Tarcza przenosi drgania na cały rower - jak temu zapobiec?
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
miałem signa jednozawias i działał tragicznie, tarcza przenosiła drgania na cały rower,zamiast zawieszenia hamulec otrzymywał część siły, a podczas jazdy wcale to nie było takie oczywiste.
Zaciśnij hamulec i zacznij mocno uginać tył efekt: zawieszenie wariuje + trzaski
Jak nie masz dope, zawieszenie się częściowo blokuję, tak samo miałem w signie,Problem dotyczy wyłącznie tylnego hamulca w Stinkaczu, który w trakcie hamowania wprawia cały rower w nieprzyjemne drgania, wydając głośny dźwięk "buczenia".
Dwóch znajomych miało takie sensacje przy seryjnych stinkaczach na hayesach. Po zmianie ramy przeszło.
Ja się spotkałem w Signie FR z czymś takim, jeśli Ci to pomoże, to zmiana hamulca nic nie dała, ramę sprzedałem i nigdy się nie dowiedziałem jaka była przyczyna.![]()
Zaciśnij hamulec i zacznij mocno uginać tył efekt: zawieszenie wariuje + trzaski
a czy nie jest to czasem szarpanie, jakby bardzo szybkie hamowanie pulsacyjne?
LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
ryżu_, dobrze to ująłeś, właśnie coś takiego + to, co opisał nhp890 w swoim Treku Session...
nhp890, czy masz tak może z klockami metalicznymi spiekanymi, czy każdym rodzajem klocków?
k-a-m-i-l, większość ram jednozawiasowych nie ma DOPE lub podobnych patentów i działa bez tego dobrze, więc to wina braku DOPE raczej nie jest.
Las3k_91 Ldz, też uważam, że to zbieg kilku niekorzystnych zjawisk. Trochę poobserwowałem, poczytałem o tym na forach motocyklowych i obstawiam szacunkowo:
30% wpływ małej sztywności tylnego wahacza ramy,
30% małej sztywności tarczy Hayesa,
5% z racji nieregularnych wycięć w tarczy,
25% z powodu 3-częściowej, niesztywnej ośki w moim przypadku
i 10% że przyczyną jest użytkowanie klocków metalicznych, które przy niezbyt agresywnej jeździe mogą się zeszklić i powodować hamowanie "pulsacyjne/przerywane - w wysokich częstotliwościach", o którym wspomniał ryżu_. Takie zjawisko znalazłem opisane na forum w jakimś motocyklu.
Dziś kupiłem i założyłem dla odmiany klocki półmetaliczne. Po dotarciu będę w stanie określić czy szacowane 10% istnieje czy nie. W przypadku dalszych niepowodzeń mam już upatrzone: tarcze Formula alu, sztywniejszy wahacz z poprzeczką od Stinky 2007 i ośkę mavica przelotową. Prawda prędzej czy później wyjdzie więc na jaw

nhp890, czy masz tak może z klockami metalicznymi spiekanymi, czy każdym rodzajem klocków?

k-a-m-i-l, większość ram jednozawiasowych nie ma DOPE lub podobnych patentów i działa bez tego dobrze, więc to wina braku DOPE raczej nie jest.
Las3k_91 Ldz, też uważam, że to zbieg kilku niekorzystnych zjawisk. Trochę poobserwowałem, poczytałem o tym na forach motocyklowych i obstawiam szacunkowo:
30% wpływ małej sztywności tylnego wahacza ramy,
30% małej sztywności tarczy Hayesa,
5% z racji nieregularnych wycięć w tarczy,
25% z powodu 3-częściowej, niesztywnej ośki w moim przypadku
i 10% że przyczyną jest użytkowanie klocków metalicznych, które przy niezbyt agresywnej jeździe mogą się zeszklić i powodować hamowanie "pulsacyjne/przerywane - w wysokich częstotliwościach", o którym wspomniał ryżu_. Takie zjawisko znalazłem opisane na forum w jakimś motocyklu.
Dziś kupiłem i założyłem dla odmiany klocki półmetaliczne. Po dotarciu będę w stanie określić czy szacowane 10% istnieje czy nie. W przypadku dalszych niepowodzeń mam już upatrzone: tarcze Formula alu, sztywniejszy wahacz z poprzeczką od Stinky 2007 i ośkę mavica przelotową. Prawda prędzej czy później wyjdzie więc na jaw


Teraz tak się zastanowiłem i właściwie to mam taki sam "problem". Czasami jak hamuję to hamulec mocno zawyje przy okazji cały rower drży... Ale właściwie nigdy nie uważałem tego za problem tylko efekt rozgrzania bądź nie klocków i paru innych czynników(mokry układ czy coś). I nie mam tak cały czas więc olałem.
Re: Tarcza przenosi drgania na cały rower - jak temu zapobie
A czy klocki ktore masz nie wystają poza obręb tarczy (od strony wewnętrznej)? Jeśli tak to moim zdaniem masz przyczynę.
Masz tu rysunek poglądowy
jakby co te czerwone linie to ramiona tarczy hamulcowej
Masz tu rysunek poglądowy

LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
Po zmianie z metalicznych spiekanych Hayesów na nowe półmetaliczne Alligatory, nieprzyjemny efekt zniknął.
Z nowymi klockami hamulec potrzebuje trochę większej siły do zblokowania koła (~25%). Klocki metaliczne działały trochę jak kotwica w porównaniu do nich. Teraz hamowanie dużo łatwiej kontrolować i do metalowych spieków na tyle raczej nie wrócę
Z nowymi klockami hamulec potrzebuje trochę większej siły do zblokowania koła (~25%). Klocki metaliczne działały trochę jak kotwica w porównaniu do nich. Teraz hamowanie dużo łatwiej kontrolować i do metalowych spieków na tyle raczej nie wrócę

Mialem tak w moim rowerku do XC: Trek 4300, kupilem tam hamulce firmy Magura. W rowerowym powiedzieli ze te drgania sa przez rezonans. Bylo tak od pierwszego zahamowania i nie pomogla wymiana tloczkow uszczelek klockow (oczywiscie wszystko w cenie gwarancji
). Musialem w tej ramie dokupic specjalny adapter, wszystko bylo skrecone prawidlowo. Pomoglo dopiero dokrecenie blaszki ktora lapala adapter z rama w paru innych miejscach. Mimo wszystko hamulec sprzedalem. Problem sie nie rozwiazal
.


http://utn.pl/OKAZJE <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość