[Amortyzator] Marzocchi RC3 - serwis

foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Witam Panów, uporałem się z przyczyną, robiłem sekunda po sekundzie z filmem:) choć to co u mnie było przyczyna nie jest pokazane w filmie. Po pompowaniu olejem tłumika w ladze wytwarza sie cieśninie, które straszliwie ciągnie lagę w dół, dlatego tak wolno wracał. skręciłem wszystko, odwróciłem amora i troszkę ale zaznaczam troszkę popuściłem dolną śrubkę, zeszło powietrze, zakręciłem i amor jak nówka:):)Banan na twarzy. Boogiel i Pietryna dzięki wielkie za cenne rady i pomoc-> stawiam piwko:)Pozdrawiam serdecznie.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

foster pisze:Po pompowaniu olejem tłumika w ladze wytwarza sie cieśninie
?? To jest fizycznie lekko niemożliwe bo powietrze które ucieka z tłumika zajmuje miejsce oleju z goleni. Jak miało by się tam podciśnienie zrobić? Chyba że skręcałeś wszystko na skompresowanej goleni to wtedy rozumiem bo ta różnica ciśnień robi sporo.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

właśnie tak zrobiłem:) pierwszy raz to robiłem i nauka kosztuje:) A swoją droga mam jeszcze jdno pytanie. http://marzocchi.ru/resources/forks/PDF ... _6K9QY.pdf t jest amorek rozłożony na czynniki pierwsze. Mam pytanie odnośnie części nr 53. Z jednej strony jest ona węższa,a z drugiej szersza, oczywiście chodzi mi o te wypustki. którą stroną należy włożyć ja w sprężynę. Wiem że może trochę nie jasno ale Ci co rozbierali ten amorek będą wiedzieć o co chodzi. Z góry dziękuje.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Są dwie części 53.

Generalnie w starszych był podobny element i on był zrobiony tak że jedna strona dobrze pasowała do sprężyny a druga do tulei. Wg mnie tutaj masz tak samo.

Z resztą w tym też taki jest. Chodzi mi o to na co zakłada się oring 84.

Swoją drogą ciekawi mnie co to jest element 81... Naklejka?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Witam Panowie, dziś byłem pierwszy raz po serwisie mojego 888 na jeździe i zauważyłem że amorek lekko strzela, przy wjazdach na krawężnik albo kiedy lagi całkowicie sie wysuną< lot> i ląduje. Ta przypadłość do zapewne wina sprężyny, jest dosyć długa i pewnie się obija o lagę z wewnątrz. Czy jest jakaś rada na ta przypadłość?? Z góry dziękuje. Pozdrawiam
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Zakładasz na nią opaskę termokurczliwą. ALe mi to jebie i nie chce mi się tego robić, na trasie się nie obija, tylko w parkingowych warunkach.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

czyli wkładam sprężynę w opaskę, przycinam na odp. dł, biorę zapalniczkę, jadę do okola sprężyny i wkładam do lagi i zakręcam tak??
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

na końcach i w środku po kawałeczku. nie wiem jak to sie robi, ale instrukcje znajdziesz w necie jak co ;)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

pietryna pisze:Swoją drogą ciekawi mnie co to jest element 81... Naklejka?
Wygląda właśnie na opaskę na sprężynę, żeby się nie obijała.
boogiel pisze:na końcach i w środku po kawałeczku. nie wiem jak to sie robi, ale instrukcje znajdziesz w necie jak co ;)
Na końcach trzeba? Mnie się zdaje, że wystarczy tylko kilka na środku, bo tam sprężyna najbardziej się wybacza.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

to zrobię tak poucinam 4 kawałki po 2 cm i wsadzę je w 2 w okolicach końca a 2 w środku??
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

foster pisze:to zrobię tak poucinam 4 kawałki po 2 cm i wsadzę je w 2 w okolicach końca a 2 w środku??
Nie wiem, czy jest sems oklejania sprężyny na końcach. Ona tam jest pewnie osadzona w gniazdach i nie ma prawa w tych miejscach obcierać o goleń.
Ja bym dał te kawałki trochę szersze i bliżej środka sprężyny.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Obrazek
Proste rzeczy utrudniacie panowie :)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

O właśnie już gdzieś tę fotę widziałem :) . O to mi chodziło.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

A ja bym lekko rozgiął na jednym z końców tak żeby była szczelina między tymi zwojami(minimalna starczy) i naciągnął tam opaskę o ~średnicy drutu na całą długość sprężyny.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

http://www.pinkbike.com/photo/8312779/
Tutaj akurat fotę znalazłem. Ja bym to tak zrobił i nie kombinowałbym.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Jak wrócę do domq to wezmę się za robotę. Dam znać,a póki co jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Witam, zakupiłem rurę termokurczliwą i wiozłem się do roboty. Po nałożeniu jej w 3 miejscach( dł. każdego kawałka ok 3 cm) i dopasowaniu do sprężyny za pomocą zapalniczki, okazało się że dosyć ciężko wchodzi w lagę, rzekł bym nawet na maksa ciężko. Muszę jutro podjechać do jakiegoś elektronicznego i zapytać o rurę o podobnej średnicy lecz z cieńszymi ściankami. Nie wiadomo czy takie są.:(
Korn_8
Posty: 125
Rejestracja: 16.10.2011 19:29:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Korn_8 »

pietryna pisze:A ja bym lekko rozgiął na jednym z końców tak żeby była szczelina między tymi zwojami(minimalna starczy) i naciągnął tam opaskę o ~średnicy drutu na całą długość sprężyny.
Może spróbuj w ten sposób, mniejsza średnica = cieńsze ścianki.
W elektronicznych raczej nie sprzedają koszulek termokurczliwych z myślą o sprężynach do amortyzatorów :?
Centruję i zaplatam w Krakowie, zapraszam do współpracy.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Są naprawdę grube z tego co widziałem. Ale czy aż tak grube?

Na sprężynę z goleni 32mm na 100% będzie. Ale na większe to już taki pewny nie jestem :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości