66 RC problem z regulacjami
66 RC problem z regulacjami
Witam
Kolega ma 66 RC z 2005 roku. Chłopak się nie zna. Zobaczyłem, że regulacje ( złote pokrętła ) kręcą się w nieskończoność i nie wpływa to jakoś na prace amora. Czasem coś w nim lekko strzeli i tyle. Prawdopodobnie coś jest zepsute bo tak nie powinno być. Co może być przyczyną? I jak ewentualnie to naprawić ?
Szukałem coś na ten temat w necie ale mało co jest napisane.
Dzięki za pomoc.
Kolega ma 66 RC z 2005 roku. Chłopak się nie zna. Zobaczyłem, że regulacje ( złote pokrętła ) kręcą się w nieskończoność i nie wpływa to jakoś na prace amora. Czasem coś w nim lekko strzeli i tyle. Prawdopodobnie coś jest zepsute bo tak nie powinno być. Co może być przyczyną? I jak ewentualnie to naprawić ?
Szukałem coś na ten temat w necie ale mało co jest napisane.
Dzięki za pomoc.
Jest jeszcze jedna możliwość!
Sam mam ten model 66. i kilka razy mi się to przydażyło.
Otóż korki przykręcane są do tłumików. Często przeciwnakrętka się rozkręca (jest ona czerwonego koloru) i korki potrafią się odkręcić od tłumików. Przez co jest brak możliwości regumacji.
Odkręć korki nasadówką i zobacz czy te czerwone nakrętki są skontrowane. Jeżeli są luźne, to trzeba wkręcić na maxa korek w tłumik (do oporu ale nie za mocno!) i skontrować je czerwoną przeciwnakrętką.
Prościej się nie dało
.
Teraz doczytałem, że coś stuka przy pracy amorka. To na 99% to co pisałem. Odkręcaj korki i naprawiaj.
Jakby co, to foty mogę Ci podesłać co i jak powinno wyglądać.
Sam mam ten model 66. i kilka razy mi się to przydażyło.
Otóż korki przykręcane są do tłumików. Często przeciwnakrętka się rozkręca (jest ona czerwonego koloru) i korki potrafią się odkręcić od tłumików. Przez co jest brak możliwości regumacji.
Odkręć korki nasadówką i zobacz czy te czerwone nakrętki są skontrowane. Jeżeli są luźne, to trzeba wkręcić na maxa korek w tłumik (do oporu ale nie za mocno!) i skontrować je czerwoną przeciwnakrętką.
Prościej się nie dało

Teraz doczytałem, że coś stuka przy pracy amorka. To na 99% to co pisałem. Odkręcaj korki i naprawiaj.
Jakby co, to foty mogę Ci podesłać co i jak powinno wyglądać.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Napiszę Ci. Bo musiałbym rozbierać amorka. Jak sobie nie poradzisz, to wtedy Ci prześlę.
Na początku spuszczasz wiatr z goleni.
1. Odkręcasz korek nasadówką.
2. Korka nie powinno dać się wyjąć (jest przykręcony do tłumika).
3. Jeżeli korek da się wyjąć, to ściskasz amora, żeby gwint tłumika wystawał.
4. Czerwoną nakrętkę wkręcasz do końca gwintu na tłumiku.
5. Nakręcasz korek na tłumik do końca gwintu (ręką nie kluczem!).
6. Teraz tę czerwoną nakrętkę wykręcasz i kluczem 10 kontrujesz nią korek. Żeby skontrować, to nasadówką trzymasz korek i 10 skręcasz czerwoną nakrętkę. Z czuciem! Pamiętaj, że to wszystko jest aluminiowe i łatwo zerwać gwint.
Daj znać, czy sobie poradziłeś. Jakby co, to wspomogę Cię fotami.
Na początku spuszczasz wiatr z goleni.
1. Odkręcasz korek nasadówką.
2. Korka nie powinno dać się wyjąć (jest przykręcony do tłumika).
3. Jeżeli korek da się wyjąć, to ściskasz amora, żeby gwint tłumika wystawał.
4. Czerwoną nakrętkę wkręcasz do końca gwintu na tłumiku.
5. Nakręcasz korek na tłumik do końca gwintu (ręką nie kluczem!).
6. Teraz tę czerwoną nakrętkę wykręcasz i kluczem 10 kontrujesz nią korek. Żeby skontrować, to nasadówką trzymasz korek i 10 skręcasz czerwoną nakrętkę. Z czuciem! Pamiętaj, że to wszystko jest aluminiowe i łatwo zerwać gwint.
Daj znać, czy sobie poradziłeś. Jakby co, to wspomogę Cię fotami.

Olej nie poleci.
Tam nie ma co popsuć.
Da się zrobić z nich 170mm. Wystarczy stulejki zmienić. Wszystko jest w service manualu
.
Tutaj masz foty:
http://ari4.pinkbike.com/album/For-Frcol/
Ładnie widać tę czerwoną nakrętkę. Tak to powinno wyglądać.
A ta tulejka u mnie na zdjęciach, co w części zakrywa tę nakrętkę, to właśnie służy do podwyższania skoku. 10 min roboty i masz 170cm skoku
.
Tam nie ma co popsuć.
Da się zrobić z nich 170mm. Wystarczy stulejki zmienić. Wszystko jest w service manualu

Tutaj masz foty:
http://ari4.pinkbike.com/album/For-Frcol/
Ładnie widać tę czerwoną nakrętkę. Tak to powinno wyglądać.
A ta tulejka u mnie na zdjęciach, co w części zakrywa tę nakrętkę, to właśnie służy do podwyższania skoku. 10 min roboty i masz 170cm skoku

Re: 66 RC problem z regulacjami
Dobra jak pójdzie powiem jutro albo w pon. Dzięki wielkie za pomoc ;]. Mam nadzieje, że to będzie to.
Re: 66 RC problem z regulacjami
Rozkręciliśmy amor i w lewym goleniu jest zerwany gwint, także korek od razu wyskoczył. W prawym goleniu czerwona śrubka była luzem ;/ Zastanawiam się kto go tak urządził. Prawy goleń prawdopodobnie jeszcze można uratować. Jutro daje go do Gregorio i zobaczymy co oni z tym zrobią i za ile...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość