzie przy znacznie większej prędkości i masie dużej prędkości , innej geometrii - tu myślę o ścigaczu (oraz pewnie wielu innych rzeczy które robią różnice), miałem przyjemność pojeździć starą cbrką z nie do końca sprawnym amortyzatorem skrętu, motocykl potrafił wpadać w bardzo nieprzyjemnie wibracje przy hamowaniu, szczególnie na łuku.
Na szczęście prędkość nie była duża i sytuacja do opanowania, ale wyrażam sobie że jakby mnie spotkało takie coś powyżej 150km/h to raczej skończyło by się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=B4XCfddwYe4

BTW: prawie takie same tłumiki jak w moto stosuje się w przemyśle do stabilizacji drgań, bez problemu można wytłumić końcówkę zatrzymania się elementu ważącego dobre pół tony :)
przykładowo:
Obrazek
tutaj jest budowa wewnętrzna, myślę że w motocyklu wygląda to bardzo podobnie
http://www.festo.com/net/SupportPortal/ ... /YSR-C.pdf
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Porównanie dobre, tyle że damper w tłumaczeniu na polski to tłumik, a nie tylny amortyzator. To działa tak jakby LSC była zerowa a HSC dość duża.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość