Serwis Manitou Swinger 4way [216mm]

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ze sprężyną zrobisz to samo co robi platforma ;) Poza tym to dalej będzie system 0-1 duzo tlumienia -> brak tlumienia

Juz bym chyba został przy spv oryginalnym.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Damper jest o tyle beznadziejny że nie można sobie dowolnie ciśnienia zmieniać. W amorze niby minimum 30psi ale można się bawić od 0(brak tłumienia) do 30(minimalna platforma).

Poskładaj tak jak było, IFP daj najpłycej jak możesz i najniższe możliwe ciśnienie. Więcej dla spv zrobić się nie da.
W sumie nie wiem czy najpłycej to IFP... niby na początku ugięcia lepiej ale im dalej w skok tym kolejne ugięcie będzie wymagało większej siły żeby przełamać blokadę. IFP płytko z kolei to silna blokada na początku ale niewielkie jej zmiany względem położenia.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

30psi? Przeciez swingery ledwo ogarniają 60psi bez zapowietrzenia ;)
na 50 juz po paru zjazdach zapowietrzony.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Mnie też to zdziwiło. Fakt, że mam DHX, ale u mnie jest minimum 75 PSI.
Na bank się zapowietrzy.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

30psi w spv a w widelcu a nie damperze. Tam nie ma pływaka więc ciśnienie służy tylko zamykaniu zaworu a nie wypychaniu oleju żeby nie zrobiło się w komorze z olejem podciśnienie.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

alvdh Tutaj coś ciekawego przez przypadek znalazłem - tuning 4-waya. Niby do wersji air, ale myślę, że może być podobna budowa ;) :
http://frazzle.pinkbike.com/album/swinger-4-way-air/
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

Założyłem spowrotem platformę spv... i jest problem, zalny olejem 2,5 w. Damper ugina sie pocztkowo na 2 cm około a dlej jakby był przeskok zapowietrozny coś w tym stylu, i dalej działa znowu ... Wiecie co to może być ;( ? Tłumienie powrotu natomiast ma
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Zobacz, czy dobrze SPV złożyłeś (przerwa 0,6 mm). Wszystko masz w manualu. Możliwe, że źle zalałeś olejem, albo uginałeś go bez wiatru i się zapowietrzył.
BTW.
Tylko 2,5W?! Z tego co wiem, to do 6-way gęstszy się leje. Więc w 4-way będzie podobnie.
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

Przerwa 0.6 mm jest. Napompowany był. Jak źle mogłem zalać zrobiłem anstępująco ..

Kapsel w zbiorniczku wdusiłemna 43mm (olej pod nim jest, zalałem obydwie komory i dopiero go wcisnąłem), zakręciłem komorę powietrzną. Włożyłem tłok (te czarne z gwintem nie wime jak nazwać, było minimalnie za oczkiem powrotu,, wszystko skręciłem nadmuchałem odpowiednio psi.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

alvdh pisze:(olej pod nim jest, zalałem obydwie komory i dopiero go wcisnąłem),
A zamoczyłeś ifp w oleju? Generalnie pewnie wkładanie ifp zamknęło powietrze pod. Menisk wypukły w rezerwuarze i ifp zamoczony w oleju.
- A palec w dupie był?
- Nie.
- To tamtędy się światło dostało.
Co do tego tuningu to jak widzę jest to to samo o czym mówiłem. Gruba podkładka i sprężyna która ją dociska.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Pietryna temat o damperze a Ty piszesz o przednim amorze wtf?
Gosc moze Cie posluchał i wbił 30psi do dampera a teraz zdziwko, ze zapowietrzony.

Chociaż z drugiej strony, gośc nie ma zielonego pojecia co robi wiec pewnie nieumiejętnie poskładał i zamknął powietrze w środku.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
alvdh
Posty: 44
Rejestracja: 24.04.2011 21:19:46
Kontakt:

Post autor: alvdh »

Widze, że chyba nieczego się tutaj nie dowiem ;]. Dzieki za pomoc .

Temat do zamknięcia
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

alvdh pisze:Widze, że chyba nieczego się tutaj nie dowiem ;]
Bo zabierasz się za coś, o czym nie masz pojęcia ;) .
Zalewanie dampera olejem jest jednakowe dla każdego dampera. Wystarczy poszperać. Na forum jest kilka tematów. Poszukaj coś o foxach albo o 6-wayach. Procedura jest ta sama.
W Foxach jest łatwiej, bo pływak IFP ma otwór, a Swingery już nie mają i procedura jest troszkę inna. Wystarczy metodą dedukcji dojść, jak zalać bez zapowietrzenia.

Mi 2 miesiące temu tłok w DHX 3.0 się odkręcił i wszystko się w środku pomieszało. W takim wypadku musiałem rozkręcić damper.
Na początku byłem zielony. Godzinami siedziałem i szukałem czegoś w necie. W końcu coś znalazłem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości