
Jaki hamulec do 400zl?
EZrider pisze: Tylko, że ty wymieniasz jak ktoś zdrapie lakier a prawda jest taka, że wystarczy nowego Elixira przelać i zmienić mu ewentualnie jedną uszczelkę w klamce.
Dobrze, że wiesz lepiej co robię w pracy

Heyka, podłączę się z pytaniem.
Potrzebuje dobrać komplecik w budżecie ~800pln. W górach jestem bardzo rzadko (daleko/brak czasu) i niestety jeżdżę już bardziej 4fun emeryckim stylem, więc nie potrzebuję Sainta czy XTRa co nie zmienia faktu, że lubię mieć niezawodny sprzęt, który mnie nie denerwuje.
Zastanawiam się nad tymi:
1. Avid Elixir 5 - miałem pierwsze R-ki w zjazdówce i generalnie byłem bardzo zadowolony... dopóki nie strzeliła uszczelka w klamce przy mocniejszym hamowaniu a z Waszych wypowiedzi wynika, że nowe modele są jeszcze gorsze:(
2. Shimano SLX BR-M666 albo 4-tłoczkowe XT, ale to już budżet mocno przekroczę i nie wiem czy mi te 4 tłoczki potrzebne... chyba, że znacząco różni się klamka (jakość, praca) i warto?
3. Shimano Saint m810 - podobno mają być niedługo jakieś wyprzedaże tego starego modelu w związku pojawieniem się następcy:)? Minus taki, że ciężkie a ja raczej chcę odchudzać rower, bo po płaskim sporo jeździ.
4. Myślałem o złotych Bengal Helix-ach (mam złote piasty i pięknie by pasowały), ale jednak trochę się boję a poza tym nienawidzę tej konstrukcji klamki (przypomina mi gówniane Hayesy).
Potrzebuje dobrać komplecik w budżecie ~800pln. W górach jestem bardzo rzadko (daleko/brak czasu) i niestety jeżdżę już bardziej 4fun emeryckim stylem, więc nie potrzebuję Sainta czy XTRa co nie zmienia faktu, że lubię mieć niezawodny sprzęt, który mnie nie denerwuje.
Zastanawiam się nad tymi:
1. Avid Elixir 5 - miałem pierwsze R-ki w zjazdówce i generalnie byłem bardzo zadowolony... dopóki nie strzeliła uszczelka w klamce przy mocniejszym hamowaniu a z Waszych wypowiedzi wynika, że nowe modele są jeszcze gorsze:(
2. Shimano SLX BR-M666 albo 4-tłoczkowe XT, ale to już budżet mocno przekroczę i nie wiem czy mi te 4 tłoczki potrzebne... chyba, że znacząco różni się klamka (jakość, praca) i warto?
3. Shimano Saint m810 - podobno mają być niedługo jakieś wyprzedaże tego starego modelu w związku pojawieniem się następcy:)? Minus taki, że ciężkie a ja raczej chcę odchudzać rower, bo po płaskim sporo jeździ.
4. Myślałem o złotych Bengal Helix-ach (mam złote piasty i pięknie by pasowały), ale jednak trochę się boję a poza tym nienawidzę tej konstrukcji klamki (przypomina mi gówniane Hayesy).
a może coś od formuli?
http://allegro.pl/formula-oro-k-24-sreb ... 67685.html
http://allegro.pl/formula-oro-k-24-sreb ... 67685.html
Formułki nigdy nie używałem. Duża różnica pomiędzy np. takimi m596 czy BR-M666? Deore pewnie by mi wystarczyły, ale dopiero SLXy mają te nowe systemy, nowy zacisk i klamkę... podobno warto:)
EZrider:
Szczerze to poza hamulcami nie mam już czego ulepszyć:) napęd XT i FOX DHX5 to i tak więcej niż mi trzeba:)
EZrider:
Szczerze to poza hamulcami nie mam już czego ulepszyć:) napęd XT i FOX DHX5 to i tak więcej niż mi trzeba:)
Klamka nowa jest w obu. Tylko zacisk w Deore jest starszy, pasują starsze i tańsze klocki. Ja miałem styczność z Deore, SLXem i XT, wszystko 2012 i do swojego roweru do DH wybrałbym Deore. Najlepszy stosunek jakosć+waga/cena.thot pisze:Formułki nigdy nie używałem. Duża różnica pomiędzy np. takimi m596 czy BR-M666? Deore pewnie by mi wystarczyły, ale dopiero SLXy mają te nowe systemy, nowy zacisk i klamkę... podobno warto:)
Z gówna bata nie ukręcisz.
Hmm, dzięki - bardzo przydatna ocena:) między Deore a SLX jest jednak spora różnica cenowa, więc może faktycznie lepiej wziąć Deorki a do tego lepsze tarcze, np. XT na pająku?
btw: gdzie obecnie najtaniej można dostać taki komplecik? ja znalazłem najtaniej Deorki (p+t) za 399pln + tarcze XT za 200szt (203mm). Hamulców pewnie dużo taniej nie znajdę ale może chociaż tarczki gdzieś można za mniejszą kasę dostać?
W przypadku zestawu SLX za same hamulce (w wersji z radioatorem) trzeba dać 240pln więcej ale przyznam, że kuszą mnie najbardziej:) tyle, że z tarczami i adapterami ponad 1k wyjdzie...
btw: gdzie obecnie najtaniej można dostać taki komplecik? ja znalazłem najtaniej Deorki (p+t) za 399pln + tarcze XT za 200szt (203mm). Hamulców pewnie dużo taniej nie znajdę ale może chociaż tarczki gdzieś można za mniejszą kasę dostać?
W przypadku zestawu SLX za same hamulce (w wersji z radioatorem) trzeba dać 240pln więcej ale przyznam, że kuszą mnie najbardziej:) tyle, że z tarczami i adapterami ponad 1k wyjdzie...
Znalazłem za 135 bez Ice Techa... Natomiast z IT kosztuje 209:( warto? Odczuję to na długich zjazdach jak już się w góry wybiorę?CEZAR pisze:(ja kupowałem we wrześniu to dałem 130zł za sztuke). Teraz 165 minimum trzeba liczyć, bez ice techa
Hmm, ok:) w takim razie nadal się zastanawiam czy Deore czy SLXy bez radiatora ze zwykłymi klockami - kosztują ~600 za komplet bez tarcz. Ceną klocków się specjalnie nie przejmuje... jakie by nie były to po lokalnych płaskich trasach ich nie zajadę szybko:P poza tym jakieś zamienniki też można wrzucić:)KubaLaPL pisze:Olej te radiatory. Strasznie szybko lecą te klocki a komplet 2 stówki...
Reasumując:
Lepiej Deorki z tarczami XT (IT) czy SLXy ze tarczami XT (bez IT)? Czy te SLXy odpuścić totalnie:)?
Odświeżam.
Szukam hampli do 400zł,na allegro są fajne formula oro k24:
http://allegro.pl/kpl-hamulcow-formula- ... 32686.html za taka cenę opłaca się brać? Co sądzicie o tarczach?
http://rowerowy.com/czesci/tarcze_hamul ... dine_db_06
Szukam hampli do 400zł,na allegro są fajne formula oro k24:
http://allegro.pl/kpl-hamulcow-formula- ... 32686.html za taka cenę opłaca się brać? Co sądzicie o tarczach?
http://rowerowy.com/czesci/tarcze_hamul ... dine_db_06
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości