jaka najlepsza rama do dh
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
jaka najlepsza rama do dh
siema.jaka rama z dostepnych na rynku jest najlepsza do dh ? intense m9 ?
Ale idiotyczny temat. Niby na jakiej podstawie chcesz to ocenić?
Kwestia preferencji ridera i charakterystyki trasy po jakiej jedzie...
Kwestia preferencji ridera i charakterystyki trasy po jakiej jedzie...
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Eee, co robi tam geometria? Cena i masa - im mniej, tym lepiej. Wytrzymałość - wiadomo że im większa tym lepiej.Korn_8 pisze:ceny /masy /geometrii /wytrzymałości.
Ale idealnej geometrii nie ma, każdy oceni ją przez pryzmat własnych upodobań

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
cieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemysticar pisze:Poczytaj tematy na forum to się dowiesz, że najlepszą ramą jest Banshee Legend.

A temat faktycznie głupi. Każda rama jest dobra, zależy kto na niej jeździ. Irytują mnie osoby, które uważają, że gdy kupią najdroższą ramą to będą mieli naj rower...
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Biorąc pod uwagę, że nie ma ram których geometria nie pozwala na bezpieczną jazdę - to nic.miki_ck pisze:Eee, co robi tam geometria?
Chodziło mi o ich stosunek, nie wszystko co mało waży i jest tanie jest też wytrzymałe i odwrotnie.miki_ck pisze: Cena i masa - im mniej, tym lepiej. Wytrzymałość - wiadomo że im większa tym lepiej.
Jakaś wyjściowa geometria ram zjazdowych musi byćmiki_ck pisze: Ale idealnej geometrii nie ma, każdy oceni ją przez pryzmat własnych upodobań

Centruję i zaplatam w Krakowie, zapraszam do współpracy.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ale każdy ma inne wymagania. Jeden nie katuje, a chce lekka rame inny glebi i nie trafia w lądowania. Tą samą rame polecisz?Korn_8 pisze:Chodziło mi o ich stosunek, nie wszystko co mało waży i jest tanie jest też wytrzymałe i odwrotnie.
A geometria nie jest po to by bezpiecznie jezdzic tylko po to by jak najszybciej jezdzic. A kąty skutecznie wpływają na twoja pewność siebie co przenosi sie na czasy. Tylko jw. wszystko zalezy od trasy i własciciela.
5-10-15 masz. Wyjsciowa. Rozszyfruj, które jest od czego.Korn_8 pisze:Jakaś wyjściowa geometria ram zjazdowych musi być
To tylko dla wtajemniczonych masonów i illuminati. Jak bez karty członkowskiej kupujesz legenda to przychodzi Buka i kradnie ci koła.mysticar pisze:Poczytaj tematy na forum to się dowiesz, że najlepszą ramą jest Banshee Legend.
Zadziwiające, ze pierwsza odpowiedz w sumie wszystko podsumowała ale mam wrażenie, że chodzi o kolejny temat z grupy "mój kolega powiedział, że..."
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 22.02.2011 16:08:23
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Wszyscy zdążyli obalić myśl autora, który moim zdaniem mało precyzyjnie zadał pytanie. Modne jest stwierdzenie, że jeśli coś służy do wszystkiego, to jest do niczego, bo każdy inaczej jeździ i na innych trasach. To także prawda.
Jednak niektóre konstrukcje do DH, np. wspomniany Banshee Legend faktycznie coś wyróżnia i mam tu na myśli:
- sprawdzony i efektywny system wirtualnego obrotu,
- pancerny koszyk łączący aż 3 punkty obrotu, gdzie wykorzystuje się ogromną wytrzymałość konstrukcji trójkąta oraz zwiększoną wytrzymałość aluminium na rozciąganie w tym trójkącie (w przeciwieństwie do zginania),
- bardzo sztywne linki zawieszenia typu monoblock,
- połączenie główki sterowej na niemal całej długości z rurami przedniego trójkąta, co zwiększa wytrzymałość,
- do tego dodam walory estetyczne (rzecz gustu),
- bardzo nisko położony środek ciężkości i obniżony suport (oczywiście z amorem do zjazdu),
- całe zawieszenie na dużych łożyskach maszynowych.
Z całym szacunkiem - gdyż są tu bardziej obeznani, którzy objeździli dużo więcej rowerów - ale konstrukcyjnie niewiele ram jest na tak wysokim poziomie jak ta i możliwe jest wyłonienie kilku "wybitnie udanych ram do DH" - tak powinien wyglądać tytuł tego tematu
Jednak niektóre konstrukcje do DH, np. wspomniany Banshee Legend faktycznie coś wyróżnia i mam tu na myśli:
- sprawdzony i efektywny system wirtualnego obrotu,
- pancerny koszyk łączący aż 3 punkty obrotu, gdzie wykorzystuje się ogromną wytrzymałość konstrukcji trójkąta oraz zwiększoną wytrzymałość aluminium na rozciąganie w tym trójkącie (w przeciwieństwie do zginania),
- bardzo sztywne linki zawieszenia typu monoblock,
- połączenie główki sterowej na niemal całej długości z rurami przedniego trójkąta, co zwiększa wytrzymałość,
- do tego dodam walory estetyczne (rzecz gustu),
- bardzo nisko położony środek ciężkości i obniżony suport (oczywiście z amorem do zjazdu),
- całe zawieszenie na dużych łożyskach maszynowych.
Z całym szacunkiem - gdyż są tu bardziej obeznani, którzy objeździli dużo więcej rowerów - ale konstrukcyjnie niewiele ram jest na tak wysokim poziomie jak ta i możliwe jest wyłonienie kilku "wybitnie udanych ram do DH" - tak powinien wyglądać tytuł tego tematu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości