Problem z klamka Hayes Nine

swimfanswimfan
Posty: 57
Rejestracja: 10.11.2011 11:57:03
Kontakt:

Problem z klamka Hayes Nine

Post autor: swimfanswimfan »

Ostatnio cos mi tarlo w tylnym hamulcu wiec postanowilem odpowietrzyc :shock: .
Przelewalem przez uklad juz kilka razy 100 ml dot-a i klamka jest jakas miekka,przed odpowietrzaniem klomka byla twarda jak diabli:).
Czy jak odpowietrzacie to wyjmujecie klocki???
generalnie cala operacje robie tak http://www.youtube.com/watch?v=KpdTKzgo ... r_embedded z tym ze nie mam urzadzenia do ustawiania odleglosci klockow od tarczy :)
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

ja jak mailem te heble to robiłem tak:
-Klamka z otworkiem odpowietrzającym do góry
-Poluzowanie śruby w zacisku (odpowietrzająca) i założenie na nią przewodu ze strzykawką.
-Powolne przelewanie oleju syntetycznego koniecznie grawitacyjnie ( klamka u góry zacisk na dole i od dołu wpuszczasz płyn)
-Przelanie do momentu gdy wszystkie bąble przy otworze w klamce się uwolnią
-Przy dalszym naciskaniu na strzykawkę po naciskaj parę razy powoli na klamkę
-Zakręć śrubę przy zacisku a dopiero potem zaślepkę w klamce.
-GOTOWE :)

CO do ustawienia położenia klocków zawsze robiłem to na oko z reguły hamulec powinien być zalewany gdy ma nowe klocki, gdy jest troszkę mniej tłoki muszą być nieco wypchnięte ;)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

crossfader18 pisze:ja jak mailem te heble to robiłem tak:
-Klamka z otworkiem odpowietrzającym do góry
-Poluzowanie śruby w zacisku (odpowietrzająca) i założenie na nią przewodu ze strzykawką.
-Powolne przelewanie oleju syntetycznego koniecznie grawitacyjnie ( klamka u góry zacisk na dole i od dołu wpuszczasz płyn)
-Przelanie do momentu gdy wszystkie bąble przy otworze w klamce się uwolnią
-Przy dalszym naciskaniu na strzykawkę po naciskaj parę razy powoli na klamkę
-Zakręć śrubę przy zacisku a dopiero potem zaślepkę w klamce.
-GOTOWE :)

CO do ustawienia położenia klocków zawsze robiłem to na oko z reguły hamulec powinien być zalewany gdy ma nowe klocki, gdy jest troszkę mniej tłoki muszą być nieco wypchnięte ;)

Dokładnie. Ja tak samo je odpowietrzałem.
Zapomniałeś tylko dopisać: "wyjmuję klocki z zacisku" ;)
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

myślałem ze to oczywiste :)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

crossfader18 pisze:myślałem ze to oczywiste :)
Ale wcześniej się o to pytał:
swimfanswimfan pisze:Czy jak odpowietrzacie to wyjmujecie klocki???
Więc, chłopak mógł nie wiedzieć :) .
swimfanswimfan
Posty: 57
Rejestracja: 10.11.2011 11:57:03
Kontakt:

Post autor: swimfanswimfan »

ok tak robie:)moze trzeba rozebrac klamke bo sila hamowania marna po kilku przelaniach modelu;)moze ktos natknaol sie na jakiegos manuala jak rozebrac klamke
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Klamkę prosto rozebrać. Membranę odkręcasz dwoma torxami. Nie radzę wyciągać membrany od dekla, bo możesz urwać cycek odpowietrzający.
Odkręcasz później klamkę od korpusu. Zdejmujesz seggera i wychodzi Ci całe serce klamki.
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Wczoraj odebrałem swojego staruszka z serwisu gdzie wymieniono olej i odpowietrzono hamulec i niestety po założeniu zacisku na tarczę koło nie chce się kręcić a tłoczków cofnąć już nie idzie...
chyba czas na zmianę hamulca...
dodam, że z przednim hamulcem nigdy nie miałem żadnych problemów a z tylnim bez względu na to czy sam odpowietrzam czy oddam do serwisu jest cały czas problem...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

greg2405 pisze:Wczoraj odebrałem swojego staruszka z serwisu gdzie wymieniono olej i odpowietrzono hamulec i niestety po założeniu zacisku na tarczę koło nie chce się kręcić a tłoczków cofnąć już nie idzie...
chyba czas na zmianę hamulca...
dodam, że z przednim hamulcem nigdy nie miałem żadnych problemów a z tylnim bez względu na to czy sam odpowietrzam czy oddam do serwisu jest cały czas problem...
Możliwe, że masz za dużo płynu. Weź wyjmij zatyczkę odpowietrzania w klamce. Obwiń klamkę szmatą i rozepchnij tłoczki.
Powinno pomóc.
Ja miałem w swojej karierze 3 kpl. Ninów. I z tym problemów nie miałem. Jedyny mankament, to krzywiące się klocki, nie równe zużywanie się klocków oraz pękające tłoczki.
swimfanswimfan
Posty: 57
Rejestracja: 10.11.2011 11:57:03
Kontakt:

Post autor: swimfanswimfan »

chyba musze sie blizej przyjrzec klamce bo jak ja naciskamto eydaje dzwiek jaby wszystko w niwj bylo naprezone na maxa:(
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

ari4 pisze:Możliwe, że masz za dużo płynu. Weź wyjmij zatyczkę odpowietrzania w klamce. Obwiń klamkę szmatą i rozepchnij tłoczki.
Powinno pomóc.
Ja miałem w swojej karierze 3 kpl. Ninów. I z tym problemów nie miałem. Jedyny mankament, to krzywiące się klocki, nie równe zużywanie się klocków oraz pękające tłoczki.
Już tak robiłem przed oddaniem do serwisu ale tłoczki wracały co wskazuje na to, że za nimi było najprawdopodobniej powietrze...:-)
Spróbuję jeszcze raz i zobaczymy...
Tak czy inaczej ten Hayes to już staruszek...:-)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Staruszek, nie staruszek. Jak się dobrze wyserwisuje hampel, to działa jak nówka ;) . Kwestia tylko zużycia części typu piwot klamki i itp.
swimfanswimfan
Posty: 57
Rejestracja: 10.11.2011 11:57:03
Kontakt:

Post autor: swimfanswimfan »

znalazlem cos takiego http://www.hayesdiscbrake.com/wp-conten ... ForWeb.pdf
Nie radzę wyciągać membrany od dekla, bo możesz urwać cycek odpowietrzający.
tego sformuowania nie rozumiem,czyli jak?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

W deklu masz otwór, przez który przechodzi "cycek" odpowietrzający membranę (tam gdzie wchodzi od zewnątrz ta zatyczka).
Odlew dekla ma często w tym otworze zadziory. Trzeba naprawdę DELIKATNIE obchodzić się z tą membraną, żeby nie urwać tego "cycka".
swimfanswimfan
Posty: 57
Rejestracja: 10.11.2011 11:57:03
Kontakt:

Post autor: swimfanswimfan »

to zmienia postac rzeczy:).
Ktos kiedys wspominal ze ta membrane wydmuchuje sie sprezonym powietrzem,dzieki ari4 za info bo sie glowilem o co chodzi duzo rozjasnieles :lol:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość