[amortyzator] jak rozebrać/złożyć ...

typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

[amortyzator] jak rozebrać/złożyć ...

Post autor: typek99 »

Witam.
Potrzebuje waszych mądrych rad :D
Chciał bym sie dowiedzieć jak rozebrać na części amortyzator: marzocchi junior t 2003r?Oraz czy jest możliwość podmiany sprężyny na np. miększe.I jeżeli jest to do zrobienia,to bym prosił o podanie linku z takową rzeczą na sprzedaż.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Sam szukaj... Ciężko będzie dostać te sprężyny. Taniej i szybciej byłoby u tokarza zrobić sprężynę powietrzną a'la protone.

A rozkręcić to banał. Odkręcasz dół, zlewasz olej wyciągasz golenie i rozkręcasz dalej.
Przyda się parę kluczy parę nasadek i szczypce segera(chyba że te tłumiki wychodzą przez górę bo takie opcje też widziałem).
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

z tymi tłumikami wyjmowanymi górą-to niezła opcja-
mmam 2 szt 66 vf2 + jeszcze jedne kumpla- rocznik ten sam,a tylko w jednych da sie wyciągnąć górą,w pozostałych 2 trzeba zdejmować segery
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

typek99 pisze:Witam.
Potrzebuje waszych mądrych rad
Chciał bym sie dowiedzieć jak rozebrać na części amortyzator: marzocchi junior t 2003r?Oraz czy jest możliwość podmiany sprężyny na np. miększe.I jeżeli jest to do zrobienia,to bym prosił o podanie linku z takową rzeczą na sprzedaż.
Polska piękny kraj..... szkoda ze tak upadły.. przez co ? przez ludzi dzięki którym inni kombinują....do sedna: chłopie bez urazy... nie wiesz od tego sa autoryzowane serwisy... czemu ? chętnie jak chcesz wdać sie w temat podam parę "za" :) na PW
rowerek PB Spider Suspensions boss!
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

kubuspunxdh pisze:do sedna: chłopie bez urazy... nie wiesz od tego sa autoryzowane serwisy...
Chyba bym musiał być jeszcze 5x bardziej leniwy niż jestem, żeby oddawać juniora do serwisu...
Poziom skomplikowania budowy tego amora jest na poziomie cepa, żadnych specjalistycznych narzędzi nie potrzeba. Samemu można zrobić serwis równie dobrze, a prawdopodobnie lepiej od większości "autoryzowanych" punktów.

Tu jest 2004, praktycznie to samo poza możliwością odkręcenia dolnej półki:
http://www.pinkbike.com/photo/5972846/ O ile dadzą się te nakrętki na końcach tłumików odkręcić, to nie potrzeba szczypców segera bo tłumiki wyjdą górą.
Zaczynasz od odkręcenia korków, wyjęcia sprężyn i zlania oleju (ściskając i rozciągając amora żeby jak najwięcej wypłynęło), potem odkręcasz śruby na dole i wyciągasz golenie górne z dolnych. Następnie wyciągasz tłumiki i możesz wszystko ładnie wymyć itd.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

kubuspunxdh pisze:Polska piękny kraj..... szkoda ze tak upadły.. przez co ? przez ludzi dzięki którym inni kombinują....do sedna: chłopie bez urazy... nie wiesz od tego sa autoryzowane serwisy... czemu ? chętnie jak chcesz wdać sie w temat podam parę "za" :) na PW
Ehh tu się nie dogadamy. :P
Ja ze swoim samochodem też nie pojadę do mechanika(chyba że planowanie głowicy, tulejowanie cylindrów itp. sprawy związane z precyzyjną obróbką elementów silnika) bo mnie nie stać. Poza tym uważam że to frajda grzebać w czymś samemu.

A że to pewnie dzieciak i nie ogarnia. Jeśli nie będzie wykazywał roszczeniowej postawy tylko faktycznie próbował się czegoś dowiedzieć to czemu mu nie pomóc?


A Polska jest upadłym krajem nie z powodu ludzi. Przynajmniej nie bezpośrednio. Wręcz z powodu tego kombinowania uważam że to jeszcze jakoś się trzyma kupy :P
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

Dziękuję wam za pomoc.A jaki olej bym mógł zakupić i wlać do tego amorka pod wage około 50kg?I czy mógł by ktoś dla mnie wypisać w punktach dokładnie jak rozebrać ten amrotyzator? :roll:
Joiner
Posty: 12
Rejestracja: 01.09.2011 18:13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Joiner »

Niby uniwersalnie i firmowo, by zyskać optymalną pracę polecają olej 7.5W
Ja przy wadze 70kg używam 10W i świetnie tłumi, ani razu mi nigdzie nie dobił. (Super T Pro '04)
7.5W raczej wystarczy.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli stać cię to kup dwa motule. Dasz 70zł za 2l 5w i 10w i będziesz mógł sobie do woli mieszać. Chyba że ty tam masz tą wewnętrzną regulację imbusem to nie ma co się bawić.

Stosunek 4.5:1 oleju 5 i 10 daje mniej więcej lepkość oryginalnego.
Bajkersik
Posty: 97
Rejestracja: 26.07.2011 21:59:25
Kontakt:

Post autor: Bajkersik »

typek99 pisze:czy mógł by ktoś dla mnie wypisać w punktach dokładnie jak rozebrać ten amrotyzator?
Oto instrukcja:
1) Wykręć amortyzator z ramy ( jeśli masz rozbieralne półki to wyjmij jedynie z półek, jeśli dolna półka na stałe to niestety musisz na sterach rozebrać)
2) Odkręć górne korki kluczem oczkowym lub nasadowym
3) Ugnij amortyzator i wyjmij sprężyny.
4) Odwróć amortyzator do góry nogami i uginaj go żeby jak najwięcej oleju wyleciało
5) Odkręć śruby na dole.
6) Wyjmij lagi. (jesli nie chca wyjść możesz obrócić amor do góry nogami i DELIKATNIE puknąć młotkiem w końcówki tłumików wystające z dolnych goleni)
7) Odkręcasz nakrętki na dole tłumików
8) Wypychasz jakimś długim czymś tłumiki przez górę
9) WSZYSTKO DOKŁADNIE CZYŚCISZ DO SUCHA
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

dzięki że mi wszystko dobrze opisałeś
1)a jak z wlaniem oleju?
2)czy mostki zintegrowane i dedykowane pod np boxxer'a,888 będą pasowały pod mój amortyzator?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Ad 1 - wlewasz tyle, ile jest w instrukcji na stronie Marza. Robisz to przed skręcenim korków, prawie na końcu, jak już wideł jest spowrotem w kupie.
Ad 2 - nie będą, potrzebujesz mostka pod Juniora/Super T/Shivera/Monstera.
Marzocchi miał 2 modele:
http://www.pinkbike.com/photo/2005938/ krótki
http://www.pinkbike.com/photo/4438163/ długi
I czasem trafiają się inne, np Funn http://www.pinkbike.com/photo/7807594/
Od 888 też nie pasują jakby co.
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

nie działają linki :?
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

typek99 pisze:nie działają linki
jak nie jak tak :D
pietryna pisze:Ehh tu się nie dogadamy. :P
no tak spotkać się cza jebnąć ze 3 butelczyny i będzie wszystko grało :) kiedyś mnie może wspomnisz ... :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
jakubas101
Posty: 171
Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
Kontakt:

Post autor: jakubas101 »

Podepnę się.
Czy ma jakieś znaczenie kolejność sprężyn? Moim zdaniem powinna być najpierw dłuższa a potem krótsza. Czyli odwrotnie niż na zdjęciu. Jak to jest? :D
DeStRoY
Wilkuxx
Posty: 64
Rejestracja: 11.07.2010 14:31:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wilkuxx »

Najpierw dluzsza, potem krotsza.
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

A czy rozsądna była by wymiana samego oleju bez czyszczenia całego amortyzatora od wewnątrz?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie ma to najmniejszego sensu.
jakubas101
Posty: 171
Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
Kontakt:

Post autor: jakubas101 »

Wilkuxx dzięki.

Najgorszy syf zostanie. Poza tym nie masz pewności ile nalać nowego oleju. Zawsze może coś zostać.
DeStRoY
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości