[ZAWIESZENIE]Serwis swinger 4-way jaki olej
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
[ZAWIESZENIE]Serwis swinger 4-way jaki olej
Witam, tak jak wyżej potrzebuje porady jaki olej wlać do swingera. Jest to długość montażowa 190 i siedzi w akitcie i pracuje bardzo słabo, nie wiem czy to przez ramę czy damper. Damper zalałem 5w motorexem (po tym jak mi się rozkręcił i rozlał, nie wiem jaki olej był wcześniej). Można go dobić z miejsca, a na niewielkich nierównościach nic nie wybiera.. Kombinowałem już z wysokościami IFP itd. ale nie ma różnicy w sumie. Fakt, że mam też sprężynę 500 i ważę 62 kg. Ale na początku puki się nie rozdupcył to nie dobijał mi wcale, ale też nie wybierał rewelacyjnie. Chciałem kupić miększą sprężynę ale po serwisie zaczął dobijać przy 500 to trochę dziwne ;|. Wydaje mi się, że to wina oleju albo uszkodziłem coś wewnętrznie ale przecież nie ma za bardzo co..
Proszę o pomoc ;]
Proszę o pomoc ;]
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Może ciągle jest zapowietrzony? złóż go wg tej procedury: http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... th+element , post użytkownika freed. Jest to opis do 5th elementa, ale on także ma ifp bez dziury. Złożyłem swojego swingera wg tego opisu, wszystko działa 

-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Nie mogło się zapowietrzyć skręcałem wszystko zanurzone w oleju. Pozatym on pracuje, ale dobija... Ciężko mi wytłumaczyć bo na najniższym ciśnieniu pracuje, fajnie wybiera, duży sag, ale dobija kurde z buuny hopa. A jak nadymam max ciśnienie to wtedy jest taki toporny początek skoku zero czułości a i tak dobija i jest mała różnica w końcówce skoku tylko muszę mocniej jebnąć żeby dobił. Wydaje mi się, że olej za rzadki możliwe to?
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Zmierzysz poprawnie sag.
Ustaw sobie 25%(max 30%) i dopiero sprawdź.
Poza tym jak teraz patrzę na temat od nowa to jeśli sprężyna wcześniej była dobra i działało ok a po serwisie przestało to istnieje spora szansa że niepoprawnie złożyłeś komorę spv.
Nie wiem jak ona dokładnie wygląda z tyłu ale raczej podobnie jak ta w widelcach czyli dwa kawałki złożone w jeden. Mniejszy w środku nieruchomy, a większy rusza się na nim. Po skręceniu samego tłoka(bez wkładania i zalewania olejem) większy powinien odstawać od tłoka i zostawiać dziury odpowiedzialne za przelewanie się oleju w kierunku kompresji. Jego przyciśnięcie do tłoka w celu zamknięcia otworów powinno spotkać się z niewielkim oporem i po puszczeniu samodzielnie powinien się od tych otworów odsunąć.
Jeśli tak nie działa to znaczy że jego uszczelnienie jest niepoprawne przez co cała jego praca jest zła. Nie ma żadnego tłumienia bo on odpowiada za tłumienie kompresji i za zamknięcie otworów po to aby olej przelewał się przez dziury od tłumienia odbicia kierujące go na shimy tegoż tłumienia.
Prościej chyba nie umiem...
http://www.getprice.com.au/images/uploa ... /21192.jpg
Generalnie na sucho po złożeniu tak to powinno wyglądać. Element środkowy powinieneś móc wcisnąć w zewnętrzny ale po puszczeniu sam powinien powrócić do pozycji jak na zdjęciu. Jeśli po złożeniu to tak nie wygląda i tak się nie zachowuje to znaczy że nie pracuje poprawie.
Ustaw sobie 25%(max 30%) i dopiero sprawdź.
Poza tym jak teraz patrzę na temat od nowa to jeśli sprężyna wcześniej była dobra i działało ok a po serwisie przestało to istnieje spora szansa że niepoprawnie złożyłeś komorę spv.
Nie wiem jak ona dokładnie wygląda z tyłu ale raczej podobnie jak ta w widelcach czyli dwa kawałki złożone w jeden. Mniejszy w środku nieruchomy, a większy rusza się na nim. Po skręceniu samego tłoka(bez wkładania i zalewania olejem) większy powinien odstawać od tłoka i zostawiać dziury odpowiedzialne za przelewanie się oleju w kierunku kompresji. Jego przyciśnięcie do tłoka w celu zamknięcia otworów powinno spotkać się z niewielkim oporem i po puszczeniu samodzielnie powinien się od tych otworów odsunąć.
Jeśli tak nie działa to znaczy że jego uszczelnienie jest niepoprawne przez co cała jego praca jest zła. Nie ma żadnego tłumienia bo on odpowiada za tłumienie kompresji i za zamknięcie otworów po to aby olej przelewał się przez dziury od tłumienia odbicia kierujące go na shimy tegoż tłumienia.
Prościej chyba nie umiem...
http://www.getprice.com.au/images/uploa ... /21192.jpg
Generalnie na sucho po złożeniu tak to powinno wyglądać. Element środkowy powinieneś móc wcisnąć w zewnętrzny ale po puszczeniu sam powinien powrócić do pozycji jak na zdjęciu. Jeśli po złożeniu to tak nie wygląda i tak się nie zachowuje to znaczy że nie pracuje poprawie.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Chyba ci nie wyszło wysyłanie tego PW.
Komora spv to nie jest ta z powietrzem. To jest po prostu komora rezerwuaru jak w każdym innym damperze. Ale z racji konstrukcji zaworu SPV zmiany ciśnienia i objętości tej komory powodują bezpośrednio wpływ na tłumienie(gdzie w DHXie tego nie ma). Generalnie aby uzyskać jak najpłynniejsze przełamanie blokady komora powinna być jak najmniejsza oraz powinno panować w niej minimalne możliwe ciśnienie. Przy czym jak będzie mała to w dalszej części skoku tłumienie kompresji będzie rosnąć. Coś a'la position sensitive damping.
http://images.ridemonkey.com/index.php? ... 399315.jpg
Ten element który pokazałem wcześniej to są te 3 kawałki po lewej stronie. Nie wiem gdzie w tym wszystkim znajduje się ta gwiazdka. Na poprzednim zdjęciu poskładanego egzemplarza widać tylko części drugą i trzecią od lewej.
Komora spv to nie jest ta z powietrzem. To jest po prostu komora rezerwuaru jak w każdym innym damperze. Ale z racji konstrukcji zaworu SPV zmiany ciśnienia i objętości tej komory powodują bezpośrednio wpływ na tłumienie(gdzie w DHXie tego nie ma). Generalnie aby uzyskać jak najpłynniejsze przełamanie blokady komora powinna być jak najmniejsza oraz powinno panować w niej minimalne możliwe ciśnienie. Przy czym jak będzie mała to w dalszej części skoku tłumienie kompresji będzie rosnąć. Coś a'la position sensitive damping.
http://images.ridemonkey.com/index.php? ... 399315.jpg
Ten element który pokazałem wcześniej to są te 3 kawałki po lewej stronie. Nie wiem gdzie w tym wszystkim znajduje się ta gwiazdka. Na poprzednim zdjęciu poskładanego egzemplarza widać tylko części drugą i trzecią od lewej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość