Serwis Manitou Swinger 4way [216mm]

alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Serwis Manitou Swinger 4way [216mm]

Post autor: alvdh »

Witajcie, mam w zasadzie problem ze Swingerem. Jak wiadomo jego praca nie jest powalająca, więc zdecydowałem się na usunięcie SPV. Dobra wyczytałem gdzieś na forum, że zamiast niego należy podłożyć shimy, czyli małe blaszki, ale zamiast shimów dałem ten kapselek spv, jeśli skręcę eto n ie ma luzu, ale pierścień spv (ten złoty został usunięty) ... Dobra teraz inna sprawa, bo tego nie mogłem nigdzie znaleźć, na jakiej głębokości powinien znajdować się kapsel IFP, wcisnąłem go do końca włożyłem tłok. kapsel z gwintem przesunąłem lekko za oczko od tłumienia powrotu. okej, skręciłem wszystko ok, napompowałem zbiorniczek do 170 Psi. Założyłem damper do ramy i nisetety powrót nie działa ;/ co może być przyczyną ?
Głębokość ifp jest za duża ? - proszę o podanie jej głębkości, i jeśli jest gdzieś odpowiedni poradnik jak zrobić serwis tego dampera i poradnik od usunięcia spv, bo przejrzałem już ze 200 stron i for i nie znalazłem nic sensownego ...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Boże...

Powrót nie działa bo nic nie blokuje otworów kompresji. Czy naprawdę tak ciężko poświęcić chwilę i przemyśleć jak się przelewa olej przez otwory, co go blokuje i ogranicza? Myślałem że to dla każdego naturalna rzecz ale widzę że nie...
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

pietryna pisze:Boże...

Powrót nie działa bo nic nie blokuje otworów kompresji. Czy naprawdę tak ciężko poświęcić chwilę i przemyśleć jak się przelewa olej przez otwory, co go blokuje i ogranicza? Myślałem że to dla każdego naturalna rzecz ale widzę że nie...
W serwisie damperów jestem początkujący, więc mam prawo nie wiedzieć...
Czyli z tego co rozumiem na otwory mam nałożyć blaszkę, tak ?
standby
Posty: 59
Rejestracja: 25.03.2011 19:12:52
Kontakt:

Post autor: standby »

szukaj tematu na forach zagranicznych.Ja kiedyś coś na ruskich stronach znalazłem ,teraz tylko to mam ,może w czymś pomogę?

http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=353706
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Myślisz że ja wiedziałem jak rozebrałem swój damper? Miałem mgliste pojęcie ale posiedziałem nad tym chwilę... nauka, szczególnie samodzielna procentuje.
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

standby pisze:    

szukaj tematu na forach zagranicznych.Ja kiedyś coś na ruskich stronach znalazłem ,teraz tylko to mam ,może w czymś pomogę?

http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=353706
Dzieki, coś pomogło :).


Wlozylem shimy i nadal tłumienie nie dziala , zalaczam obrazek

Obrazek
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Bo nadal otwory odpowiedzialne za przepływ oleju podczas kompresji są odsłonięte...
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

pietryna pisze:Bo nadal otwory odpowiedzialne za przepływ oleju podczas kompresji są odsłonięte...
Czyli które to te, po lewej czy po prawej patrząc z tej strony... ?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

poza tym nawaliłeś podkładek przez co iglica nie bedzie prawidłowo zamykać otworu odpowiedzialnego za powrot. ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... alving.jpg
Mogą wystawać tylko końcówki otworów zrobionych gwiaździście. Cała reszta musi być przykryta. Przy okazji ogólna grubość wszystkich elementów musi być co najmniej bardzo zbliżona do ogólnej grubości komory spv i tej podkładki.

W takim kształcie jak u ciebie na zdjęciu nic nie ma prawa działać poprawnie.
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

Zauwazylem, ze chyba w ogóle mi iglica nie pracuje ... ponieważ pokrętło wykręciłem na skręconym damperze, to możliwe ??

Poskładałem teraz to tak, ale nadal nie działało ..

Obrazek
Obrazek
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Odpowiedź na Twoje pytanie:
off_road pisze:poza tym nawaliłeś podkładek przez co iglica nie bedzie prawidłowo zamykać otworu odpowiedzialnego za powrot. ;)
Rozumisz?

A tak poza tym, to logiczne, że otwory (te szerokie) mają być zakryte. Odkryte tylko te okrągłe.
Przy takim "secie" równie dobrze mógłbyś złożyć go bez tych podkładek - głowę daję, że będzie chodził tak samo. One nie spełniają w ogóle swojego zadania.
Pogoogluj trochę i poszukaj jak działa amortyzator, to powinno Ci zobrazować, jak powinieneś poukładać shimy.
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

Czyli mam dać jedną większą podkładkę, która przykryje te szerokie oczko ?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Tak. Ale nie za grubą. Musisz dać taką, żeby mogła się wyginać. Zakrywa ona otwory podczas reboundu i podczas wolnej kompresji (olej wtedy przepływa przez okrągłe otwory). Przy szybkiej kompresji otwiera się duża podkładka, którą musisz umieścić zamiast SPV.

Przy takim ułożeniu shimów jak na zdjęciu, regulacja powrotu nie będzie Ci działać, bo olej zamiast przepływać przez iglicę z oporem, będzie przepływał luźno przez te niezakryte otwory.

Po zalaniu olejem, amiętaj tylko o odpowiedniej odległości pływaka w zbiorniczku!
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

ari4 pisze:Tak. Ale nie za grubą. Musisz dać taką, żeby mogła się wyginać. Zakrywa ona otwory podczas reboundu i podczas wolnej kompresji (olej wtedy przepływa przez okrągłe otwory). Przy szybkiej kompresji otwiera się duża podkładka, którą musisz umieścić zamiast SPV.

Przy takim ułożeniu shimów jak na zdjęciu, regulacja powrotu nie będzie Ci działać, bo olej zamiast przepływać przez iglicę z oporem, będzie przepływał luźno przez te niezakryte otwory.

Po zalaniu olejem, amiętaj tylko o odpowiedniej odległości pływaka w zbiorniczku!

Nareszcie zrozumiałem :). Pływak powinien być an 43mm bodajże tak ?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

alvdh pisze:Nareszcie zrozumiałem :). Pływak powinien być an 43mm bodajże tak ?
Mam nadzieję ;) .
Odległość pływaka zależy od skoku dampera.
Ja w moim DHX sam ustawiłem pływak. Dałem mniejszą odległość (bardziej się utwardza).
Musisz uważać, żeby odległość pływaka nie była za mała i nie za duża.
W Manitou jest taki feler, że pływak nie ma otworu, i jak źle umieścisz pływak, to na nowo trzeba rozkręcać damper.
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

Panie, a skad ja takiego dużego shima mam dać, te shimy mam z ROCO, wiekszych juz nie ma ?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Haha. Ja myślałem, że jak się zabierasz za to, to masz te shimy.
Niestety nie mogę Ci pomóc (jestem koniem ;P).
Jak masz dorabiać shima, to lepiej załóż z powrotem SPV. Robiąc taki "mod", na pewno damper nie będzie lepiej pracował.
Załóż SPV z powrotem, dobrze go złóż i śmigaj.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Możesz założyć sprężynę i jedną większą podkładkę. Ale ta sprężyna musi być w miarę mała jak i dość twarda.
Być może da się użyć zamiast sprężyny krążków z gumy.
Możesz dorobić z plastiku coś na wzór "sprężyny" w tłumiku motion control odpowiedzialnej za pracę floodgate.

Ale mam wrażenie że nie będziesz umiał tego zrobić. Załóż z powrotem spv albo znajdź blachę(najlepiej nierdzewną) 0,2-0,3mm oraz otwornicę do glazury. Wytnij sobie odpowiednie shimy.


Nie obraź się ale mam wrażenie że niestety każde z powyższych przekracza twoje umiejętności. No może spv uda ci się poprawnie złożyć aczkolwiek też zauważyłem że nie jest to takie proste dla niektórych... Po prostu nie rozumiesz jak działa tłumienie w tłumiku a zabieranie się do modyfikacji czegoś bez zrozumienia zasady działania nigdy nic dobrego nie przynosi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości